حال این روزهای چنارهای ۳۰۰ ساله میامی سمنان

به گزارش میامی نیوز ، محمد صادق رضویان یکشنبه ۱۲ مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار مسیر کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است. وی هدف از مرمت را

کد خبر : 2537
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 23:37

به گزارش میامی نیوز ، محمد صادق رضویان یکشنبه ۱۲ مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار مسیر کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

وی هدف از مرمت را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

رضویان با اشاره به اینکه مرمت‌های انجام شده در فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی موثر بوده است، گفت: «در روزهای گذشته نیز شهروندان میامی به صورت خودجوش فضای اطراف درختان ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه درختان، آزادسازی کردند.»

وی گفت: درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب‌ انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج)واقع شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره ۵۴۵ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده‌اند، افزود: این درختان دارای بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال قدمت هستند.

وی یادآوری کرد: شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.