رییس اداره تعاون روستایی میامی در گفتگوی اختصاصی با میامی نیوز؛

توزیع بیش از ۳۰۰ تن شکر و برنج در شهرستان میامی/کارگاه فرآوری و بسته بندی حبوبات در کالپوش و کارگاه فرآوری فلفل قرمز در فرومد افتتاح می شود

مهدی حق پرست در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار میامی نیوز به مناسبت روز تعاون با اشاره به خدمات ارایه شده در دوساله اخیر اداره تعاون روستایی شهرستان میامی،  گفت: توزیع بیش از ۲۰۰ تن شکر و ۱۰۰ تن برنج در قالب طرح تنظیم بازار در سطح شهرستان یکی از مهمترین اقدامات این اداره می باشد.

کد خبر : 2534
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 11:41

مهدی حق پرست در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار میامی نیوز به مناسبت روز تعاون با اشاره به خدمات ارایه شده در دوساله اخیر اداره تعاون روستایی شهرستان میامی،  گفت: توزیع بیش از ۲۰۰ تن شکر و ۱۰۰ تن برنج در قالب طرح تنظیم بازار در سطح شهرستان یکی از مهمترین اقدامات این اداره می باشد.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت انباری سطح شهرستان از ۲ هزار و ۷۵۰ تن به ۶ هزار و ۷۵۰ تن از دیگر اقدامات اداره تعاون روستایی شهرستان میامی بوده است،افزود: احداث یک باب باسکول ۶۰ تنی و دفتر کار در چشمه نی ، احداث ترمینال ضبط و فرآوری پسته در کلاته های شرقی، احداث کارگاه تولید خوراک دام در نردین و احداث فروشگاه سم  و کود ریز مغذی در شرکت تعاونی تولید کوهان از دیگر اقدامات این اداره در دوساله اخیر می باشد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی تصریح کرد :خرید بیش از ۱۰۰۰ تن گوجه فرنگی تولید شده در سطح شهرستان با قیمت توافقی که کمک شایانی به کشاورزان کرد از دیگر فعالیت های اداره تعاون روستایی در خدمت رسانی به مردم شهرستان میامی می باشد.

حق پرست افزود:تجهیز ۴۵ هکتار از اراضی شرکت تعاونی تولید فرومد به سیستم نوین آبیاری باهمکاری مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه کالپوش تولید حبوبات در حد مطلوب می باشد نیاز منطقه به یک کارگاه فرآوری و بسته بندی حبوبات به جهت جلوگیری از خام فروشی می باشد، گفت: با بررسی کارشناسان اداره مراحل اخذ مجوز کارگاه فرآوری و بسته بندی حبوبات شرکت تعاونی روستایی حسین آباد کالپوش واقع در شهر رضوان به پایان رسیده است و به زودی شاهد افتتاح این کارگاه خواهیم بود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی
همچنین منطقه فرومد را ظرفیت بزرگ تولید فلفل قرمز دانست و گفت: احداث یک کارگاه فرآوری فلفل قرمز به جهت جلوگیری از خام فروشی در این منطقه ضرورت دارد  که با بررسی کارشناسان اداره مراحل اخذ مجوز کارگاه فرآوری فلفل قرمز شرکت تعاونی تولید فرومد به پایان رسیده است و به زودی بتوانیم شاهد افتتاح این کارگاه نیز در فرومد خواهیم بود.

حق پرست افزود: پروژه مجتمع دام سبک شرکت تعاونی تولید فرومد با ۲۰ واحد در حال اخذ مجوز و طی مراحل اداری و واگذاری زمین می باشد که این پروژه هم طی یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تفکیک و تشکیل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان میامی اقدام بزرگی در سطح شهرستان بوده است،گفت:این اقدام پس از ۹ سال انجام شده که می تواند گردش مالی خوبی برای شبکه شهرستان داشته باشد که در سال جاری این امر انجام شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی بیان کرد :تشکیل شرکت تعاونی زنان شهرستان میامی که مجوز آن اخذ شده  پس از عادی شدن شرایط فعلی جامعه مجمع آن برگزار می شود و کمک بزرگی را به اقتصاد خانواده و زنان خواهد کرد.

حق پرست در ادامه با بیان اینکه توزیع نهاده های بخش کشاورزی شامل کود شیمیایی بذر و… از دیگر فعالیت های اداره تعاون روستایی شهرستان میامی می باشد،بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی (گندم، جو،کلزا و آفتابگردان)و همچنین خرید توافقی محصولات کشاورزی (گوجه فرنگی و …) از دیگر اقدامات این اداره در خدمت رسانی به کشاورزان شهرستان میامی می باشد.

وی افزود:توزیع اقلام تنظیم بازار شامل شکر، برنج، چای و … و همچنین تهیه و توزیع طرح تنظیم بازار پایان سال (سیب و پرتقال شب عید) اقدام دیگر اداره تعاون روستایی در راستای خدمت به مردم شریف شهرستان میامی می باشد.

اداره تعاون روستایی از سال ۱۳۹۰ از شهرستان شاهرود تفکیک و در شهرستان میامی با ۴شرکت تعاون روستایی(شرکت تعاونی روستایی میامی،ری آباد،کالپوش و فرومد) و سه شرکت تعاونی تولید (نردین،کوهان،و فرومد) تشکیل شد مجموع اعضا شرکت های تحت پوشش حدود ۷ هزار عضو می باشد
همچنین نظام صنفی شهرستان نیز تحت پوشش این اداره می باشد.
اداره تعاون روستایی از دو بخش اداری (که اداره تعاون روستایی شهرستان میامی و بخش دولتی نیز می باشد) و بخش شبکه تعاون روستایی که شرکتهای تحت پوشش و اتحادیه ها می باشد که بخش خصوصی می باشد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.