میامی در ترویج امر به معروف پیشتاز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه ارزشمند است که مبنایی عقلانی و عرفی دارد، گفت: میامی از لحاظ ترویج این فریضه پیشگام است. به گزارش میامی نیوز، محمد رضا سوقندی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی

کد خبر : 5297
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 9:19

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه ارزشمند است که مبنایی عقلانی و عرفی دارد، گفت: میامی از لحاظ ترویج این فریضه پیشگام است.

به گزارش میامی نیوز، محمد رضا سوقندی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر میامی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، ضمن بیان اینکه موضوع امر به معروف یک بحث اجتماعی است و در علم اجتماع جا می گیرد، ابراز داشت: امروزه دشمن در راستای ترویج فرهنگ غربی و بی بندباری اجتماعی و فرهنگی توطئه های شوم خود را در کشورها مسلمان اجرا می کند که در این حوزه امر به معروف می تواند بهترین راه مشارکت مردمی در تقابل با این مهم باشد.

وی افزود: امر به معروف در زمره احکام اجتماعی دین مبین اسلام است که با عنایت به اصلاح جامعه از معضلات اجتماعی پایه گذاری شده و در تمام شئون زندگی اجتماعی مسلمانان کاربرد دارد لذا باید به صورت تشکیلاتی و با برنامه ریزی ویژه، این فریضه را با هدف مقابله با هجمه دشمنان تبیین و ترویج کرد.

مسئولیت پذیری در جامعه ترویج شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین گفت: خوشبختانه در استان شهید پرور سمنان و همچنین شهرستان فرهنگ مدار میامی ترویج امر به معروف به مثابه یک رفتار اجتماعی ویژه به خوبی صورت گرفته که این مهم جای تقدیر دارد چرا که یاس دشمنان را از اجرای توطئه های شومشان به همراه دارد.

سوقندی با بیان اینکه نیاز به ترویج امر به معروف باید از در جامعه نهادینه شود، ابراز داشت: ترویج حس مسئولیت مدنی در جامعه می بایست از نونهالی و جوانی در بین اقشار جامعه نهادینه شود و این امر در زمره رسالت های دستگاه های فرهنگی است.

وی افزود: در ترویج فرهنگ امر به معروف نهادهایی مانند آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، فرهنگ عمومی، ائمه جمعه و جماعات، شبکه تبلیغی، ورزش و جوانان، کانون های فرهنگی و مذهبی، مساجد و … نقش اساسی و حیاتی دارند که این فعالیت ها در شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه و ستاد امر به معروف می تواند ساماندهی شود.

امر به معروف ضامن امنیت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین گفت: قریب به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و امروز خوشبختانه فرزندان مکتب امام خمینی(ره) به خوبی در ترویج فرهنگ و هویت اسلامی پیشگام هستند.

سوقندی با بیان اینکه سه رکن ساختار، موضوع و مخاطب در امر به معروف و نهی از منکر می بایست مد نظر قرار گیرد، ابراز داشت: تبیین و ترویج این ارکان می تواند در ستاد امر به معروف، اثر گذاری این فریضه اجتماعی را افزون کند.

وی افزود: امر  به معروف و نهی از منکر لطف خداوند منان به جوامع اسلامی است و اگر این فریضه انجام شود رشد، تعالی، امنیت، سلامت روح وجسم، آبادی دنیا و آخرت، آزادی و … به وجود خواهد آمد که در این بین می بایست مقوله آموزش از سوی ستاد امر به معروف در هر شهرستان مد نظر قرار گیرد که در این زمینه طرح هایی مانند طلایه داران امر به معروف، یاد آوران امر به معروف و … در زمره فعالیت های مثبت و تاثیر گذار در استان سمنان هستند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.