فرماندار میامی:

۲۰درصد کرومیت کشور در میامی وجود دارد

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، احمد ملایری صبح پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب معدنی است، بیان داشت: ۲۰ درصد کرومیت کشور بر حسب آمارهای ارائه شده به میامی تعلق دارد همچنین کانی‌ها و مواد معدنی فراوانی در این شهرستان وجود

کد خبر : 2684
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آبان 1399 - 10:47

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، احمد ملایری صبح پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب معدنی است، بیان داشت: ۲۰ درصد کرومیت کشور بر حسب آمارهای ارائه شده به میامی تعلق دارد همچنین کانی‌ها و مواد معدنی فراوانی در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاری جذابیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه معادن میامی غالباً قابل استحصال هستند، بیان کرد: معادن مس نیز در این شهرستان دارای فعالیت خوبی هستند و اخیراً نیز موضوع فرآوری مس کاتدی در شهرستان آغاز شده و قراردادهای آن در حال عملی شدن است.

عدم فرآوری محصولات

فرماندار میامی با بیان اینکه به دلیل وجود نداشتن فرآوری در این شهرستان، زیرساخت‌های خوبی را نیز نتوانسته‌ایم در اختیار صنعتگران و معدن کاران قرار دهیم، بیان داشت: نیاز است تا با اختصاص برخی اعتبارات در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شود.

ملایری با بیان اینکه کشاورزی میامی شامل ذرت، دانه‌های روغنی، گندم و… دارای ظرفیتی ویژه در سطح استان سمنان است، بیان داشت: ۹۵ درصد کل چغندرقند استان در میامی تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان میامی در زمینه تولید دارد.

خام فروشی معادن

معاون فرماندار میامی نیز با بیان اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی بنا شده است، گفت: معدن دومین رتبه فعالیت اقتصادی در این شهرستان را دارد چرا که در شرق میامی بیشترین معادن مس استان سمنان قرار دارد و این ظرفیت در کنار معادن منگنز و کرومیت نشان از ظرفیت‌های بالای اقتصادی میامی دارد.

عباس طاهران پور با بیان اینکه اگر به معادن میامی توجه بیشتری شود، می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم، گفت: ذخایر قوی معدنی مس، کرومیت، منگنز و دیگر فلزات در میامی این پتانسیل را دارد که معدن به عنوان شاخص نخست اقتصادی این شهرستان جایگزین کشاورزی شود.

وی با بیان اینکه ۳۶ واحد معدنی در میامی فعالیت دارد، بیان داشت: فقط سه واحد در زمینه فرآوری آن‌هم نه به شکل کامل مشغول به کار هستند و مابقی خام فروشی دارند. البته یکی از مشکلات این است که در شرق میامی برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی و حتی واحد مسکونی مردم وجود ندارد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.