فرماندار میامی:

میامی ۸ اقامتگاه بوم‌گردی دارد

به گزارش میامی نیوز،احمد ملایری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری میامی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی فرمانداری، با معرفی اجمالی شهرستان میامی بیان کرد: ۱۱ کاروانسرا از ۲۷ کاروانسراهای استان سمنان در میامی قرار دارد و بزرگترین مجتمع کاروانسرای ایران در میاندشت شهرستان میامی است. وی گفت: آرامگاه ابن

کد خبر : 2397
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 - 22:28

به گزارش میامی نیوز،احمد ملایری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری میامی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی فرمانداری، با معرفی اجمالی شهرستان میامی بیان کرد: ۱۱ کاروانسرا از ۲۷ کاروانسراهای استان سمنان در میامی قرار دارد و بزرگترین مجتمع کاروانسرای ایران در میاندشت شهرستان میامی است.

وی گفت: آرامگاه ابن یمین فرومدی، مسجد جامع فرومد، آرامگاه ارمیای نبی، دانیال نبی و جاذبه‌های گردشگری مانند آبشار دشت شاد، جنگل گلستان و … از دیگر مناطق گردشگری و تفریحی این شهرستان است.

فرمانداری گفت: کاروانسراهای زیادی را به صورت پراکنده داریم که مورد مناقشه و اختلاف میراث فرهنگی و اوقاف است و تقریباً همه بلا استفاده شده و یا کم‌تر از آنها استفاده می‌شود و به نوعی از ارزش مادی و معنوی آن بهره برداری نمی‌شود.

ملایری با طرح سه درخواست بیان کرد: توسعه و تکمیل زیر ساخت مناطق نمونه گردشگری، تعیین اعتبار مرمت بافت تاریخی شهرستان و ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی به اداره از درخواست‌ها و اولویت‌های میامی در حوزه گردشگری است.

وی بیان کرد: میامی دارای هشت اقامتگاه بومگردی دارای مجوز است که افتتاح شده و هفت پرونده بومگردی در دست اقدام است.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.