پیرغلام چایخانه حسینیه اعظم میامی در گفتگو با میامی نیوز:

چای روضه را با نیت شفا بخورید/اخلاص شرط اصلی نوکری امام حسین (ع)

به گزارش میامی نیوز،همزمان با ماه محرم الحرام و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان خبرنگاران میامی نیوز گفتگویی با پیر غلام اهل بیت،  خادم الحسین(ع)،چای ریز هیئت و پدر شهید داشته اند که حتما این گفتگوی صمیمانه را مطالعه نمایید. کشتی نجات امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال است که پرچم هدایتش در قلب شیعیان برافراشته

کد خبر : 3004
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 13:59

به گزارش میامی نیوز،همزمان با ماه محرم الحرام و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان خبرنگاران میامی نیوز گفتگویی با پیر غلام اهل بیت،  خادم الحسین(ع)،چای ریز هیئت و پدر شهید داشته اند که حتما این گفتگوی صمیمانه را مطالعه نمایید.

کشتی نجات امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال است که پرچم هدایتش در قلب شیعیان برافراشته شده و جاذبه ایشان است که تمام عالم را مجذوب خود کرده و هرکس سعی میکند  به نحوی در این کشتی نجات که چراغ هدایتی به نام سرور و سالار شهیدان دارد قدمی بردارد چرا که هر قدمی که به نیت خدمت و عزاداری در این مکتب برداشته شود  همچون نگینی در کارنامه اعمال انسان خواهد درخشید.
به بهانه محرم حسینی و به عنوان یک گفتگو به سراغ یکی از پیر غلامان و خادمین تکیه اعظم میامی که افتخار دارد پسر خود شهید جواد نوروزی را تقدیم اسلام کرده است رفتیم و در گفتگویی صمیمانه از شرط نوکری در دستگاه امام حسین علیه السلام سوالاتی را از ذهن گذراندیم و به رسم میهمانی پذیرای چای روضه شدیم.
آری به معنای واقعی کلمه طعم چای روضه بسیار متفاوت است و به قول این خادم الحسین که چای روضه را نظر کرده می داند و بیان می کند حرارت و گرمای آن قلب را جلا می دهد.
این پدر شهید که خادمی در این دستگاه را افتخار می داند و عاشق روضه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام است بسیار بیشتر معنی شهید و شهادت را درک کرده است و عزیز از دست دادن را به عشق اربابش تجربه کرده است

لطفا خودتان را برای مخاطبان میامی نیوز معرفی کنید؟
اینجانب علی اصغر نوروزی فرزند عیسی معروف به حاج علی اصغر عیسی  پدر شهید جواد نوروزی و با افتخار خادم حضرت سید الشهدا (علیه السلام) هستم که در دهه اول محرم با خدمت در چایخانه حسینیه از عزادارن حسینی پذیرائی می کنیم.

چند سال هست که در دستگاه امام حسین( علیه السلام) خدمت می کنید؟
بنده از نوجوانی در کنار مرحوم پدرم که ایشان هم چای ریز روضه حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) بودند با افتخار در مجلس عزای سرور شهیدان عالم حاضر و بعد از وفات ایشان در این چایخانه خدمت میکنم.
همه ساله انتظار دهه محرم و خدمت به عزاداران حسینی را می کشم و به فرزندان و خانواده خود نیز سفارش می کنم هیچ مسیر هدایتی هموار تر از خدمت در دستگاه حضرت سید الشهدا علیه السلام نمی باشد و تاکید می کنم جوانان با مطالعه فرهنگ حسینی و حضور در مراسمات مذهبی روح خود را جلا دهند و موجبات خوشنودی قلب حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را رقم بزنند  

اولین باری که در عزای امام حسین (علیه السلام) شرکت کردید خاطرتان هست؟
مطمئنا اولین باری که در عزای امام شرکت کردم را به خاطر دارم و آن زمانی که  برای حضور در این دستگاه آماده می شدم حس و حال و شور و نشاط زیادی برای پوشیدن پیراهن مشکی داشتم و لحظه شماری می کردم که بتوانم در این مجلس پر از معنویت شرکت نمایم.
از گوشه گوشه مراسمات حسینی خاطره دارم و برکات بسیاری در زندگی من داشته است به،عشق امام حسین علیه السلام با توجه مداحان به سر و سینه زده ام و با روضه واعظان اشک در چشمانم جاری شده است و آرامشی که بعد از اشک برای امام شهیدان هر انسان عاشقی دارد با هیچ چیز در این دنیا جایگزین ندارد.

شرط اصلی نوکری در دستگاه امام حسین (علیه السلام) چیست؟
به نظر بنده بزرگترین افتخار و سعادت برای هر انسانی خادمی و خدمت در دستگاه امام حسین (علیه السلام) است و مهم ترین و اصلی ترین شرط برای نوکری حضرت سید الشهدا (علیه السلام) فقط و فقط اخلاص است و باید اخلاص داشته باشید و این دستگاه با خودنمایی بیگانه است.

از اینکه چای ریز مجلس امام حسین (علیه السلام) هستیدچه حسی دارید؟
نوکری برای حضرت سید الشهدا (علیه السلام) افتخار و سعادتی است که خداوند متعال نصیب بنده کرده است و اگر این نوکری با اخلاص خدمتگزاری همراه باشد به طور قطع ثمرات خوبی برای انسان رقم می زند.

چرا طعم چای روضه متفاوت است؟
این عقیده اغلب عزادارن است که طعم این چای متفاوت است و دلیل آن نظر و لطف امام حسین (علیه السلام) می باشد و به عزاداران حسینی توصیه می کنم چای روضه حضرت ابا عبدالله(علیه السلام) را به نیت شفا بخورند.

عزاداری های گذشته با اکنون چه تفاوت هایی وجود دارد؟
  هر چه زمان می گذرد این مجلس با شکوه تر و با گرمی بیشتری برگزار می شود و این پرچم از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون پا برجاست و مجالس روز به روز شلوغ تر و با شعور و فرهنگ حسینی بالاتری همراه می شود.

چه سخنی برای جوانانی که در این مجلس شرکت می کنند دارید؟
جوانان نیت خودشان را برای حضور در عزای سیدالشهدا خالص کنند و با نیت پاک در مراسم عزای حسینی حضور پیدا کرده و خدمت کنند و اگر نیت خالص نباشد انسان به خودش زحمت بیهوده داده است.

از برکات پیر غلامی در زندگی خود برایمان بازگو کنید؟
هر چه از برکات نوکری در این دستگاه بگویم کم است و هر چه در زندگی دارم مدیون نوکری در دستگاه پسر فاطمه زهرا (سلام الله علیها)است.

جوانان با شما چه برخوردی دارند؟
به خاطر خادمی امام حسین علیه السلام و فرزند شهیدم جوانان خیلی با احترام با من برخورد می کنند و من افتخار می کنم که خادم و نوکر این عزاداران حسینی هستم.

اگر بعد از این همه سال خدمت در مجلس عزای امام حسین (علیه السلام) یک خواسته از حضرت سید الشهدا داشته باشید، آن خواسته چیست؟
در حال حاضر که این را بارها خواسته ام و اکنون نیز بیان میکنم از بین رفتن و نابود شدن این ویروس منحوس کرونا از ایران اسلامی و کل دنیاست و آرزوی دیگرم رفتن دوباره به کربلاست.

اگر به شما بگویند امسال قرار نیست در این چایخانه خدمت کنید چه حسی به شما دست می دهد؟
حتما ناراحت خواهم شد چرا که سال به سال برای خدمت در این مجلس لحظه شماری می کنم ولی اگر مرا به هر دلیلی نخواهند دو دستی می بوسم و تقدیم می کنم. و سعی میکنم در جای دیگر قدمی برای عزای حسین (علیه السلام) بردارم

مهم ترین درسی که می توان از واقعه عاشورا گرفت چیست؟
واقعه عاشورا لحظه به لحظه آن درس و هدایت است و مهم ترین درسی که می توان از واقعه عاشورا گرفت به نظر من صبر و استقامت زینبی، هدایتگری حسینی و ادب ابالفضلی است که از درس های بزرگیست که می توان از این روز گرفت.

بهترین روضه ای که دوست دارید گوش کنید چیست؟
روضه حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) چون من زندگی دوباره خود را مدیون حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) هستم زیرا در گذشته حادثه تصادفی برای من رخ داد که با استمداد از ساقی دشت کربلا جان دوباره گرفتم.

عشق به امام حسین (علیه السلام) به چه معنی است؟
عشق به ایشان در خدمت خالصانه در این دستگاه معنی پیدا میکند عشق به ایشان اشکی است که بر روی گونه انسان نقش می بندد و جاری می شود، عشق به ایشان رضایت برای حضور در جبهه است و نتیجه عاشقی و محبت اهل بیت افتخاری به نام پدر شهید بودن است.

از شهید جواد نوروزی برایمان بگویید؟
(با چشمانی اشکبار)طاقت ندارم از این شهید بگویم و یاد این شهید مرا یاد مصایب صحرای کربلا می اندازد ،
(بعد از چند لحظه مکث) یکی از ویژگی های این جوان ادب این جوان و اصرار داشتن به نماز اول وقت بود و به برادران خود نیز به خواندن نماز اول وقت سفارش میکرد و حیا و ادب و آرامش این شهید زبانزد دوستان و آشنایان بود.
شهید بسیار مهربان و بخشنده بود و جوانی بود که اهل درس خواندن بود و بلافاصله بعد از رسیدن از مدرسه هنوز استراحت نکرده شروع به انجام تکالیف میکرد و همیشه به خواهر و برادرانش سفارش می کرد که درس بخوانید و علاقه بسیاری به حضرت امام خمینی(ره) داشت.
و شهید بزرگوار همیشه به مادر و خواهرانش میگفت حجاب خود را رعایت کنید.

وقتی که خبر شهادت شهید جواد نوروزی را به شما دادند چه حسی پیدا کردید و چه خاطره ای دارید؟
شهید جواد نوروزی  قبل از شهادت شیمیایی شده بودند و در عید نوروز بود که ایشان  به میامی آمده بودند ولی چون حال بسیار بدی داشتند اورا به بیمارستان شاهرود بردیم و فقط دایی ایشان در جریان بود که جواد شیمیایی است و ایشان به من گفتند و چون شهید حال بسیار بدی داشت پزشکان تشخیص دادند که ایشان را به بیمارستان امام رضا(علیه السلام) مشهد منتقل کنند و خود شهید هم خیلی دوست داشت که به پابوس امام رضا(علیه السلام) برود.
قبل از رفتن از مادر و خواهران و برادران  خود خداحافظی کرد و ما به سمت مشهد راه افتادیم ولی به علت اینکه درصد شیمیایی بسیار بالابود ایشان پس از بستری در بیمارستان و سلام دادن به امام هشتم در آنجا جان به جان آفرین تسلیم کردند و دعوت حق را لبیک گفتند و
امیدوارم در آن دنیا مارا شفاعت کنند.

ماجرای اینکه امام خمینی(ره) را در خواب دیدید چه بوده است؟
نزدیک چهلم شهید بود که خواب دیدم در مزرعه مشغول کار هستم و از کوچه باغی دیدم حضرت  امام خمینی(ره) از ابتدای کوجه باغ به سمت من می آید و وقتی نزدیک من رسید با شتاب به سمت ایشان رفتم و به دست و پایش افتادم مرا بلند کرد و در آغوش گرفت و لبخندی زیبا زد و این یکی از خاطراتی است که به یاد دارم.

چه ارتباطی بین شهید جواد نوروزی و سرور و سالار شهیدان وجود داشت؟
جواد عاشق اهل بیت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود و از اینکه در مجلس اهل بیت حضور پیدا میکرد بسیار خرسند بود و آرزو میکرد تا روزی بتواند به زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام و حضرت ابالفضل العباس علیه السلام را زیارت کند، جالب است بنده و پسرم با هم برای جبهه ثبت نام کردیم و دست تقدیر چنین رقم خورد که ایشان گوی سبقت را ازمن ربود و زودتر به امام شهیدان پیوست

در پایان چه توصیه ای به مردم بویژه جوانان دارید؟

راه شهیدان را ادامه بدهند و پیرو آنها باشند و نگذارند خون شهیدان پایمال شود و این انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.


عکس و خبر:سعید منصوری و نرجس نوروزی

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.