آبرسانی به مردم منطقه پل ابریشم میامی پس از سال‌ها چشم‌انتظاری

به گزارش میامی نیوز ، منطقه پل ابریشم با پنج روستای محمدآباد، حسین آباد، چاه شیرین، چاه فرش و خانه گلی، از توابع بخش مرکزی در ۷۰ کیلومتری میامی در شرق استان سمنان قرار دارد. روستاهای پل ابریشم با حدود ۲۷۰ خانوار در شمال شرقی مرکز شهرستان قرار دارد و بیشتر مردم این منطقه به شغل

کد خبر : 3039
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1400 - 15:18

به گزارش میامی نیوز ، منطقه پل ابریشم با پنج روستای محمدآباد، حسین آباد، چاه شیرین، چاه فرش و خانه گلی، از توابع بخش مرکزی در ۷۰ کیلومتری میامی در شرق استان سمنان قرار دارد. روستاهای پل ابریشم با حدود ۲۷۰ خانوار در شمال شرقی مرکز شهرستان قرار دارد و بیشتر مردم این منطقه به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

کیفیت بد آب، به عنوان اصلی ترین نیاز مردم، سالها کام مردم این روستاها را تلخ کرده بود. مردم پس سالها استفاده از آب شور و تلخ، به همت اداره آب و فاضلاب میامی از آب شیرین بهره مند شدند. با توجه به مشکلات فراوان در این منطقه محروم انتقال آب شیرین مرحمی بود بر دردهای مردم و سبب خوشحالی آنان شد.

علی شجاع از اهالی منطقه پل ابریشم در گفت و گو با میامی نیوز ، گفت: با آبرسانی به سه روستای محمد آباد،حسین آباد و چاه شیرین در هفته دولت امسال مهمترین مشکل مردم برطرف شد.

وی ادامه داد: امیدواریم نسبت به دیگر روستاهای منطقه نیز برای تامین آب آشامیدنی مناسب برنامه ریزی شود.

محمد عطاخانی از کشاورزان این منطقه نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در گذشته به دلیل شوری آب دچار بیماری شدند، افزود: امروز با تلاش مسئولان و حفر چاه جدید امیدواریم مردم روستاها که بسیاری به کلیه درد مبتلا شدند مشکلات درمانی آنان کاهش یابد.

احداث مجتمع آبرسانی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی 

رضا امیری رئیس شورای اسلامی روستای چاه شیرین پل ابریشم نیز با اشاره به اینکه چند سالی بود مردم از دستگاه تصفیه آب استفاده می کردند ، تصریح کرد: دستگاه موجود برای آب آشامیدنی مناسب نبود و با پیگیری های مختلف اعضای شوراهای روستاها منبع جدید ساخته شد.

وی گفت: احداث مجتمع آب رسانی به روستاهای پل ابریشم گامی در راستای حل مشکل آب شور منطقه بود.

مجتبی آشوری مدیر امور آبفای میامی نیز با اشاره به اینکه سالهاست مردم این منطقه از نعمت آب شرب بی بهره بودند، در گفت وگو با میامی نیوز ، افزود: مجتمع آب رسانی به روستاهای پل ابریشم از خواسته های مردم بود که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی گفت: تامین آب ۲روستای چاه فرش نیز در این منطقه نیاز به مطالعات دارد و با توجه به دستور فرماندار شهرستان پیگیری می شود.

آشوری گفت: خط انتقال آب ،شیرآلات و حوضچه های طرح به طول ۳ هزار و ۲۰۰ متر و حفر چاه عمیق به طول یکهزار متر و اجرای خط انتقال برق به طول ۶۰۰ متر انجام شد.

مدیر امور آبفای شهرستان میامی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی آب انتظار می رود مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مسوولان به دغدغه های مردم منطقه توجه دارند

احمد ملایری فرماندار میامی نیز ضمن تبریک هفته دولت در گفت وگو با میامی نیوز ، افزود: خدمت رسانی به مردم از رسالت های مهم مدیران است و باید زمان رسیدگی به مشکلات مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: مجتمع آب رسانی به روستاهای پل ابریشم از آرزوهای بزرگ مردم این منطقه بود که امسال با تلاش مسئولان و کارکنان آبفای شهرستان انجام شد.

ملایری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده این منطقه اختصاص یافته است، گفت: یکی از دغدغه های مردم این منطقه آسفالت و بهسازی معابر و جاده های روستا است که نیازمند عزم جدی مدیران راه و شهرسازی است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.