مدیر جهاد کشاورزی میامی:

برداشت زعفران در میامی آغاز شد

علی اصغر محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با میامی نیوز افزود:  ۶۰ هکتار از مزارع زعفران بارور و ۳۰ هکتار نیز غیربارور است.وی گفت: پیش بینی می شود از این سطح با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی ۳۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.محمدی به شرایط جمع آوری این محصول اشاره کرد

کد خبر : 3105
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 8:56

علی اصغر محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با میامی نیوز افزود:  ۶۰ هکتار از مزارع زعفران بارور و ۳۰ هکتار نیز غیربارور است.
وی گفت: پیش بینی می شود از این سطح با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی ۳۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.
محمدی به شرایط جمع آوری این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورزان پس از برداشت محصول ، گلبرگ ها را جدا و آن را خشک می کنند و گل زعفران به صورت خشک شده در بازار خرید و فروش می شود.
وی ادامه داد: عملیات برداشت زعفران در میامی تا اواخر آبان ماه ادامه می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان این که از پنج سال پیش این محصول در سطح مزارع میامی کشت می شود، اظهار داشت: زعفران این منطقه به لحاظ عطر، طعم و رنگ همچنین شرایط آب و هوایی مناسب در رده برترین زعفران ها قرار دارد.
به گزارش ایرنا نبود صنایع تبدیلی مناسب محصولات کشاورزی این منطقه به صورت خام فروشی به بازار یا دلالان عرضه می شود.
وجود کارخانه های صنایع تبدیلی که محصول تولیدی کشاورزان را بسته بندی و صادر کنند ضرورت دارد.

سال گذشته ۶۱هکتار ازمزارع این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته بود که حدود۲۲۵ کیلوگرم سرگل برداشت شد.

زعفران به دلیل خاصیت دارویی بالایی که دارد، بخصوص در درمان افسردگی، در کشورهایی مانند پاکستان در عطاری‌ها به عنوان “گیاه جادویی” یاد می‌شود و کشورهای اروپایی نیز از مشتری‌های زعفران ایران هستند.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.