مدیر کانون های خدمت رضوی استان:

۸۸۸برنامه درکانون خدمت رضوی استان سمنان

میامی نیوزـمدیر کانون های خدمت رضوی استان سمنان از برنامه ریزی برای برپایی ۸۸۸ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت دهه کرامت با حمایت آستان قدس رضوی و خادمیان استان در طول دهه کرامت خبر داد.

کد خبر : 6231
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 13:55

به گزارش میامی نیوزحسن سعدالدین ۲۵ اردیبهشت در آستانه دهه کرامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه های متنوعی با محوریت ترویج فرهنگ رضوی در استان سمنان برنامه ریزی شده است.

وی از برنامه ریزی برای برپایی چهارشنبه های رضوی به عنوان یکی از برنامه های این استان نام برد و تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است که خدمت کریمانه با نام نامی امام رضا(ع) در استان شکل بگیرد.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان از سمنان به عنوان استان بین الحرمین نام برد و افزود: قرار گرفتن در بین دو استان قم و خراسان رضوی و عبور سالیانه میلیون ها زائر از استان سمنان، فرصت و بستر مناسبی برزای فعالیت در این حوزه و ترویج فرهنگ رضوی فراهم کرده است.

وی از فرهنگ رضوی به عنوان خلاصه ای از فرهنگ نبوی و علوی نام برد و گفت: تلاش خادمیاران رضوی بر این استان است که فرهنگ عمومی را به فرهنگ رضوی نزدیک تر کنند.

سعدالدین از برپایی ۱۳ میقات الرضا به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این کانون طی یک ماهه گذشته نام برد و خاطرنشان کرد: استان سمنان به عنوان باب الرضا (ع)، زمینه مناسبی برای خدمات دهی به زوار امام رئوف دارد و تلاش ما نیز بر این است که با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و هدایت آنها به شکل دهی این برنامه ها در سطح شهرستان های هشتگانه استان کمک کنیم.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان با بیان اینکه محوریت همه برنامه ها در کانون های رضوی مردم محوری است ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد اعتبارات هزینه شده در کانون های خدمت رضوی  به عنوان یک تشکل گسترده مردم نهاد،از محل کمک های مردمی و خادمیاران تامین می شود.

وی از اجرای طرح زائر اولی ها به عنوان یکی از برنامه های اجرا شده در استان نام برد و گفت: در این طرح آن دسته از علاقه مندان به آستان رضوی که در  پنج سال گذشته توفیق زیارت نداشتند، در قالب کاروان های زیارتی به مشهد مقدس اعزام و هزینه های سه شبانه روز اقامت آنها تقبل می شود.

وی از اعزام ۱۴ کاروان ۴۴ نفره خبر داد و افزود: در دهه کرامت نیز یک کاروان ۴۴ نفره که به بیماران خاص استان اختصاص دارد به حرم رضوی اعزام می شوند.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان از اجرای طرح سلامت رضوی به عنوان دیگر برنامه این کانون در استان نام برد و اظهار کرد: این طرح با همراهی پزشکان عمومی و متخصص خادمیار، برگزار و خدمات رایگان تخصصی ارائه می شود. در قالب همین برنامه ها، خدمات پرهزینه ای همچون عمل قلب و درمان سرطان و…نیز به صورت کاملا رایگان ارائه شده است.

وی از اردوی سلامت در روستای دورافتاده فرومد به عنوان یکی دیگر از طرح های اجرا شده در استان نام برد و گفت: در همین ارتباط در دهه کرامت پیش رو نیز اعزام کاروان سلامت به یکی از مناطق عشایری استان برنامه ریزی شده است. ضمنا علاوه بر ارائه خدمات تخصصی پزشکی و سلامت به عشایر، در این طرح خدمات دامپزشکی نیز در قالب گروه هایی متشکل از دامپزشکان به دام های عشایر نیز ارائه خواهد شد.

وی از اعطای وام های اشتغالزایی از طریق این کانون خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۹ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.

سعدالدین اضافه کرد: در قالب این طرح به ازای هر اشتغال ایجاد شده ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی از اجرای طرح تعمیر منزل خانواده های نیازمند از سوی کانون های رضوی خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز بیش از ۴۰ تعمیر منزل در استان انجام شد و در دهه کرامت نیز همین خدمات از سر گرفته خواهد شد.

سعدالدین از مشارکت در برپایی جشنواره کبوتر حرم به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی این کانون نام برد و گفت: خوشبختانه امسال در همه بخش ها شاهد افزایش استقبال نویسندگان از این جشنواره ملی بودیم و از ۳۱ استان کشور آثار داستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی از برپایی جشن بزرگ روز دختر به عنوان یکی دیگر از برنامه های استان نام برد و گفت: جشنواره ادبی پنجره فولاد، ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد، جشن های کانون های خدمت رضوی و…از دیگر برنامه های پیش بینی شده در استان است. ض۱من اینکه برنامه های عمومی در همه مساجد استان نیز برنامه ریزی شده است.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان ادامه داد: اطعام رضوی، پویش کرامت رضوی، توزیع بسته های معیشتی، توزیع البسه به ارزش ۳۰۰میلیون تومان، ویزیت رایگان، اهتزاز پرچم رضوی، اعزام گروه های سرود، اجتماع خادمیاران استان در امامزاده یحیی(ع)، پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده علی بن جعفر تا امامزاده یحیی(ع) سمنان، برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی موکب ها در سطح شهرهای استان، خدمات ویلچری در نمازجمعه، توزیع بسته های تبرکی آستان قدس و…از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.