کشف۲ تن چوب تاغ درمیامی/کامیون متخلف توقیف شد

سرهنگ حسین عجم فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی حوزه این شهرستان از تیر رس نگاه مأموران مخفی نخواهد ماند، ابراز داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس و هنگام گشت در منطقه یک کامیون در بیابان‌های حوزه استحفاظی تحت نظر قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه مأموران با شناسایی و توقف خودرو از آن بازرسی کردند، افزود: از این خودرو دو تن چوب تاغ قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه با توجه به سابقه راننده گشت زنی در منطقه به انجام رسید، ابراز داشت: دپوی چوب‌های تاغ در منطقه مورد شناسایی واقع شد.

عجم ضمن بیان اینکه با قاچاقچیان حوزه منابع طبیعی به طور جد برخورد می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل پرونده کامیون توقیف و راننده متخلف به دادسرا ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه محموله کشف شده به اداره منابع طبیعی میامی انتقال یافت، افزود: پایش و رصد منطقه با همکاری منابع طبیعی در دست اجرا قرار دارد.

شماره ۹ نشریه خبرشاهوار منتشر شد

به گزارش میامی نیوز،به نقل از خبرشاهوار،نهمین شماره خبر شاهوار به مدیر مسئولی رضامهدیان منتشر شد.

دراین شماره میخوانید:

میامی ،قلمرو یوز پلنگ ها

دامغان وروایت ۱۰۰ دروازه

تجلیل امام جمعه شاهرود از تلاش راهداران شرق استان

رییس کل دادگستری استان سمنان:۱۲ نفر از قصاص نفس در استان سمنان نجات یافتند

شهید بنی عامری،مُبلغ ۱۷ ساله جنگ تحمیلی

آش تُرش کُما، از غذاهای محلی شرق استان

آب معضل جدی استان سمنان

سیل دراولین روز سال جدید، ۲۳ میلیارد ریال به  مزارع میامی آسیب زد

آغاز طرح هفته اکرام ایتام دراستان سمنان

ساخت مسکن با راهبرد مردمی سازی،یکی از کوتاه‌ترین راه‌های جهش تولید است

بار سنگین تحقق شعار سال در استان سمنان/کاهش تورم تداوم یابد

و….

فرمانده سپاه استان از طرح های سازندگی میامی بازدید کرد/تجلیل از شهرستان میامی

به گزارش میامی نیوز، پیش از ظهر امروز،سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با حضور در شهرستان میامی از عرصه‌های سازندگی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدیدها که از عرصه‌های سازندگی در روستا‌های کردآباد، بکران و کوهان انجام شد،  از روند ساخت مسکن برای خانواده‌های کم‌برخوردار بازدید و از جهادگران تشکر کرد. فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حاشیه بازدید ازطرح‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان میامی بازدید و از جهادگران این عرصه قدردانی شد.همچنین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و هیأت همراه از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به همت دهیاری روستای کلاته اسد و قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میامی در محوراصلی میامی_مشهد برپا شده بود، بازدید و از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه که ارائه‌دهنده سوغات و محصولات محلی این شهرستان به مسافران هستند، تقدیر کرد.

در ابتدای این بازدید،سرهنگ اسماعیلی،فرمانده سپاه ناحیه میامی نیز به گزارشی از فعالیت های این شهرستان اشاره کرد.

کشف سوخت قاچاق از یک اتوبوس در میامی

به گزارش میامی نیوزبه نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین عجم در تکمیل این خبر اظهار داشت ماموران یگان امداد شهرستان در راستای طرح استقبال از بهار حین ایست و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسیر گرگان سیستان و بلوچستان مظنون و آن را متوقف کردند.

وی به بازرسی خودرو و کشف ۱۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق اشاره و افزود: مالک خودرو در داخل باک دست ساز گازوئیل را جاساز کرده بود که توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی تصریح کرد خودرو اتوبوس به پارکینگ دلالت و سوخت مکشوفه به شرکت نفت تحویل و مالک آن جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

امداد رسانی به ۲۸ حادثه دراستان سمنان/میامی رکورددار حوادث شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،حسین درخشان،ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته این جمعیت به ۲۸ حادثه امداد رسانی کرده است، ابراز داشت: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی و در راه مانده مسافران این امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۸ نفر در حوادث استان سمنان مصدوم شدند، افزود: از این تعداد ۱۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این حوادث یک فوتی نیز بر جای گذاشت، ابراز داشت: این مربوط به واژگونی خودرو پژو پارس در محور شاهرود_دامغان بود که نفر از اتباع عراقی در این حادثه جان باخت.

درخشان ضمن بیان اینکه رکورددار حوادث مربوط به شهرستان میامی با ۹ حادثه بوده است، تصریح کرد: بیشترین حجم امداد رسانی را سوانح جاده‌ای شامل می‌شود و امیدواریم تا عادی شدن شرایط جوی مردم از حضور در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون نجاتگران هلال احمر به ۳۲ نفر متأثر از سیل در منطقه شهمیرزاد به چاشم امداد رسانی کردند، افزود: آب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه تمام نیروها برای امداد رسانی سیل و سیلاب در آمادگی به سر می‌برند، اضافه کرد: هموطنان می‌توانند در صورت نیاز با ۱۱۲ تماس بگیرند.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بازرس کل استان سمنان

به گزارش میامی نیوز،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشیدزاده بازرس کل استان سمنان ۵ فروردین ماه با اشاره به شعار سال؛ “جهش تولید با مشارکت مردمی”، اظهار کرد: طی سالیان اخیر بحث تولید از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و اهتمام سازمان بازرسی بر آن است در کنار صنایع باشد و موانع تولید با برنامه‌های خاص سازمان و در چارچوب ضوابط قانونی برداشته شود.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته دستاوردهای مهمی در حوزه تولید کسب کرد، گفت: اقدامات و تلاش‌های اقتصادی باید در سفره مردم نمود پیدا کند و مشارکت مردم در جهش تولید با ورود در حوزه صنایع دستی، مشاغل خانگی و صنایع کوچک محقق شدنی است.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان برای اشتعال جوانان تحصیل‌کرده و دانشگاهی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: دولتمردان و دستگاه‌های متولی با همکاری و هماهنگی مشکلات ناشی از تورم را در جامعه کاهش و احساس امنیت اقتصادی در بین مردم افزایش دهند.

بازرس کل استان سمنان یادآور شد: سال گذشته، اقدامات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان مطلوب بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: همکاری و مساعدت بانک‌های عامل استان برای تحقق شعار سال در بخش صنعت ضروری است.

محمدرضا باقری افزود: واحدهای صنعتی که از سیستم بانکی استان سمنان تسهیلات دریافت کرده‌اند، حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند.

باقری با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در حال اجراست، تاکید کرد: تامین مالی و پرداخت تسهیلات برای این طرح‌های صنعتی هدفمند باشد. 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه انتقال بخشی از پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان، بیان کرد: ایجاد خط انتقال هشت کیلومتری، احداث منبع ۱۰ هزار مترمکعبی از جمله اقدامات عمرانی در راستای اجرای این پروژه است.

آغاز طرح هفته اکرام ایتام دراستان سمنان

به گزارش میامی نیوزمحمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در گفتگو با مدیر مسئول پایگاه خبری میامی نیوز، با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان زیادی در پهنه‌ی ایران زیبای ما زندگی می‌کنند که دست تقدیر، شرایط سختی را برایشان رقم‌زده است، خاطرنشان کرد: کودکان در طرح ایتام سرپرست خود را ازدست‌داده‌اند که نیازمند حمایت هستند اما در طرح محسنین به دلیل ازکارافتادگی، زندانی بودن و یا بد سرپرست بودن نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی خیرین هستند که حمایت از این عزیزان می‌تواند آینده‌ای روشن را فرا روی آن‌ها قرار دهد.وی افزود:هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی (ع) هفته اکرام ایتام پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.

ذوالفقاری با اذعان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ باهدف حمایت از کودکان و تأمین نیازمندی‌های ضروری آنان درزمینهٔ های معیشتی، تحصیلی، درمان و… در کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد، خاطرنشان کرد: در هفته اکرام پایگاه‌های جذب حامی در تمامی دفاتر ۱۱گانه کمیته امداد سراسر استان سمنان و بیش از ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان آماده ثبت‌نام همشهریان در طرح اکرام ایتام است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: قریب به پنج هزار کودک نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این مجموع ۹۸۰ کودک فاقد حامی هستند.
وی ادامه داد: ازاین‌رو در این هفته فرصت مناسبی است تا هر یک از نیکوکاران استان سمنان با انتخاب یک یا چند کودک نیازمند حمایت مادی و معنوی خود را از کودکان معنوی خود بر عهده گیرند.
ذوالفقاری تصریح کرد: مراجعه به سایت ekram.emdad.ir، ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳، مراجعه به مراکز نیکوکاری از راه‌های ثبت‌نام در این طرح است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت طرح اکرام ایتام این است که حامیان طرح اکرام مبالغ موردنظر خود را مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

تشکیل گروه های سرود یک ظرفیت عالی در کانون های مساجد است

به گزارش خبرنگار میامی نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین« مرتضی مطیعی» در نشست با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تبریک سال جدید به اهالی مساجد بیان کرد: در سال جدید چند کار اصلی و راهبردی برای کانون ها در سطح استان برنامه ریزی شود تا شاهد برنامه های منسجم تری در سطح مساجد استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان فعالیت گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد را یک ظرفیت عالی دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد استفاده کنند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه سرکشی و بازدید از کانون ها در اجرای بهتر برنامه کانون ها تاثیرگذار است، گفت: با توجه به وضعیت اعتباری موجود علاوه بر حمایت از کانون ها در زمینه سرکشی و بازدید از کانون ها نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید صرفا مبتنی بر بودجه دولتی باشد و کانون ها با شمارکت مردم و ارکان مسجد فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری را در مساجد اجرا نمایند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت ستاد استان سعی بر چشاندن شیرینی خدمت به مدیران کانون های مساجد داریم افزود:  اگر مدیران کانون های مساجد با هدف خدمت به مسجد و اهالی محله در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت داشته باشند قطعا شیرینی خدمت به مردم را خواهند چشید.

«محمد امین حقیقت» با اشاره به برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال جدید بیان کرد: سرکشی و بازدید از کانون های فرهنگی هنری از مساجد در دستور کار است تا بیش از پیش با حضور در کانون ها از فعالیت ها بازدید شود .

وی با بیان اینکه توانمند سازی مخاطبین یکی از برنامه های این ستاد است ، افزود: تقویت شبکه موجود کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ، بهره مندی از ظرفیت سایر تشکل ها و ارکان مسجد و در نهایت رسیدن به آرمان مسجد محوری در دستور کار این ستاد است.

آش ترش کُما

به گزارش میامی نیوز،غذاها در حوزه میراث ناملموس کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و همواره مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. تنوع اقوام در ایران موجب پیدایش تنوع غذایی شده است و به نوعی یکی از جذابیت‌های زندگی قومی است. همچنین غذاهای یک کشور جزو جاذبه گردشگری آن نیز محسوب می‌شود و گردشگران در حین سفر به شهرها و کشورها مختلف، همیشه دنبال امتحان کردن غذاهای سنتی آنجا هستند.  

برخی از شیوه‌های پخت غذاهای سنتی مانند آداب و رسوم و آیین‌های ما به مرور زمان و در جریان زندگی دچار تغییر شده است، یکی از اقداماتی که برای حفظ شیوه پخت غذاهای سنتی انجام شده، ثبت آن‌ها در فهرست میراث ناملموس کشور است.  

یکی از غذاهای ایرانی که در بهمن ماه سال گذشته در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است، مهارت سنتی پخت «آش ترش قورمه کُما» روستای کلاته اسد در شهرستان میامی استان سمنان است. پخت «آش ترش قورمه کما» قدمتی طولانی دارد که شیوه پخت آن تغییری نکرده است و امروز هم با همین شیوه قدیمی طبخ می‌شود.  

«کُما» یکی از عناصر اصلی این آش محلی، بوته گیاهی سرسبز است که در بیابان‌های منطقه میاندشت، فرومد، کلاته اسد، و پل ابریشم شهرستان میامی رویشی خودرو دارد و دارای خواصی دارویی از جمله ضد تشنج، ضد عفونی‌کنندگی و رفع بیماری‌های دستگاه گوارش است. این گیاه که ساقه و برگ آن سبز و چرب است، خوراک زمستانی دام است و استفاده دارویی فراوانی هم دارد. کُما بوی خاصی دارد که برخی از افراد آن را خوشبو و برخی دیگر بوی آن را دوست ندارند. وقتی بز یا گوسفند از این گیاه بخورد شیر تولیدی، عطر آن را می‌دهد. در برخی از غذاهای دیگر این استان مانند بورانی کُما، جوشفره، آش ماش، ترکمانی، کُما پلو استفاده می‌شود.  

در پخت این آش علاوه بر کُما از مواد دیگری مانند سبزی‌های کوهی (سُلمه، بَلقَس، شوید)، پیاز، رب گوجه، کمپوت گوجه، قره‌قروت، آبغوره، قورمه گوسفندی، نخود، لوبیا چیتی، عدس، رشته آش، فلفل، زردچوبه، روغن حیوانی، نمک و مقداری آب استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در پخت این غذا این است که ۱۰۰ درصد مواد لازم در داخل خود روستا تولید و استفاده می‌شود.

«قورمه کُما»؛ آشی برای شب یلدا

یکی از مواد مقوی دیگر این آش، قورمه گوسفندی است که طی فرآیند خاصی تولید می‌شود. همین ترکیبات ارزش غذایی این آش محلی را دوچندان کرده است و امروز بیشتر در مراسم‌ها و آیین‌های خاص مانند شب یلدا و اعیاد پخته می‌شود، همچنین در مجتمع‌های بوم‌گردی برای گردشگران تهیه می‌شود.   

هانی رستگاران ـ مسئول ثبت آثار و حرائم میراث ملی استان سمنان ـ با ارائه این توضیحات درباره آش کُما، درباره اقدامات حفاظتی برای حفظ این خوراک محلی گفت: مهم‌ترین اقدام پاسداری، ترویج و تشویق مردم به حفظ این غذاست و ارائه آن به گردشگران در فضاهای بوم‌گردی است. همچنین این غذا در آیین‌ها و مراسم پخته می‌شود و همین موضوع باعث شده در کنار آیین‌های مختلف نام این غذا هم ثبت شود.  

۳۰ مصدوم تصادفات رانندگی در استان سمنان امداد رسانی شدند

به گزارش میامی نیوز،حسین درخشان با بیان اینکه در روز چهارم فروردین ماه جمعیت هلال احمر استان به ۳۰ مصدوم تصادفات رانندگی در استان امداد رسانی کردند، تاکید کرد: مجموعاً هلال احمر در این روز به چهار تصادف اعزام شد.

وی با بیان اینکه پنج مصدوم تصادفات رانندگی توسط هلال احمر به بیمارستان‌های استان سمنان منتقل شدند، تاکید کرد: در محور شاهرود به گرگان برخورد یک دستگاه پژو و تندر ۹۰ روز گذشته هفت مصدوم داشت که یک نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

سرپرست هلال احمر استان سمنان گفت: تصادف سمند با پژو در محور سمنان به دامغان نیز ۹ مصدوم داشت که دو نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند همچنین روز گذشته هلال احمر به حادثه واژگونی یک دستگاه پراید در محور شهمیرزاد به چاشم نیز اعزام شد.

درخشان بیان کرد: حادثه بعدی برخورد خودروی رسپکت با پژو بود که در محور میامی به شاهرود به وقوع پیوست و دو مصدوم از ۱۰ مصدوم این حادثه توسط هلال احمر امداد رسانی شد.

سیل ۲۳ میلیارد ریال به مزارع میامی آسیب زد

به گزارش میامی نیوزبه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد حسینی با بیان اینکه سیلاب روز نخست سال نو خسارت ۲۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریالی به مزارع گندم، جو، یونجه و چغندرقند در بخش فرومد وارد کرد بیان کرد: این میزان خسارت با حضور میدانی کارشناسان در محل وقوع سیل برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه سیل در منطقه پل ابریشم، روستای چاه فرش در روز گذشته به وقوع پیوست، ابراز کرد: حدود ۲۰ درصد از مزارع گندم، جو، یونجه، چغندرقند و همچنین جاده‌های بین مزارع در این سیل از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه سیلاب به ۱۰۹ هکتار از مزارع این روستا خسارت زد، اظهار کرد: ۲ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع بر اثر سیل از بین رفت.

حسینی با بیان اینکه کشاورزانی که مزارع و محصولات خود را بیمه کرده‌اند برای دریافت خسارت به دفاتر بیمه مراجعه کنند تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی میامی حمایت از خسارت دیدگان را در دستور کار دارد.

صحت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دامغان تایید شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد انتخابات استان سمنان صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان سمنان پیش از این تأیید شده بود و صحت انتخابات در حوزه انتخابیه دامغان نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.

در اطلاعیه شورای نظارت بر انتخابات استان سمنان آمده است: در ادامه روند بررسی صحت انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه استان‌های سراسر کشور، صحت انتخابات در دامغان، تنها حوزه انتخابیه باقیمانده در استان سمنان نیز تأیید شد.

پیش از این نیز صحت انتخابات در سه حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، و گرمسار و آرادان تأیید شد.استان سمنان در بهارستان چهار کرسی مربوط به حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، دامغان، و گرمسار و آرادان دارد.

رانندگان برای نجات یوز پلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته برانند

به گزارش میامی نیوز،محمدرضا بسملی اظهار کرد: با توجه به اینکه یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای است که به شدت در خطر انقراض است حفاظت و نگهداری از این گونه بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار افزود: به یقین می‌توان گفت مهمترین دالانی که یوزپلنگ در آن قابل مشاهده است حد فاصل میاندشت تا توران است، از این رو حفظ این زیستگاه و جلوگیری از تلفات این گونه در منطقه بسیار مهم است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین خطراتی که متوجه زیست این گونه جانوری در منطقه است وجود جاده شاهراه ارتباطی سبزوار به میامی و شاهرود است از این رو رعایت سرعت مطمئن خودروها، به ویژه در ایام عید نوروز، به دلیل افزایش رفت و آمد در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

بسلمی با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته و امسال سه قلاده از شمار معدود یوز باقی مانده در این مسیر جاده‌ای بر اثر تصادف تلف شده اند، افزود: ضروری است رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته تر برانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم گربه‌سانان ایران است، به گونه‌ای که تمامی گربه‌سانان کشور در خراسان رضوی زیست می‌کنند و زیست بیشتر گربه‌سانان شامل پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و گربه پالاس در سبزوار و شهرستان‌های همجوار آن در غرب استان گزارش شده است.

توصیه های ایمنی فرمانده انتظامی استان/ایمنی منازل را بالا ببرید

به گزارش میامی نیوز،سردار جلیل موقوفه‌ای،درباره توصیه‌های نوروزی فراجا به مردم بیان کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی و مسافرت‌ها و دید و بازدیدهایی که عمدتاً نیز شب‌ها صورت می‌گیرد، می‌بایست امنیت منازل توسط مردم استان سمنان به مراتب بیش از دیگر ایام مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتقای ضریب امنیت منازل مسکونی یکی از مهمترین موضوعاتی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند، افزود: اطمینان از سلامت قفل‌ها، بست‌ها، دوربین‌های مدار بسته، دزدگیر، حفاظ و … به ویژه برای منازل ویلایی که تراکم جمعیتی کمتری دارد، از دیگر توصیه‌های پلیس به مردم است.

ارتقای ایمنی منازل

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه برخی منازل آپارتمانی وجود دارد که از طریق حیاط به راحتی می‌توان به بالکن‌ها دسترسی داشت لذا باید حفاظ مورد اطمینانی نیز برای این بالکن‌ها تعبیه کرد، ابراز کرد: این تمهیدات در پیشگیری از وقوع سرقت مؤثر است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه سپردن منزل به یکی از اقوام و یا آشنایان مورد اطمینان از دیگر مسائلی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند، ابراز کرد: روشن نگه داشتن یک لامپ کوچک در خانه در هنگامی که افراد برای دید و بازدید عید به خارج از منزل مراجعه می‌کنند نیز از جمله دیگر توصیه‌های پلیس است.

وی با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود که طلا و وجوه خودشان را در داخل منزل نگهداری نکرده و حتی آن را همراه خود نیز نبرند، تاکید کرد: مردم در صورتی که مسافرت می‌کنند حتماً مراتب ایمنی را رعایت کرده تا خودرویشان مورد سرقت قرار نگیرد.

ایمنی در رانندگی

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه استقرار خودرو در یک پارکینگ مطمئن می‌تواند از سرقت خودرو و محتویات داخل آن جلوگیری کند، بیان کرد: مسافران حتماً از پارکینگ‌های عمومی مطمئن استفاده کنند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه مردم در زمان حضور در اماکن پر ازدحام مانند بازارها، خیابان‌های شلوغ، اتوبوس و … مراقب جیب بر ها نیز باشند، گفت: نیروی انتظامی نیز در این ایام گشت‌هایی را در تمام شهرستان‌های استان سمنان دایر کرده تا شاهد ارتقای امنیت باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت اصول قوانین رانندگی از دیگر توصیه‌های پلیس در ایام نوروز است، افزود: به ازای هر دو ساعت رانندگی در جاده‌های کویری استان سمنان می‌بایست ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کرد و این نکته مهمی است که رانندگان ما باید به آن توجه داشته باشند./مهر

انتخابات شاهرود ومیامی توسط شورای نگهبان تایید شد/دامغان هنوز تایید نشده است

به گزارش #میامی_نیوز ،اسامی این حوزه‌های انتخابیه به شرح زیر است:

استان تهران:
شهر تهران
استان سمنان:
شاهرود ومیامی، گرمساروآرادان وسمنان مهدیشهر وسرخه
استان بوشهر:
بوشهر، دشتی، دشتستان، کنگان، بندرعباس، میناب.
استان آذربایجان شرقی:
تبریز، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، ورزقان.


استان کرمان:
بم، رفسنجان، سیرجان، شهر بابک، کهنوج.
استان آذربایجان غربی:
ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، ماکو، مهاباد، میاندوآب، نقده، شاهین دژ.
استان سیستان و بلوچستان:
زاهدان، ایرانشهر، راسک، چابهار، خاش، سراوان.
استان کرمانشاه:
کرمانشاه، پاوه، سنقر، قصرشیرین، کنگاور.
استان گلستان:
گرگان، رامیان، علی‌آباد کتول، گنبدکاووس، مینودشت.
استان فارس:
شیراز، آباده، نیریز، اقلید، سپیدان، سروستان، فسا، کازرون، لارستان، مرودشت، ممسنی.
استان گیلان:
رشت، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رودبار، رودسر، طوالش، فومن، لاهیجان، لنگرود.
استان چهارمحال و بختیاری:
شهرکرد، اردل، لردگان.
اقلیت‌های:
زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان ارمنی شمال و مسیحیان ارمنی جنوب ایران،آشوریان

رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطرانتقراض آهسته برانند

به گزارش میامی نیوز،محمدرضا بسملی اظهار کرد: با توجه به اینکه یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای است که به شدت در خطر انقراض است حفاظت و نگهداری از این گونه بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار افزود: به یقین می‌توان گفت مهمترین دالانی که یوزپلنگ در آن قابل مشاهده است حد فاصل میاندشت تا توران است، از این رو حفظ این زیستگاه و جلوگیری از تلفات این گونه در منطقه بسیار مهم است.

یوز

وی گفت: یکی از مهم‌ترین خطراتی که متوجه زیست این گونه جانوری در منطقه است وجود جاده شاهراه ارتباطی سبزوار به میامی و شاهرود است از این رو رعایت سرعت مطمئن خودروها، به ویژه در ایام عید نوروز، به دلیل افزایش رفت و آمد در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

بسلمی با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته و امسال سه قلاده از شمار معدود یوز باقی مانده در این مسیر جاده‌ای بر اثر تصادف تلف شده اند، افزود: ضروری است رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته تر برانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم گربه‌سانان ایران است، به گونه‌ای که تمامی گربه‌سانان کشور در خراسان رضوی زیست می‌کنند و زیست بیشتر گربه‌سانان شامل پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و گربه پالاس در سبزوار و شهرستان‌های همجوار آن در غرب استان گزارش شده است.

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

به گزارش میامی نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشست با اصحاب رسانه از تایید صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۲ حوزه انتخابیه در ۱۱ استان خبر داد.

بر این اساس اسامی ۵۲ حوزه انتخابیه از استان‌های اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، قـم، لرستان، مرکزی و کردستان به شرح زیر است:

۱. اردبیل، نمین، نیر، سرعین
۲. پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز
۳. خلخال، کوثر
۴. گرمی، انگوت
۵. مشگین شهر
۶. ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی، سیروان، چوار، هلیلان
۷. دهلران، دره شهر، آبدانان، بدره
۸. بیرجند، درمیان، خوسف
۹. نهبندان، سربیشه
۱۰. قائنات، زیرکوه
۱۱. فردوس، سرایان، طبس، بشرویه
۱۲. مشهد، کلات
۱۳. تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد
۱۴. تربت حیدریه، مه ولات، زاوه
۱۵. چناران، طرقبه شاندیز، گلبهار
۱۶. خواف، رشتخوار
۱۷. درگز
۱۸. سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن، ششتمد
۱۹. فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد، رضویه
۲۰. قوچان، فاروج
۲۱. کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ
۲۲. گناباد، بجستان
۲۳. نیشابور، فیروزه، زبرخان، میان جلگه
۲۴. اسفراین، بام و صفی آباد
۲۵. شیروان
۲۶. بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان
۲۷. زنجان، طارم
۲۸. ابهر، خرمدره، سلطانیه
۲۹. خدابنده
۳۰. ماه نشان، ایجرود
۳۱. قزوین، آبیک، البرز
۳۲. بوئین زهرا، آوج
۳۳. تاکستان
۳۴. قم، کهک، جعفرآباد
۳۵. خرم آباد، چگنی
۳۶. الیگودرز
۳۷. بروجرد
۳۸. پلدختر، معمولان
۳۹. دلفان، سلسله
۴۰. دورود، ازنا
۴۱. کوهدشت، رومشکان
۴۲. اراک، کمیجان، خنداب
۴۳. تفرش، آشتیان، فراهان
۴۴. خمین
۴۵. ساوه، زرندیه
۴۶. شازند
۴۷. محلات، دلیجان
۴۸. سنندج، دیواندره، کامیاران
۴۹. بیجار
۵۰. سقز، بانه
۵۱. قروه، دهگلان
۵۲. مریوان، سروآباد

حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه بصیرت مردم بود

به گزارش میامی نیوز،امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت ماه بهار قرآن و آثار این ماه مبارک گفت:رشد جهشی، برابری فقیر و غنی و روزه داری ، امنیت اجتماعی ، استحکام پیوند خانواده و ایجاد محبت، تقویت عزم و اراده از آثار و برکات ماه مبارک رمضان است و مهم ترین نکته ای که باید در این ماه رعایت شود حفظ حرمت و جایگاه این ماه مبارک توسط کسانی است که  نمی توانند روزه بگیرند.

حجت السلام محمد عزیزی با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بیان کرد: فضیلت این ماه مبارک در کنار نوروز باستانی باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی امام جمعه

وی افزود:ماه رمضان ماه انس با قرآن‌ می باشدو قرآن ناطق حضرت مهدی(عج) است و راه انس با حضرت، خودسازی و تهذیب است و باید در ایام ماه مبارک لحظه به لحظه به یاد امام زمان(عج) بود.

امام جمعه میامی در ادامه به موضوع انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرده وافزود: کسب رتبه اول در مشارکت حداکثری در استان افتخاری دیگر برای شهرستان میامی است که این مهم به همت و تلاش مسئولین و بصیرت مردم رقم خورد و آنچه مهم است احترام  به منتخب مردم دوری از سخنان و بیانات دشمن پسند و اختلاف جویانه است

وی بیان کرد:  نمایندگان منتخب باید گوش و کلام آنها  زبان و کلام رهبر باشد و منش آنها باید راه امامین انقلاب باشد و اگر می خواهند کشور به سر منشا اصلی خود برسد باید تابع ولایت فقیه باشند.

امام جمعه میامی به اهداء مدال افتخارفتح به فراماندهان سپاه وارتش از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرده وتصریح کرد:مدال فتح یکی از عالی ترین نشان در نیروهای مسلح است که سابقه آن به سالها قبل می رسد و اهدای نشان فتح درجه یک در واقع تقدیر از عملکرد آنهاست.

وی افزود: اطراف ایران جنگ است وبا رشادت نیروهای مسلح ایران، اوج امنیت در کشور ایران وجود دارد و این به برکت جانفشانی نیروهای مسلح است.

کسب کاپ سوم توسط اسکیت بازان میامی

به گزارش روابط عمومی هیئت اسکیت استان سمنان؛ مرحله پنجم و اختتامیه سومین دوره لیگ اسکیت فری استایل استان سمنان روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ماه در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور شهرستان سمنان با حضور بیش از ۷۰ ورزشکار دختر و پسر برگزار شد.

در این دوره از مسابقات لیگ اسکیت فری استایل استان سمنان ۱۰ داور استان به قضاوت پرداختند.

ورزشکاران از شهرستان های سمنان، دامغان،میامی و مهدیشهر در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

نتایج رنکینگ نهایی مقام آوران در پایان سومین دوره لیگ اسکیت فری استایل استان سمنان به شرح ذیل اعلام گردید:

بخش پسران

رده سنی۱۳تا۱۶سال
مقام اول امیرعلی حسنبیکی
مقام دوم علیرضا حسن بارانی
مقام سوم محمدرضا آهنگران

نتایج رنکینگ باشگاه ها در پایان مراحل سومین دوره لیگ اسکیت فری استایل استان
به شرح ذیل اعلام گردید:
بخش پسران
کاپ اول رویای طلایی
کاپ دوم هیئت مهدیشهر
کاپ سوم هیئت میامی

شهید علی اکبر شکوهی

علی‌اکبر شکوهی فرزند حسین در اول دی‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌وهفت در روستای فرومد شهرستان میامی به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذراند. هم‌زمان با درس خواندن، یار و مددکار خانواده بود.

او در همان دوران نوجوانی مقید به انجام فرایض دینی مخصوصاً نماز و روزه بود. حتی یکی دو سال قبل از رسیدن به سن تکلیف در ماه مبارک رمضان روزه می‌گرفت. او با تلاش خود در روستا کتاب‌خانه‌ای را راه‌اندازی کرد. خودش تعدادی کتاب خرید و در اختیار دیگران قرار ‌داد.

با شروع جنگ تحمیلی، هنوز به سن قانونی نرسیده بود که عازم مناطق جنگی شد ولی به علت کمی سن او را برگرداندند. بعد از یک سال و با گذراندن دوره آموزشی عازم جبهه شد. سه بار به جبهه اعزام شد و یک بار مجروح و در بیمارستان شیراز بستری گردید. بعد از بهبودی دوباره عازم جبهه شد.

به عنوان غواص در عملیات والفجر ۸ حضور یافت و سرانجام در منطقه اروندرود (جزیره بوارین) در بیست‌ودوم بهمن هزاروسیصدوشصت‌وچهار بر اثر اصابت ترکش به سر و پا به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار امامزاده سیداحمد روستای فرومد به خاک سپرده شد.

نام :علی اکبر نام خانوادگی:شکوهی نام پدر:حسین  محل تولد:فرومد  تاریخ تولد:۱۳۴۷/۱۰/۰۱

میزان تحصیلات:زیر دیپلم  وضعیت تاهل :  نوع عضویت :بسیج     نوع شغل :محصل

یگان :سپاه میامی-تیپ ۲۱-گردان کربلا     مدت حضور در جبهه :۴ ماه و ۲۲ روز

سمت :غواص   تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۲    نام عملیات :والفجر۸

نحوه شهادت :اصابت ترکش به پا وسر    محل دفن :میامی روستای فرومد

محل شهادت :اروند رود-جزیره بوارین

بازدید سرزده مدیر کل ثبت اسناد استان سمنان از واحد‌های ثبتی شرق استان

به گزارش میامی نیوز،دکتر میر نظامی در راستای منویات ریاست عالی سازمان صبح امروز از واحد‌های ثبتی میامی و شاهرود بازدید کرد. میرنظامی در حاشیه این بازدید گفت: این دیدارها به صورت مرتب و در راستای رفع مشکلات موجود در ادارات ثبت اسناد سراسر استان ادامه خواهد داشت.

وی پیگیری مشکلات همکاران و امورات مراجعین و بررسی وضعیت واحد‌های ثبتی را از اهداف این بازدید ها بیان نمود .

مدیر کل ثبت اسناد استان تحقق برنامه ها مدون سازمان را از ادارات متبوعه خواستار شدند .

در این دیدار مهندس میر رضایی معاونت املاک اداره کل و تعدادی از همراهان اداره کل حضور داشتند.
سید صادق موسوی . خبرنگار میامی نیوز

فراخوان ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش میامی نیوز،الهه کلانتری مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سمنان عنوان کرد: شرایط احراز، مشمولین فراخوان مرحله نخست و نحوه ثبت درخواست را به شرح ذیل توضیح داد:
۱مشمولین مادران غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری؛ دارای سه فرزند و بیشتر می باشند. ۲ حداقل سه فرزند از یک مادر باشد
۳- حداقل سه فرزند در قید حیات باشد
۴_ حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشد
۵_ نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی(پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲/۵ نباشد.
۶_ سطح درآمدی مشمولین سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه ی سهم بیمه شده و سهم دولت(۱۵٪) توسط دولت پرداخت خواهد شد.
۷_ با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.
۸_ بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند گردند. لازم به ذکر است در خصوص بیمه شدگان مبلغ حق بیمه متعلقه تا سطح یک درآمدی توسط دولت و مابقی حق بیمه در قالب مابه التفاوت از بیمه شده اخذ خواهد گردید.
۹_ با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۰۱/۰۱/ ۱۴۰۰ به بعد باشد.
۱۰_ متقاضیان مرحله نخست می توانند با مراجعه به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل و یا با مراجعه به کارگزاری های مجاز استان، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها و تخصیص بودجه؛ ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۰۰خانواده کالپوشی از کمک های کمیته امداد بهره مند شدند

به گزارش میامی نیوز،مرتضی نوروز پور از توزیع کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در بین سیل زدگان کالپوش خبر داد و تاکید کرد: در جریان سیل و بارش باران آبان ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ خانوار مددجویان تحت حمایت این نهاد دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و میزان خسارت در دستور کار کارشناسان کمیته امداد شهرستان میامی قرار گرفت، افزود: پس از بررسی، کمک‌های ذیل به نیازمندان اهدا شد.

رئیس کمیته امداد میامی با بیان اینکه ۱۰۰ بسته معیشتی در بین ۱۰۰ خانواده خسارت دیده از سیل در منطقه کالپوش توزیع شد، تاکید کرد: پنج دستگاه یخچال فریزر، ۲۰ دستگاه اجاق‌گاز و ۲۵ دستگاه بخاری نیز بین خسارت دیدگان سیل این بخش توزیع شده است.

نوروز پور از توزیع شش دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۰ تن گچ برای تعمیر منازل آسیب دیده در بخش کالپوش به خصوص روستای تلوبین خبر داد و بیان کرد: پرداخت یک ماه کمک معیشت فوق‌العاده به مددجویان این منطقه نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۶ خانوار در بخش کالپوش تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۸۹ خانوار، مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و تعداد ۱۶۷ خانوار نیز از سایر خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

۳۹ نفر نامزد نهایی چهارحوزه انتخابیه استان انصراف دادند

به گزارش میامی نیوزبه نقل از مهر،در فاصله یک روز مانده به انتخابات در نوشتاری کوتاه تلاش داریم به آخرین تحولات انتخاباتی در استان سمنان بپردازیم در نخستین خبر ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کرد که تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش یافت.

ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کرده است با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ۱۰۹ نفر شد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان در حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر وسرخه ۲۹ نفر، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه دامغان ۳۰ نفر و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۱۹ نفر برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی استان سمنان رقابت خواهند کرد.

همچنین در آخرین تحولات استاندار سمنان در جلسه ستاد انتخابات استان اعلام کرد فرمانداران توجه داشته باشند در روز ۱۱ اسفند رأس ساعت ۰۸:۰۰ صبح ۶۸۱ شعبه اخذ رأس در استان برخط و آنلاین شوند.

سید محمد رضا هاشمی همچنین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیگیری و رسیدگی به امور و بازگشایی مسیرهای دسترسی به مناطق کوهستانی با توجه به هشدارهای هواشناسی اندیشیده شده است، تاکید کرد: تمامی اقدامات و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور با مشارکت حداکثری مردم در روز ۱۱ اسفند سال جاری در استان سمنان مهیاست.

حسین شجاعی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز اطلاعیه را صادر و در آن نوشت: با عنایت به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و نظر به هماهنگی صورت گرفته با وزارت کشور برای اخذ رأی در زندان‌ها، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، خانه سالمندان، خوابگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و… به آگاهی می‌رساند چنانچه هویت رأی دهندگان از سوی مقام مسئول مربوطه و هیأت نظارت ذیربط احراز گردد، اخذ رأی از آنان بلامانع است.

برگزاری جلسه مشترک ستاد انتخابات استان، شهرستان‌ها و هیأت تبلیغات انتخابات با مشارکت فرمانداران استان و هیأت‌های اجرایی حوزه‌ها

تعرفه تبلیغات در میامی نیوز

میامی نیوز-فضای مجازی کاربران فعال زیادی دارد و همین موضوع سبب شده است که فضای مجازی تاثیر زیادی بر زندگی مخاطبان و تصمیم آن ها در استفاده از خدمات و محصولات خواهد داشت. برخی از مهم ترین مزایای تبلیغات در فضای مجازی شامل موارد زیر می باشد:
پیدا کردن یک جایگاه در بازار به عنوان یک کسب و کار شناخته شده
برقراری ارتباط موثر
توسعه کسب و کار
کاهش هزینه های تبلیغات
افزایش سرعت تبلیغات
بررسی و مدیریت از راه دور


هزینه تبلیغات در فضای مجازی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از همین رو هزینه ها به صورت دقیق قابل تخمین نیستند. نوع تبلیغی که برای اجرا در فضای مجازی انجام می شود از مهم ترین عواملی است که در هزینه های تبلیغات تاثیر دارد. علاوه بر آن میزان تاثیر گذاری تبلیغ نیز می تواند باعث افزایش هزینه های تبلیغات شود. چرا که اغلب پلتفرم هایی که تبلیغات را با تاثیر و بازخورد بالا انجام می دهند اغلب تعرفه زیادی دارد. بنا بر نکات گفته شده، برای تعیین هزینه های تبلیغات در فضای مجازی ابتدا لازم است نوع تبلیغ را تعیین کنید. با توجه به اهمیت تبلیغات در فضای مجازی بهتر است با مشورت با افراد متخصص تیم مایاپینت در زمینه تبلیغات، بهترین مسیر را انتخاب کنید.
پایگاه خبری میامی نیوز،با سابقه بیش از۲۰سال کار حرفه ای خبری امروز توانسته است جایگاه بسیار خوبی در استان وکشور برای خود کسب کنند وروزانه بسیاری از هم وطنان عزیزمان از این پایگاه خبری بازدید داشته باشند.
از آنجا که بسیاری از همشهریان در تلاش هستند که کالای خود را به هم وطنانمان معرفی کنند.ما نیز برآن شدیم تا با کم ترین هزینه تبلیغات کالای شما را برعهده بگیریم.
شما میتوانید هم زمان در پلتفرم های زیر تبلیغ داشته باشید.

ساعت‌کاری اداره‌های سمنان تغییر کرد

به گزارش میامی نیوزبه نقل از ایرنا،محمد حمیدی شامگاه دوشنبه در کارگروه مدیریت بحران استان سمنان افزود: باتوجه به تداوم برودت هوا در بخش‌های وسیعی از کشور و افزایش مصرف گاز، محدودیت‌هایی به منظور ایجاد پایداری در شبکه گازرسانی استان در کارگروه مدیریت بحران به تصویب رسید.

وی ادامه داد: طبق تصمیم کارگروه استانی مدیریت بحران، تمام ادارات و بانک‌های استان به جز دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی از فردا سه‌شنبه هشتم تا پنجشنبه دهم اسفند، فعالیت خود را از ساعت ۸:۳۰آغاز خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده در کشور گفت: با هدف تامین گاز بخش خانگی و پیشگیری از ایجاد مشکل برای مردم ، گاز ادارات و بانک‌های سراسر استان از فردا تا پایان هفته قطع خواهد بود.

وی با اشاره به اعمال دستورالعمل‌های مصرف گاز در بخش صنعت استان طی روزهای آینده افزود: گاز مجتمع‌ها و واحدهای تجاری بزرگ، استخرها و مصرف‌کنندگان عمده گاز در این مدت قطع خواهد بود.
حمیدی با تاکید بر اینکه گاز مدارس و مراکز آموزشی قطع نخواهد شد، گفت: فعالیت مدارس و آموزشگاه‌های استان در روز سه‌شنبه هشتم اسفند بصورت عادی ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با توصیه به شهروندان برای مدیریت مصرف گاز خاطرنشان کرد: توجه به الگوهای مدیریت انرژی می‌تواند به ایجاد پایداری در شبکه گازرسانی کشور منجر شود.

ایجاد دوقطبی بین مردم ومسئولین،کلید واژه دشمنان است

به گزارش میامی نیوز،حجت السلام محمد عزیزی،امام جمعه میامی درخطبه های نماز جمعه ای هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به ولادت با سعادت امام زمان عجل الله گفت:اولین ثمره امام شناسی تشخیص حق از باطل است و انسان حق را از باطل تشخیص می‌دهد و باید ملاکی برای تشخیص حق از باطل وجود داشته باشد.

امام جمعه میامی افزود: کسانى که امام زمان را نمى‌شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در این حال بمیرند در حال جاهلیت از دنیا رفته‌اند. چنانکه پیامبر اکرم(ص)فرمود: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است»

امام جمعه میامی در خطبه دوم با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد:بی فایده بودن انتخابات، انتخابات مهندسی شده، انتصابات، تخلف،تقلب، ایجاد دوقطبی های کاذب بین مردم و نظام،کلیدواژه های دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به بهانه تراشی دشمن به مشکلات اقتصادی بیان کرد:دشمن به دنبال ایجاد شکاف و جدایی بین مردم و نظام با دعوت به عدم مشارکت به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و مردم می‌بایست با موشکافی اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه میامی تصریح کرد: اقتصاد جدای از مشارکت نیست و برای ساختن اقتصاد کشور مشارکت حداکثری نیاز است.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح بیان کرد: کارآمد برای مدیریت جهادی کشور، دارای همت جهادی،بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه و اهل اجرای عدالت و مبارزه‌ با بی عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و مدیریت کشور، دوری از منفعت های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی از ویژگی های مهم یک نماینده می باشد.

وی درپایان ضمن تاکید بر اهمیت حضور درانتخابات،از همه مردم خواست تا با حضور پرشور خود در انتخابات ۱۱ اسفند،بار دیگر دشمنان این نظام را ناامید کنند.