نقش بسزای سد کالپوش درتوسعه اقتصادی واجتماعی میامی

میامی نیوز_فرماندار شهرستان میامی با تاکید بر اینکه سد کالپوش در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد گفت: بهره برداری از این سد آثار و نتایج فراوانی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و فنی برای منطقه در بر خواهد داشت. به گزارش میامی نیوز،احمد قاضی صبح سه شنبه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان میامی که

کد خبر : 4940
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:40

میامی نیوز_فرماندار شهرستان میامی با تاکید بر اینکه سد کالپوش در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد گفت: بهره برداری از این سد آثار و نتایج فراوانی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و فنی برای منطقه در بر خواهد داشت.

به گزارش میامی نیوز،احمد قاضی صبح سه شنبه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان میامی که در محل بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد، به قابلیت های اشتغالزایی در منطقه اشاره کرد و افزود: میامی قطب کشاورزی است ولی متاسفانه صنعت شهرستان به خاطر دوری از پایتخت، نتوانسته رونقی داشته باشد.

وی گفت: کشاورزی و تولید پوشاک از مهم ترین قابلیت های شهرستان است که با مدیریت صحیح می توانیم آن را در روستاها رونق بیشتری بدهیم.

فرماندار شهرستان میامی با یادآوری اینکه ۸۸ درصد شهرستان را روستا نشینها تشکیل می دهند، افزود: این به این معنی است که بخش قابل توجهی از ساکنان را تولید کنندگان به خود اختصاص داده است.

قاضی با یادآوری اینکه بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره سازی میشود گفت: تاکنون هشت میلیون لیتر آبگیری شده است.

وی افزود: با بهره برداری کامل از این سد صنایع تبدیلی کشاورزی، آبزی پروری و صنعت گردشگری منطقه جان تازه ای خواهد گرفت، گفت: تا کنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافته است که هنوز جای توسعه دارد.

مسئول صندوق مهر امام رضا (ع) استان سمنان نیز در این نشست گفت: تفاهم نامه هایی بین دستگاه های میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای و بهزیستی در خصوص وام های خود اشتغالی انعقاد کرده ایم.

وحید شریعتی تصریح کرد: به عنوان نمونه جهاد کشاورزی می تواند در قسمتهای پرورش انواع پرندگان، گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش مرغ بومی، بسته بندی و … واجدین شرایط را برای دریافت تسهیلات معرفی کند.

وی گفت: تسهیلات در این صندوق با موضوع خود اشتغالی، پشتیبانی و کارفرمایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی نیز در این جلسه گفت: ۴۰۰ هکتار فلفل درمنطقه فرومد وجود دارد که سالینه این فلفل به استانها و برخی کشورهای همسایه صادر می شود.

عباسعلی کردی، در خصوص پرورش کرم ابریشم در منطقه سرحدات نیز گفت: در این منطقه آمادگی لازم برای این امر وجود دارد و قابلیت های آن را داشته و در آینده نزدیک پروژه ای نیز به بهره برداری خواهد رسید.

ریحانه نیکخواه، یکی از بهره برداران کشاورزی و پرورش دهنده گیاهان دارویی شهرستان میامی نیز در این نشست با اذعان بر اینکه این شهرستان ظرفیت های ناشناخته ای دارد گفت: وجود گونه های مختلف گیاهان داروهایی از آن جمله است.

وی گفت: باید با سیاستهای گوناگون مردم را ترغیب و تشویق به پرورش گیاهان دارویی کرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.