حجت الاسلام والمسلمین موسوی(ره)امام جمعه فقید میامی

میامی نیوز_سیدمرتضی موسوی، فرزند میرزا حسن در تاریخ ۱۳۱۷/۵/۱ در شهرستان میامی به دنیا آمد. پدر ایشان، فقید سعید حضرت آیت الله حاج میرزا حسن موسوی از علما و روحانیون والا مقامی بودند که در منطقه شاهرود از شهرت بسزایی برخوردار بودند و عمر پر برکت خودشان را در آستان مقدس رضوی در محضر اساتید

کد خبر : 4579
تاریخ انتشار : شنبه 7 شهریور 1394 - 5:06

میامی نیوز_سیدمرتضی موسوی، فرزند میرزا حسن در تاریخ ۱۳۱۷/۵/۱ در شهرستان میامی به دنیا آمد. پدر ایشان، فقید سعید حضرت آیت الله حاج میرزا حسن موسوی از علما و روحانیون والا مقامی بودند که در منطقه شاهرود از شهرت بسزایی برخوردار بودند و عمر پر برکت خودشان را در آستان مقدس رضوی در محضر اساتید بزرگواری همچون آیات عظام حاج آقا حسینی طباطبایی قمی و حاج آقا میرزا محمد آقازاده رضوان الله تعالی علیهما سپری و کسب فیض نمودند.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی

ایشان تا سن سیزده سالگی دروس مقدماتی را از محضر والد بزرگوار خویش فرا گرفتند و برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس مشرّف شدند و از محضر اساتید بزرگوار همچون استاد ادیب نیشابوری وحضرات آیات عظام حاج شیخ هاشم قزوینی و حاج میرزا احمد مدرس و حاج شیخ کاظم دامغانی دروس سطح را به پایان رساند. حدود هشت سال دروس خارج فقه و اصول را از محضر مبارک آیات عظام میلانی و حاج شیخ آقا بزرگ اشرفی شاهرودی و آقا میرزا جواد آقا تهرانی رضوان الله تعالی علیهم کسب فیض نمود.

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا موسوی دارای مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات علوم عرب از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۱ و دارای مدرک معادل دکترا از مدیریت حوزه علمیه قم در سال ۱۳۷۵ می باشد.

از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۸ تدریس در دبیرستان علوی و از سال ۱۳۵۸ در مراکز تربیت معلم و دانشکده های مختلف ( تربیت مدرس- علوم تربیتی – فنی- افسری امام علی(ع) و عاوم قضایی) و همچنین از سال ۱۳۷۰ در حوزه علمیه بنیاد حضرت خدیجه(س) که تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه قم می باشد به تدریس شرح لمعه و مکاسب (بخش محرمات و خیارات) و نیز در دانشکده علوم قضایی وابسته به قوه قضاییه در رشته فقه و اصول و ادبیات عرب مشغول بودند. آقایان آل اسحاق (وزیر بازرگانی سابق) دکتر غفوری فرد( وزیر نیرو سابق) دکتر نهاوندیان(ریاست دفتر رئیس جمهوری) دکتر ظفرقندی(رئیس سابق نظام پزشکی)از شاگردان ایشان در دبیرستان علومی بودند.

ایشان از سال ۱۳۴۴ که در دبیرستان علوی به دعوت آقایان روزبه و علامه کرباسچیان مشغول به تدریس شدند، در کنار تدریس در کلاسها به مناسبتهای مختلف به مسائل سیاسی روز نیز می پرداختند و در سال ۱۳۴۶ از طرف ساواک احضار و مجبور به تعهد شدند که به جزء تدریس، به مسائل جانبی نپردازند لکن در ماههای رمضان و محرم و صفر که مسافرت تبلیغی داشتند به جنایات رژیم پهلوی به منظور تنویر افکار عمومی میپرداختند. همیشه همگام با ملت سلحشور ایران در راهپیمائیهای میلیونی ضد رژیم شرکت داشته و حضور دراین گردهمائی ها را بر خود وخانواده اش ضروری می دانست و در دوران هشت سال دفاع مقدس چندین مرحله توفیق حضور در کنار رزمندگان دلیر کشور را در جبهه های مختلف داشتند. ایشان عموی حجه الاسلام و المسلمین شهید سیدکاظم موسوی، قائم مقام وزارت آموزش و پرورش در دوران تصدی شهید باهنر از شهدای هفتم تیر بودند.

حجه الاسلام موسوی از تاریخ ۱۳۷۸/۸/۹ از طرف مقام معظم رهبری به سمت امام جمعه شهرستان میامی از توابع استان سمنان منصوب شدند.

ایشان با اجازه حضرت آیت الله خوئی در منطقه میامی شاهرود چندین باب خانه برای محرومین و نیز یک دستگاه حمام برای روستای مهدی آباد ساخته و در کنار این خدمات اجتماعی کمکهای نقدی و غیرنقدی به سادات و محرومین منطقه داشته است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ضمن شرکت در جلسات مختلف اداری و اجرائی به رفع مشکلات مردم و محرومین منطقه می پرداخت.

از سال ۱۳۷۸ سعی کردند با همکاری مسئولین سیستم فضاهای آموزشی منطقه در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را توسعه دهند. همچنین رایزنی هایی برای توسعه فضاهای آموزش عالی و ایجاد شعبه ای از دانشگاه آزاداسلامی با مسئولین داشتند. در زمینه سرویسهای درمانی و بهداشتی سعی کردند امکانات نسبی برای مردم فراهم گردد. بازگشایی مرکز آموزش فنی و حرفه ای و جذب و تربیت نیروهای متخصص، توسعه شبکه بانکی در منطقه، استقلال حوزه قضائی، بازگشایی اداره ثبت اسناد و گازرسانی به منطقه از خدمات ارزنده ایشان بود.

تقریرات درس مرحوم آیت الله میلانی با تأییدات آیت الله علم الهدی و تقریرات درس مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی با تأییدات آیت الله مروارید رضوان الله تعالی علیهم تثبیت و تأیید کننده و معرف شخصیت ایشان است.

نام فرزندان حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا سیدمرتضی موسوی و تحصیلات آنان به شرح ذیل می باشد:

۱- سید حسن موسوی، کارشناسی مدیریت بازرگانی ومدیر بازرگانی نور و آلومینیوم.

۲- سید هاشم موسوی، کارشناسی امور آموزشی و تربیتی و مدیر دبستان امام سجاد (ع) منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران

۳- دکتر سیدمحمد موسوی پزشک عمومی و مسئول بهداشت و درمان هشتگرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.