برکات فراوانی در ماه مبارک رمضان نهفته است

به گزارش میامی نیوز،حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور، صبح پنج‌شنبه در دومین شورای فرهنگ عمومی سال جاری میامی در دفتر خود، فلسفه روزه را ارتقای تقوی برشمرد و بیان کرد: برکات فراوانی در ماه مبارک رمضان نهفته است که از مهم‌ترین آن‌ها دوری از گناهان محسوب می‌شود لیکن باید در این ماه به تقوای الهی بیش

کد خبر : 4441
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 1:41

به گزارش میامی نیوز،حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور، صبح پنج‌شنبه در دومین شورای فرهنگ عمومی سال جاری میامی در دفتر خود، فلسفه روزه را ارتقای تقوی برشمرد و بیان کرد: برکات فراوانی در ماه مبارک رمضان نهفته است که از مهم‌ترین آن‌ها دوری از گناهان محسوب می‌شود لیکن باید در این ماه به تقوای الهی بیش از گذشته توجه کرد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی است برای اخلاق‌مداری و دوری کردن از بداخلاقی‌ها که برخی از آن‌ها متأسفانه جامعه ما را دربر گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میامی بابیان اینکه وقتی جامعه‌ای از ایمان و معنویت برخوردار باشد آسیب‌های اجتماعی در آن کمتر دیده خواهد شد، گفت: در شورای فرهنگ عمومی آسیب‌های جامعه را می‌توان شناسایی کرد و بافرهنگ سازی درصدد برطرف کردن آن‌ها برآمد که این امر اهتمام تمام اعضا را می‌طلبد.

صفایی پور در ادامه به موضوع انتخابات گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ملت بزرگ ایران انتخابات باعزتی را پشت سر گذاشت که پیام‌های بسیار زیادی برای داخل و خارج از کشور داشت لذا باید گفت هر اختلافی که باعث شود تا مردم صدمه ببینند و از خدمت‌رسانی به مردم کاسته شود، خیانت به مردم، اسلام و کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه به مقوله برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی امام‌جمعه فقید میامی اشاره کرد و ابراز داشت: نکوداشت علما و بزرگان دینی کار بسیار مهمی است و باید تلاش کنیم تاشان و جایگاه علما ازجمله آن مرحوم به‌خوبی حفظ و شناسانده شود.

فرماندار میامی نیز در این نشست بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی بررسی و برای کاهش آنان تلاش شود، گفت: این شورا سنگ بنای بسیاری از اقدامات و تصمیم سازی ها محسوب می‌شود زیرا بسیاری از مفاهیم بزرگ در آن نهفته شده چراکه شناخت و اطلاع‌رسانی وضع عمومی، رصد آسیب‌های اجتماعی جامعه از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

محمدمهدی کریمی به نام‌گذاری سال۹۶ از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری سال باید از شعار به مدل اجرایی جامعه تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت‌های مهم بومی و غیربومی برای توسعه شهرستان و کشور تلاش کنیم.

وی به موضوع سند ۲۰۳۰ نیز اشاره کرد و افزود: این مقوله یک سند است و برای تمام کشورهای دنیا صادرشده اما بافرهنگ هر کشور انطباق داده خواهد شد و سپس اجرایی می‌شود لذا جای نگرانی وجود ندارد.  

دبیر شورای فرهنگ عمومی میامی نیز در این نشست گفت: از اولویت‌های مهم سال ۹۶شورای فرهنگ عمومی شهرستان تحقق شعار سال، کاهش آسیب‌های اجتماعی بزرگداشت مشاهیر شهرستان و اخلاق در جامعه عمومی است لذا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری اولین بزرگداشت حجت‌الاسلام موسوی اقدام خواهد شد.

رضا مهدیان در ادامه به برنامه‌های ماه مبارک رمضان میامی اشاره کرد و ابراز داشت: محافل انس با قرآن مجید، برگزاری مسابقات قرآنی، بازدید از مراکز قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از فعالان قرآنی و … از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان جاری است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.