رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی:

برگزاری جلسه رسیدگی متهمان درمیامی از طریق ویدئو کنفرانس

به گزارش میامی نیوز،حمید اولادی،ریس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی اعلام کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها،جلسه رسیدگی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصبرگزاریله گذاری اجتماعی اظهار داشت: روند برگزاری غیر حضوری و آنلاین رسیدگی به پرونده‌های

کد خبر : 2469
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 22:04

به گزارش میامی نیوز،حمید اولادی،ریس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی اعلام کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها،جلسه رسیدگی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصبرگزاریله گذاری اجتماعی اظهار داشت: روند برگزاری غیر حضوری و آنلاین رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان می‌تواند گام بلندی در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشد.

رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی نتایج مثبت اجرای این طرح بتواند موجب تسریع در رسیدگی‌های قضایی، کاهش اطاله دادرسی، کاهش موارد اعزام زندانیان به محاکم و توسعه خدمات الکترونیکی در زندان‌های استان هرمزگان گردد.

اولادی گفت:در راستای مواد ۱۷۵ و ۱۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه چگونگی استفاده از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی این امکان برای دادگاه وجود دارد بدون حضور فیزیکی افراد در محل دادگستری نسبت به تقدیم دادخواست ارائه لایحه وارسال اظهارنامه اقدام کنند.

وی افزود:همچنین با کد شخصی که در اختیار دارند می توانند روند رسیدگی به پرونده خود را از طریق درگاه الکترونیک عدل ایران پیگیری کنند.

رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی افزود: اما دستاورد جدیدی که به موجب آیین نامه برای محاکم ایجاد شده است، انجام هرگونه تحقیق از متهم وتشکیل جلسه و تحقیق از شهود وسایر اقدامات با ضابطین و دستگاههای تابعه قوه قضاییه در شبکه ملی عدالت فراهم شده است.

وی تاکید کرد:در یوم جاری برای اولین بارنسبت به تشکیل دادگاه مجازی و بدون حضور فیزیکی متهم در محل دادگاه تشکیل جلسه صورت گرفت و صدا و تصویر متهم توسط مامورین زندان مورد تایید قرار گرفته و اظهارات متهم به صورت تصویری و صوتی در اتاق‌های ویدیو کنفرانس ثبت وضبط  شد وبه صورت مکتوب درآمد واز طریق  نامه میکانیزه به زندان ارسال واثرانگشت متهم توسط مأمورین اخذو به دادگاه اعاده شد.

رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری میامی  گفت:امید آن است که این روند همچنان ادامه پیدا کند و نه فقط در خصوص متهمان زندانی بلکه کلیه شکات و متهمان و شهود بتوانند در بستر امن الکترونیک و شبکه ملی عدالت به صورت تصویری و صوتی اطلاعات خود را در اختیار دادگاه قرار دهند واز رفت و آمدهای غیر ضروری از اقصی نقاط کشور که موجب اطاله وقت و هزینه‌های بسیاری برای افراد خواهد شد جلوگیری به عمل آید.

یاداور میشود استان سمنان جز استانهای پیشرو در خصوص استفاده از سامانه های رایانه ای در رسیدگی به پرونده هایی قضایی است.

همشهریان عزیز می توانند کلیه سوالات حقوقی خود را در پیج اینستاگرامی(دانستنی های قضایی) ملاحظه فرمانید.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرامی اینجا کلیک کنید.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.