دستورالعمل رصد آسیب‌های اجتماعی در میامی ابلاغ شد

به گزارش میامی نیوز،احمد ملایری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه دستورالعملی درباره بخش‌های اجتماعی و فرهنگی ابلاغ شده که نخستین بند آن به حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده و آسیب‌های اجتماعی حول آن پرداخته است، بیان کرد: مسئولان باید به این

کد خبر : 4411
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 1:09

به گزارش میامی نیوز،احمد ملایری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه دستورالعملی درباره بخش‌های اجتماعی و فرهنگی ابلاغ شده که نخستین بند آن به حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده و آسیب‌های اجتماعی حول آن پرداخته است، بیان کرد: مسئولان باید به این دستورالعمل‌ها دقت ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی و خدماتی و حتی فرهنگی در این دستورالعمل وظایفی دارند که می‌بایست به بهترین نحو آن را انجام دهند، افزود: در این دستورالعمل‌ها همچنین کارهایی که هر دستگاه شامل فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، اورژانس، روحانیان، تشکل‌های مردمی و … می‌بایست انجام دهند گنجانده شده است.

فرماندار میامی با بیان اینکه همه در قبال اجرای دستورالعمل مسئول هستیم، بیان کرد: دیگر موضوعی که در این دستورالعمل به آن پرداخته شده مقوله اعتیاد است که در آن آموزش و پرورش، دادگستری، کانون‌های فرهنگی مساجد، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و ده‌ها مورد دیگر مسئولیت دارند.

ملایری با بیان اینکه طلاق دیگر موضوعی است که دستورالعمل مذکور رسالت هر نهاد شامل ورزش و جوانان، دادگستری، سازمان تبلیغات اسلامی و…. را در قبال آن تعیین کرده است، گفت: با عمل به این دستورالعمل می‌توانیم تا حد زیادی به این مسائل و معضلات سامان ببخشیم.

وی با بیان اینکه خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی و غیر دولتی نیز نقش مهمی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: مفاسد اقتصادی، زنان بی سرپرست خانوار و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است آنها را تهدید کند در کنار مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی کودکان، نوجوانان، خشونت و … نیازمند توجه ویژه‌ای در این دستورالعمل هستند.

فرماندار میامی همچنین گفت: اهمیت بخش فرهنگ و خانواده به این دلیل است که لازمه اجتماع ما در این دو بخش نهفته و لذا می‌بایست تمام مسئولان در قبال آن مسئولیت دارند زیرا شهروندان چشم امید در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی به مسئولان ادارات و دستگاه‌های دولتی، خدماتی و … دارند.

ملایری افزود: مقطع حساس امروزی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیتی بسیار است و دشمنان در حال تدوین برنامه علیه ما هستند و اگر مراقب این موضوع نباشیم همه چیز را باخته‌ایم. لذا مسئولیت ما این است که از جامعه در قبال این هجمه‌ها مراقبت کنیم.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.