امام جمعه میامی:

نذورات ماه محرم به سمت کمک مومنانه سوق داده شود/ رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند وحدت و همدلی بیشتری است

به گزارش خبرنگار میامی نیوز ، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه شهر میامی در مسجد جامع این شهر،با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)ابراز داشت : امسال شرایط ماه محرم با سالهای گذشته تفاوت دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی

کد خبر : 2428
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهریور 1399 - 9:35

به گزارش خبرنگار میامی نیوز ، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه شهر میامی در مسجد جامع این شهر،با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)ابراز داشت : امسال شرایط ماه محرم با سالهای گذشته تفاوت دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با محدودیت های لازم مراسم عزاداری ماه محرم برگزار می شود و عزاداران حسینی با شور و شعور حسینی همراه با رعایت توصیخ های بهداشتی به عزاداری در این ماه خواهند پرداخت.

وی افزود:هدف از عزاداری ها زنده نگه داشتن راه و یاد امام حسین (ع) و اعلام و اثبات ولایت و محبت اهل بیت (ع) است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یکی از تفاوت های امسال در زمینه نذورات است که با توجه به شرایط موجود به سمت کمک مومنانه سوق داده شود،تصریح کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه توزیع بسته های معیشتی توسط سپاه و بسیج به خوبی انجام شد و در مرحله دوم نیز همه مردم و دستگاه های اجرایی مشارکت داشته باشند تا جامعه و کشور در این شرایط بحرانی و ویژه به خوبی مدیریت شود.

صفایی پور گفت:تجهیز فیزیوتراپی یکی از حرکت های توسعه در شهرستان است تا از رفت و آمد مردم به مراکز درمانی در شهرهای دیگر جلوگیری شود نیازمند توجه مردم به این گونه نذورات است.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت:احیای امر به معروف و نهی از منکر اصلی ترین هدف قیام امام حسین(ع)است و برای انجام این فریضه الهی صبر و استقامت نیاز است که امام حسین (ع)و یاران باوفایش اسوه صبر و استقامت می باشند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است ،بیان کرد: آن چیزی که امروز امام حسین (ع)از ما می خواهد این است که در این شرایط بحرانی به لحاظ فرهنگی،اقتصادی و … احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه همگانی در جامعه ترویج دهیم.

صفایی پور با بیان اینکه وضعیت مناطق مختلف کشور در زمینه کرونا در حال تغییر است، تاکید کرد: باید همه مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این شرایط بحرانی را به خوبی پشت سر بگذاریم و اکنون شهرستان میامی در وضعیت نارنجی است و با توجه به برگزاری مراسم های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند وحدت و همدلی بیشتری است و شکوه عزاداری امام حسین (ع)را با رعایت مسائل بهداشتی بیشتر نشان دهیم.

وی گفت:مسئولان هیئات، سخنرانان و مداحان رعایت زمان و مکان برگزاری جلسات عزاداری را داشته باشند و باید به حفظ سلامت مردم اهمیت بیشتری داده شود.

امام جمعه میامی با اشاره به رسوایی آمریکا در زمینه رای نیاوردن تحریم ایران ،گفت: مکانیسم ماشه که بر اساس برجام بود همین الان محکوم به شکست است و این طرح آمریکا نیز شکست خواهد خورد و ملت ایران راه خود را ادامه خواهد داد.

صفایی پور هنچنین با اشاره به موضوع گشایش اقتصادی که توسط ریاست جمهوری مطرح گردید ابراز داشت: در زمینه این طرح نظرات مختلفی مطرح شده است اما نفت یک سرمایه مهم برای ایران اسلامی است و این طرح باید همه جانبه بررسی شود و به صورت شفاف و روشن و کارشناسی بررسی شود و هر فعالیت اقتصادی باید منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر صنایع گردشگری به شهرستان میامی گفت : امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستان قول های داده شده عملیاتی شود و شاهد تغییرات چشمگیر در این حوزه باشیم.

امام جمعه میامی با اشاره به نهضت آسفالت در میامی گفت:در مرحله اول در مناطق آسیب دیده شهر میامی انجام شد و در مراحل بعدی تیز در سایر مناطق شهرستان صورت خواهد گرفت که از شهردار و شورای شهر تقدیر و تشکر می گردد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.