وی ضمن بیان اینکه کمیته امداد ۲۰ نوع خدمت را به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌دهد، افزود: با توجه به پراکندگی منطقه، ۸۵ درصد جمعیت شهرستان روستایی و ضریب محرومیت در آن بالا است، بیشترین مراجعه‌ها در ارتباط با جهیزیه، لوازم منزل و مشکلات هزینه‌های درمانی است که امیدواریم خیران در این سه حوزه توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم ضمن ارائه خدمات بهتر برای این خانواده‌ها مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

پرداخت ۶۳ وام اشتغال در میامی

رئیس کمیته امداد میامی ضمن بیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری وام اشتغال به ۶۳ خانوار با مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به افراد متقاضی ارائه‌شده است، ابراز داشت: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی زمینه توانمندی خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

اصغری ضمن بیان اینکه قبل از پرداخت تسهیلات مشاوره و آموزش‌های شغلی به مددجویان داده می‌شود، تصریح کرد: غالب شغل‌های ایجادشده در شهرستان میامی دامداری سبک و مشاغل خدماتی صنعتی را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در کمیته امداد از افراد داری طرح نیز حمایت می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سیاست کمیته امداد بر پایه حرکت به سمت طرح‌های نوین و دانش‌بنیان منطبق با نیاز جامعه است لذا حمایت از آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

۶ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد میامی

رئیس کمیته امداد میامی ضمن بیان اینکه در این شهرستان دو هزار و ۷۵۴ خانوار به تعداد پنج هزار و ۹۷۵ نفر تحت پوشش این نهاد هستند، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۷۶۱ خانوار به تعداد سه هزار و ۲۳ نفر مستمری‌بگیرند و ۹۲۱ خانوار با تعداد دو هزار و ۷۴۹ نفر شامل تبصره ۱۴ (خانواده‌های کارگر فصلی) می‌شوند و ۷۲ خانوار نیز خدمات تک و چند خدمتی را دریافت می‌کنند.

اصغری بابیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری ۱۱ مورد جهیزیه به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال در میامی پرداخت شد، در ادامه تصریح کرد: ۹۲ نفر نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که طی مدت مذکور ۴۴۰ میلیون ریال برای آن‌ها پرداخت شد تا در آینده زمینه توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم کند.

وی افزود: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری وام کارگشایی با سرانه سقف پنج میلیون تومان از محل امداد ۲۱۸ مورد با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال و ۹۶ مورد نیز از طریق بانک عامل به مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مددجویان میامی پرداخت‌شده است.

ساخت ۱۲ مسکن روستایی در میامی‌

رئیس کمیته امداد میامی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۰ میلیون ریال بابت اجاره مسکن به ۴۷ خانوار مستأجر تحت پوشش کمیته امداد پرداخت‌شده است، ابراز داشت: ۱۲ مورد خرید مسکن روستایی نیز برای سال جاری در دستور کار قرار دارد که ۶۲۰ میلیون تومان برای آن پرداخت و ضمن آن برای تعمیرات خانه نیز ۳۱ مورد با مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال کمک شده است.

اصغری بابیان اینکه ۲۸ مورد خدمات ویژه به سالمندان با مبلغ ۱۷۴ میلیون ریال پرداخت‌شده است، تصریح کرد: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری به ۲۹ بیمار صعب‌العلاج نیز ۹۰ میلیون ریال و هزینه درمانی، فرانشیز و نسخه نیز ۵۳۲ مورد به مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی بازه مذکور پنج میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال مستمری به تعداد دو هزار و ۶۸۲ خانوار پرداخت شد، افزود: برای رفع سو تغذیه کودکان بین شش ماه تا زیر شش سال نیز به تعداد ۲۴۸ فرزند ۲۴۸ میلیون ریال با سرانه هر کودک ۳۱ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

اطعام حسنی در دستور کار

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه ۳۵۶ مورد خدمات فرهنگی به مددجویان ارائه‌شده است، ابراز داشت: طی رزمایش مؤمنانه یک هزار ۴۶ بسته غذایی به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین خانواده‌ها توزیع‌شده است و همچنین در ماه رمضان اطعام مهدی با توزیع غذای گرم بین نیازمندان انجام شد و برای ماه محرم نیز طرح اطعام حسینی اجرایی می‌شود.

اصغری بابیان اینکه ۱۱۲ یتیم و ۱۹۹ فرزند در میامی فاقد سرپرست هستند، در ادامه تصریح کرد: برای این خانواده‌ها نیز طی پنج‌ماهه نخست سال جاری پنج میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

وی افزود: طی بازه مذکور ۸۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال زکات و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال زکات فطره در میامی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است.