با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مدیران کل پیشین و جدید حوزه وزارتی تکریم و معارفه شدند

به گزارش میامی نیوز،به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین گفت: از اینکه آقای احمدی جمع ما را ترک می کنند متاسف هستیم. ایشان در این مدت ۳ سال در حوزه وزارتی اقدامات چشمگیری داشتند. وی افزود:  آقای احمدی دارای ویژگی هایی هستند که

کد خبر : 2708
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:37

به گزارش میامی نیوز،به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین گفت: از اینکه آقای احمدی جمع ما را ترک می کنند متاسف هستیم. ایشان در این مدت ۳ سال در حوزه وزارتی اقدامات چشمگیری داشتند.

وی افزود:  آقای احمدی دارای ویژگی هایی هستند که برای همه ملموس و محسوس است و این ویژگی ها نشان داد که انتخاب ایشان برای این سمت درست و مناسب بوده است.

صالحی ادامه داد: سعه صدر و حسن تعامل از ویژگی های بارز آقای احمدی است. نوع کار در حوزه وزارتی به گونه ای است که با تمام سازمان ها و نهادهای درون سازمانی و برون سازمانی دارای تعامل است و سعه صدر یکی از ویژگی هایی است که هر فردی که در این مسئولیت قرار می گیرد باید واجد آن باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: حسن تعامل و ارتباط حسنه که رضایت نسبی حداکثری را ایجاد کند کار آسانی نیست و آقای احمدی در این مدت و در حد مقدورات وزارتخانه این فضا را ایجاد کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: درایت و جدیت توامان از دیگر ویژگی های آقای احمدی است که ترکیب این دو ویژگی در این ۳ سال کاملا مشهود و ملموس بود و گره بسیاری از کارها را گشود.

وی رعایت حرمت و کرامت افراد، مراجعان و امانت داری در نقل قول ها را از دیگر ویژگی های شخصیتی مشاور وزیر و مدیرکل پیشین حوزه وزارتی برشمرد و ادامه داد: آقای احمدی از جمله افرادی بودند که برای وصل کردن آمده بودند و برای ایجاد آرامش در فضای وزارتخانه همانند دیگر معاونان و مدیران زحمات و خدمات بسیاری داشتند.

صالحی در ادامه سخنان خود به حضور مهدی محمدی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل جدید حوزه وزارتی اشاره کرد و گفت: آقای محمدی هم دارای ویژگی های شخصیتی خوبی هستند که از آن جمله می توان به ترکیبی از جوانی و پختگی همراه با شناخت کامل از حوزه های ستادی و استانی وزارتخانه اشاره کرد.

وی افزود: آقای محمدی همچنین به واسطه اینکه دبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی هستند با معاونت ها، سازمان ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی کامل دارند و ارتباطات سازمانی و فراسازمانی ایشان قابل توجه است.

صالحی ادامه داد: سعه صدر و حسن تعامل هم از ویژگی هایی است که در آقای محمدی وجود دارد و نحوه تعامل ایشان در هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی، تعامل حداکثری و جلب رضایت مجموعه های مختلف بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: آقای محمدی هم مانند آقای احمدی دارای درایت هستند. به عنوان مثال در موضوع اتحادیه های قرآنی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به نتیجه نرسید و تعارض های زیادی در این مورد وجود داشت، با تلاش های آقای محمدی و همکاری معاونت قرآن و عترت مسیر آبرومندی برای وزارتخانه و جامعه قرآنی فراهم شد.

وی تاکید کرد: از همه معاونان و مدیران انتظار دارم همانند گذشته با حوزه وزارتی در دوران جدید همکاری، همدلی و همراهی داشته باشند.

صالحی تاکید کرد: آقای محمدی با حفظ سمت دبیری هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی، به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی مشغول به کار می شوند، زیرا دبیری این هیات، پست سازمانی محسوب نمی شود و دو شغله بودن به شمار نمی آید و اشراف ایشان به موسسات فرهنگی اقتضا می کند در این سمت هم ماندگار باشند.

 

از ابتدای مسئولیت امور را متکی به فرد و سلیقه نکردم 

در ادامه این آیین محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل پیشین حوزه وزارتی گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که مرا مصدر خدماتی قرار داد که توانستم با پذیرفتن مسئولیت های خطیر، در مسیر حق و عدالت الهی در حد توانم خدمتگزار نظام و جامعه پیرامون خود باشم. نیز، ابراز سپاس دارم از وزیر کاردان و لایق که با ادب و رفتار صمیمانه مرا قرین محبت ها و گذشت های خود قرار داد. همچنین از همکاران خدوم  خود سپاسگزارم.

وی در ادامه گفت: جلسه امروز با سخن سعدی در بوستان پیوندی روشن دارد: قضا کشتی آنجا که خواهد برد/ اگر ناخدا جامه بر تن درد

الناس یدبر و الله یقدر

احمدی ادامه داد: از زمان انتصاب به مدیریت حوزه وزارتی، از رهنمودهای جناب آقای وزیر ۷ شاخص را برای عملکرد خود تعریف کردم که  آن را از لوازم و ضروریت های مشاور وزیر و مدیرکلی حوزه وزارتی می دانم و تلاش کردم در این چارچوب حرکت کنم.

احمدی گفت: حاکمیت سیستم بر حوزه وزارتی اولین شاخص بود. از بدو پذیرش مسئولیت بر آن شدم تا امور را متکی به فرد و سلیقه نکنم. اینکه مدیری همه امور را متکی به خود کند به طوریکه در غیاب او سیستم پیش نرود اصلا مدیریت قوی و کارآمد نیست. به همین منظور با تقسیم مسئولیت و مشارکت ارکان مختلف حوزه توانستم به این مهم دست بیابم.

احمدی افزود: تعامل اخلاقی با بدنه وزارتی اعم از معاونان، روسای سازمان ها و پرسنل و مراجعین اعم از اصحاب فرهنگ و هنر  شاخص دوم بود. یکی از نیازهای اساسی حضور در منصب مدیرکلی حوزه در این وزارتخانه به سبب جنس ذی نفعان و همچنین وظایف محوله به این دستگاه، داشتن نگاه اخلاقی توام با روحیه تعامل و مدارا و سعه صدر است که حقیر کوشیدم به وسع خویش در این مسیر گام بردارم.

وی اقتدار بدون خشونت را شاخص سوم برشمرد و تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و هنر از یک سو و پرسنل خدوم وزارتخانه از سوی دیگر، از مدیران این دستگاه انتظار اقتدار و دفاع از حقوق مسلم شان دارند. در عین حال این اقتدار نه از راه ابلاغ و بخشنامه و دستور و اعمال قوه قهریه، بلکه از طریق تعامل، اقناع و گفت و گو و به قول معروف مدیریت دل امکان پذیر است که بنده هم سعی کردم از روش دوم بهره بگیرم.

احمدی گفت: پیگیری توام با نتیجه ویژگی چهارم بود. با توجه به حجم گسترده کارها و تنوع و تکثر فعالیت های وزارتخانه و همچنین انتظارات و درخواست های بسیار زیاد از سوی سایر نهادها، پیگیری و به سرانجام رساندن امور امری دشوار است که خوشبختانه در این دوره با تقویت این حوزه با رویکرد نتیجه گیری از پیگیری ها و اتمام و حل مساله اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

وی اعتماد سازی را شاخص پنجم برشمرد و گفت: این ویژگی رکن اصلی سرمایه اجتماعی است. در شرایطی که به دلایل گوناگون که مجال آن در این مجلس نیست، اعتماد عمومی در تمام سطوح با کاهش چشمگیری مواجه است. در این میان اعتماد سازی میان اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان گروه مرجع و دستگاه دولتی از ضروریات است و لازمه این مهم اعتماد سازی میان مسئولان و دست اندرکاران وزارتخانه است که خوشبختانه در این مدت بر این سیاق عمل کردیم.

احمدی ادامه داد: صداقت شاخص ششم بود. آنچه مردم نسبت به مسئولان نظام در قضاوت خود معیار مهمی می دانند میزان صداقت مسئولان در مواجهه با انتظارات و درخواست های مردم است و همینطور پرسنل ما هم از ما مدیران انتظار برخورد صادقانه دارند که خوشبختانه در دوره اخیر و با رویکرد اخلاق مدارانه وزیر محترم و معاونان ایشان شاهد تحقق این مهم بودیم.

وی رازداری را شاخص هفتم برشمرد و ادامه داد: تنوع و گستردگی فعالیت های فرهنگی و هنری و اقتضائات فضای پیرامونی آن موجب می شود تا بعضا با مشکلات، مخاطرات و برخی انحرافات ناخواسته مواجه شویم. همچنین گلایه ها، شکایات و دلخوری هایی که بخش مهمی از آن ها ناشی از سوء تفاهم های سطحی و یا سختگیری های فراقانونی است. در این میان لازمه برطرف کردن این اختلافات و کاهش اصطکاک میان بخش های مختلف رازداری و صبوری است که حقیر تلاش کردم در این خصوص امانتدار صادقی برای وزیر محترم، معاونان، روسای سازمان ها و مدیران عزیز وزارتخانه و نیز اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر باشم.

احمدی در پایان گفت: اکنون که بعد از سه سال همکاری همدلانه و خاطره انگیز با شما بزرگواران جمع صمیمانه و ارزشمند شما را به قصد خدمت فرهنگی در خارج از مرزهای کشور عزیزمان ترک می کنم، ضمن طلب حلالیت و عذر تقصیر، از خداوند منان توفیق یکایک شما دوستان نازنین را خواستارم.

تلاش می کنم دغدغه های وزیر را برطرف کنم 

در ادامه این آیین مهدی محمدی مشاور  وزیر و مدیرکل جدید حوزه وزارتی در آستانه هفته وحدت با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و اعیاد پیش رو و آرزوی سلامتی و تندرستی برای نایب برحق ایشان مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) گفت: در وهله اول وظیفه خود می دانم از حسن اعتماد  وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی در سپردن این مسئولیت خطیر تشکر کنم.

محمدی به مدت حضور بیش از ۸ ساله خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: من و مدیران وزارتخانه با یکدیگر آشنا هستیم و خوشبختانه در این سال ها شناخت کاملی نسبت به روحیات هم  پیدا کرده ایم و امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهای وزیر محترم و کمک و یاری معاونان، روسای سازمان ها و مدیران کل ستادی و استانی و موسسات در انجام این وظیفه سربلند باشم.

مشاور وزیر و دبیر هیات رسیگی به امور مراکز فرهنگی افزود: چون از پدرم آموخته ام که قدردان زحمات کسانی باشم که با تعالیم خود مرا به این نقطه رسانده اند، بر خود لازم می دانم از وزرای پیشین این وزارتخانه که افتخار همکاری با ایشان را داشتم یاد کنم. استاد عزیزم دکتر حسینی که مسئولیت دبیری هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی را به من سپردند و مدتی بعد بنده را به سمت مشاور وزیر منصوب کردند وآقای دکتر جنتی که زحمات بسیاری کشیدند و از ایشان نکات ارزنده ای آموختم، بسیار سپاسگزارم و همین طور از آقای دکتر صالحی امیری هم ذکر خیر و یاد می کنم.

محمدی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم در مسئولیت جدید در محضر وزیر محترم شاگردی کرده و دغدغه های ایشان در حوزه ها و بخش های مختلف را برطرف کنم.

در بخشی از این آیین متن لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدمهدی احمدی و متن لوح تقدیر اعضای شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیرکل پیشین حوزه وزارتی از سوی همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این لوح ها را به احمدی اهدا کرد.

همچنین متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مهدی محمدی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی توسط صالحی به وی اعطا شد.

متن لوح اعضای شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت

باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود

عزیز گرانقدر جناب دکتر محمد مهدی احمدی

دشواری‌های فعالیت در عرصه خطیر فرهنگ و مسائل و مصائب مترتب بر آن، جز با رویکرد همدلانه و تعامل سازنده جناب‌عالی با معاونان و مدیران دستگاه بزرگ فرهنگی کشور تسهیل نمی‌شد.

در سال‌‌های مسئولیت جناب‌عالی در اداره کل حوزه وزارتی، نگاه دلسوزانه و مدارا مدارتان، همواره گره‌گشا و پیش برنده امور بود و سعه صدر، گشاده‌رویی و شوخ‌طبعی به هنگامتان، لحظاتی شیرین و خاطراتی ماندگار در ذهن و ضمیر جمعی ما به جا گذاشت.

اکنون که زمینه ادامه خدمات فرهنگی جناب‌عالی در خارج از کشور فراهم آمده و جمع دوستان را برای مدتی ترک می‌کنید، به پاس ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های مجدانه‌تان در سال‌های اخیر، این لوح تقدیر را به رسم یادبود تقدیم حضورتان می‌کنیم.

از درگاه خداوند متعال تدوام توفیقات جناب‌عالی توام با سلامتی و تندرستی‌تان را خواستاریم.

اعضای شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین در متن لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل پیشین وزارتخانه آمده است:

«همکاری مستمر و همراهی دلسوزانه جنابعالی در دوره مسئولیت اداره کل حوزه وزارتی، موجب گردید تا شاهد هماهنگی و تعامل حداکثری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف والای فرهنگی کشور باشیم.

سعه صدر، تعامل و حسن برخورد در کنار درایت و پیگیری، از صفات بارز دوران مسئولیتتان بود که پیمودن مسیر خدمت در دستگاه بزرگ فرهنگی کشور را برای اینجانب و همکاران سختکوشم تسهیل کرد.

وظیفه خود می دانم از تلاش های خاصانه و مساعی مجدانه جنابعالی صمیمانه قدردانی کنم. از خداوند منان تداوم توفیقاتتان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسالت دارم.»

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.