رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

طی چند روز گذشته،۱۵ نفر به دلیل ابتلای کرونا در میامی بستری شدند

به گزارش اختصاصی میامی نیوز،دکتر رضا چمن ظهر شنبه در نشست اضطراری ویژه کرونا با فرماندار و مسئولان شهرستان میامی ابراز داشت: پیک سوم همه گیری کرونا در بسیاری از مناطق کشور بسیار نگران کننده هست و شاهرود جزو ۴۳ شهرستان بحرانی اعلام شده است، افزود: هم‌اکنون در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به ۱۷۶ مورد بستری رسیدیم، از

کد خبر : 2698
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 18:56

به گزارش اختصاصی میامی نیوز،دکتر رضا چمن ظهر شنبه در نشست اضطراری ویژه کرونا با فرماندار و مسئولان شهرستان میامی ابراز داشت: پیک سوم همه گیری کرونا در بسیاری از مناطق کشور بسیار نگران کننده هست و شاهرود جزو ۴۳ شهرستان بحرانی اعلام شده است، افزود: هم‌اکنون در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به ۱۷۶ مورد بستری رسیدیم، از آنجائیکه دو شهرستان شاهرود و میامی کاملاً با هم در ارتباط و تعامل هستند، و در تعامل با سایر مناطق با آمار ابتلای بالای کشور و در نتیجه باید خیلی هوشمندانه و مسئولانه مراقب بود.

🔅رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تشریح روند همه گیری طی ۸ ماه گذشته در کشور با بیان اینکه هر چه در یک منطقه موارد دقیقتر رعایت شود خوب است اما شاخص‌های عملکردی طبعا متأثر از عملکرد سایر مناطق نیز خواهد بود، ابراز داشت: ما جمعیت محصور و بسته نداریم و در جغرافیای وسیع کشور با ارتباطات گسترده با هم زندگی می‌کنیم زمانی موج قرمز همه جا را فرا می‌گیرد هیچ کجا نمی‌تواند مصون بماند.

🔅وی اظهار داشت که در این شرایط باید سختگیرانه تر عمل شود و تصریح کرد: معتقدم که حداقل برای سه هفته محدودیت‌ها باید تشدید شود.
🔅ایشان با اشاره به اینکه رنگ‌بندی‌ها نباید باعث غفلت و سهل‌انگاری شود، افزود: وضعیت ناگوار و بحرانی است خصوصا در شهرستان های کم جمعیت که با افزایش و یا کاهش چند مورد رنگ تغییر می کند نباید به رنگ‌ها بسنده کرد و تا جایی که مقدور است سخت گیری های بهداشتی و محدودیت‌ها باید افزایش یابد.

🔅رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشریح کردند که تاکنون سه عامل منجر به مطلوبیت نسبی شرایط ابتلا در شهرستان میامی بوده است:
۱. پراکندگی جمعیت و پایین بودن تراکم و ازدحام.
۲. همکاری مسئولین و مردم منطقه در کاهش اجتماعات و تجمعات.
۳. عملکرد خوب شبکه بهداشت و درمان در رصد، پیگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری.
و افزودند ولی این وضعیت به شدت شکننده هست و نگران وخامت اوضاع طی هفته های پیش رو هستیم.
🔅رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ۷۲ درصد جمعیت تحت پوشش از ماسک در مجامع عمومی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: استفاده از ماسک باید بطور گسترده در رفتار جامعه نهادینه شود.
🔅آقای دکتر چمن در پایان یاد آور شدند که مهمترین همکاری مورد انتظار ما از مردم و دیگر مسیولین عبارت است از لغو کلیه مجالس، مراسم، گردهمایی و تجمع و کاهش ارتباطات حضوری و کم کردن تراکم و ازدحام جمعیت با اتخاذ تدابیر جامع و قاطع.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.