امام جمعه کالپوش:

دردهای رانش زمین کالپوش علاج نشد/ سکونت مردم در خانه‌های ناایمن

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین‌آباد بابیان اینکه زخم کاری رانش زمین درد کهنه این روزهای روستای حسین‌آباد کالپوش است، ابراز داشت: راه دسترسی، شروع نشدن ساخت اماکن عمومی مانند مدرسه، کتابخانه، سیلوی تحویل گندم و غیره دردهایی

کد خبر : 3033
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 13:38

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین‌آباد بابیان اینکه زخم کاری رانش زمین درد کهنه این روزهای روستای حسین‌آباد کالپوش است، ابراز داشت: راه دسترسی، شروع نشدن ساخت اماکن عمومی مانند مدرسه، کتابخانه، سیلوی تحویل گندم و غیره دردهایی که هنوز علاج نشده‌اند.

وی ضمن تقدیر از حضور گروه جهادی تیپ ۱۰ محرم شاهرود و پاسداران در روستای حق الخواجه بخش محروم کالپوش، افزود: زندگی مردم در خانه‌های ناایمن رانش زده و آسیب‌دیده و ساخته نشدن منازل در شهرک جدید، نبود و عدم توجه و تأمین اعتبار زیرساخت‌های شهرک، نیاز به عزم راسخ و همت بلند مسئولین امر دارد.

دولت سیزدهم میراث دار مشکلات

امام‌جمعه کالپوش بابیان اینکه همه می‌دانیم دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعددی که معضلات اقتصادی و معیشتی در رأس آن قرار دارد، ابراز داشت: طبیعی است که حل این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی، میان‌مدت و درازمدت دارد لذا دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد.

بهرامی بابیان اینکه مردم و نخبگان جامعه می‌دانند که حل انبوه مشکلات به‌جای مانده و به ارث رسیده از دولت قبل به دولت کنونی کار یک روز و صد روز نیست، تصریح کرد: رویکردها و اقدامات اولیه و نوع مواجهه وزرای دولت و مدیران استانی و شهرستانی در همان سال اول، نمایی از آینده را نشان خواهد داد و خواسته مردم از دولت سیزدهم نیز برخورد جدی با منافذ فساد خیز است.

وی بابیان اینکه امتداد هیئت دولت در انتخاب استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد و میانی تجلی خواهد یافت، افزود: انتظار همگانی این‌که دولت جوان حزب‌اللهی با سه شاخص جوان، انقلابی و کار بلد در رده‌های مختلف مدیریتی بر اساس شایسته‌سالاری و به‌دور از سهم خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی و مدیران آن نیز نماد شفافیت و صداقت باشند.

غرب به دنبال برجامی دیگر

امام‌جمعه بخش کالپوش بابیان اینکه غربی‌ها در آستانه شکل‌گیری دولت جدید و رویکردهای جدید دستگاه سیاست خارجی کشور که موجب قرابت بیشتر میدان و دیپلماسی خواهد شد تصمیم دارند دور جدیدی از عملیات روانی و دیپلماسی و رسانه‌ای خود را ترتیب دهند، ابراز داشت: این بازی این بار با زمینه‌سازی آژانس و بازی‌سازی‌های اروپایی‌ها آغازشده است تا بتوانند با افشار روانی و تبلیغی بیشتر دولت جدید را به انفعال وادار کنند.

بهرامی بابیان اینکه این تحرکات مذبوحانه نشان می‌دهد آن‌ها در پی هدف دیگری هستند، تصریح کرد: طراحی برای یک برجام دیگر و بازی از نقطه آغاز یک عملیات فرسایشی روانی و سیاسی دیگر به امید شکل‌گیری مذاکراتی که به برجامی دیگر با اندکی تغییرات ازجمله اهداف استکبار است.

وی بابیان اینکه آنان در حال تست رفتارهای دولت جدید ایران هستند که آیا بر طبق شعارهای خود عمل خواهد کرد یا راه دیگری را پیش خواهد گرفت، افزود: غرب در حقیقت با این اقدامات می‌خواهد پیام‌های پاسخ ایران را دریافت کند تا رفتارهای آینده خود را بر اساس رفتارهای ایران تنظیم خواهد کرد.

دولت فراگیر مد نظر ایران در قبال افغانستان

امام‌جمعه بخش کالپوش در تشریح پیامدهای حرکت نفت‌کش ایرانی به‌سوی لبنان بابیان اینکه مردم لبنان برای بار دیگر وعده صادق حزب‌الله و جبهه مقاومت را از یک‌سو و دروغ‌گویی‌ها و خلف وعده‌های احزاب و جناح‌های وابسته به غرب را مشاهده کردند، ابراز داشت: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، موجب شکست انحصار شرکت‌های بزرگ وابسته به عربستان و امارات و غرب، خواهد شد و ظلم احتکار آن‌ها را کم اثر خواهد کرد.

بهرامی در تحلیل شرایط بحرانی کشور افغانستان نیز تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که دولت اشرف غنی ساقط‌شده و طالبان بر کابل مسلط خواهد شد لکن اکنون تقریباً مسجّل است که نه شرایط داخلی طالبان به خاطر تنوع و انشعاب‌های داخلی و نه شرایط کشور افغانستان و مردم این کشور، اجازه نمی‌دهد که طالبان به‌تنهایی حکومت را به دست گیرد درصورتی‌که طالبان چنین سودایی را در سر داشته باشد، دولتش مستعجل و محکوم‌به زوال خواهد بود.

وی افزود: آنچه مسلم است این‌که نباید افغانستان گرفتار جنگ داخلی شود و گفتگوهای بین آن‌ها باید تداوم‌یافته تا منجر به حکومت فراگیر با عدم دخالت آمریکا شود، لذا این سیاستی است که نهادهای مختلف ایرانی در ارتباط با موضوع افغانستان از چند مسیر پیگیری می‌کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.