شرایط کالپوش بحرانی است/ خطر در کمین ۱۹۰ واحد مسکونی

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام اسماعیل بهرامی با اشاره به حادثه رانش زمین و سکونت مردم در خانه‌های ناامن در منطقه کالپوش میامی از عدم مدیریت بحران توسط مسئولان انتقاد کرد و بیان داشت: منطقه ما همزمان با کل کشور در آسیب‌های سال ۹۷ دچار رانش شد؛ زمانی که

کد خبر : 3058
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 8:56

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام اسماعیل بهرامی با اشاره به حادثه رانش زمین و سکونت مردم در خانه‌های ناامن در منطقه کالپوش میامی از عدم مدیریت بحران توسط مسئولان انتقاد کرد و بیان داشت: منطقه ما همزمان با کل کشور در آسیب‌های سال ۹۷ دچار رانش شد؛ زمانی که همه کشور سیل بود، اینجا هم یک بارش سنگین برف داشتیم که باعث شکسته شدن بیش از ۳۰۰ تیر برق شد و در آن شرایط برق، گاز، تلفن ثابت و تلفن همراه قطع شد؛ بحران عجیب و غریبی بود که وسعت آن هم زیاد بود؛ اما به خوبی مدیریت نشد.

وی به موضوع رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش بعد از بحران اشاره و تصریح کرد: الان دو سال و نیم از آن ماجرا گذشته و باعث انهدام برخی خانه‌ها به طور کامل شده است، اما هنوز فضایی به عنوان شهرک جدیدی برای مردم آماده نشده، حتی برخی همچنان شرایط ابتدایی سکونت و زندگی را ندارد این شهرک به دلیل مطالعات رانشی که انجام شده، به همین منظور حفر چاه را در این مناطق ممنوع اعلام کرده‌اند، از سویی برای لوله کشی اعتبارات مالی لازم است که آن اعتبار تأمین نشده است.

شرایط کالپوش بحرانی است/ خطر در کمین ۱۹۰ واحد مسکونی

رانش و آسیب به خانه‌های مردم

امام جمعه کالپوش بیان کرد: زیرساخت‌های تأسیسات نیز در حسین آباد دچار مشکل شده به گونه‌ای که آب با منبع تغذیه برای شهرک تأمین نخواهد شد لیکن در سرمای این منطقه گاز از ضروریات است و در رانش اخیر ۱۹۰ منزل آسیب دیدند، اما پس از مطالعات زمین‌شناسی، بنیاد مسکن چهار پهنه‌بندی کرده است. در پهنه‌بندی نخست گفته‌اند که محل اسکان ساکنان ۱۹۰ خانه با رنگ قرمز مشخص شده‌اند و مردم باید به این شهرک جدید جهت سکونت عزیمت کنند.

بهرامی با بیان اینکه منطقه پهنه‌بندی شده نارنجی خانه‌هایی است که پس از تثبیت زمین می‌توانند دوباره ساخته شوند، تاکید کرد: اواخر پروژه تثبیت فرارسیده و رنگ بندی زرد و ثبت، خانه‌هایی هستند که از ابتدا می‌توانستند دوباره بسازند که ۱۰ یا ۱۵ منزل بیشتر نیست. با اینکه خطر تخریب خانه‌های با رنگ‌بندی قرمز وجود دارد و این مردم باید به شهرک منتقل شوند، اما به دلیل آماده نشدن این شهرک مردم با تعمیرات جزئی خانه‌های خود را در مناطق قرمز ساخته و دوباره در حال سکونت هستند. زیرا مردم از اجاره‌نشینی خسته شده‌اند؛ یا توان مالی برای اجاره خانه را ندارند لذا این کار بسیار خطرناک است و هر لحظه ممکن است، اتفاقی ناگواری رخ دهد و آسیب دیگری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باوجود همه پیگیری‌ها، اما اماکن عمومی آسیب‌دیده هنوز کلنگ‌زنی نشده است، تاکید کرد: در بحران سیل کشور جشن پایان کار گرفتند اما در اینجا کار به پایان نرسیده همچنین چند ماه در جانمایی مشکل داشتند، در بعضی موارد زمین‌شناسی تأیید نمی‌کرد و می‌گفت که امکان رانش دارد اما بعد از شش‌ماه، به هر ترتیب توجیه شأن مسموع نیست، امروز گرانی‌های هم شرایط را برای مردم سخت کرده است به گونه‌ای که بحران این منطقه به درستی مدیریت نشده و مردم همچنان سرگردان هستند.

شرایط کالپوش بحرانی است/ خطر در کمین ۱۹۰ واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، دو سال و نیم از رانش زمین و تخریب خانه‌های مردم در حسین آباد می‌گذرد و علی رغم پوشش گسترده رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر، متأسفانه استانداری سمنان و مجموعه مدیریت بحران شامل فرمانداری، بنیاد مسکن و… نتوانسته‌اند شرایط حسین آباد را به خوبی مدیریت کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.