۱۴ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان میامی خریداری شد

مهدی حق پرست عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار میامی نیوز ، ضمن بیان اینکه تولید گندم  نسبت به سال گذشته در میامی با کاهش روبرو بود، افزود: امسال ۱۳هزار و۵۰۰ تن گندم و ۴۵۰ تن کلزا  خریداری شد. وی با اشاره به اینکه تمام مطالبات تولیدکنندگان گندم و کلزا پرداخت شده است، افزود: خرید تضمینی

کد خبر : 3047
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 21:54

مهدی حق پرست عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار میامی نیوز ، ضمن بیان اینکه تولید گندم  نسبت به سال گذشته در میامی با کاهش روبرو بود، افزود: امسال ۱۳هزار و۵۰۰ تن گندم و ۴۵۰ تن کلزا  خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مطالبات تولیدکنندگان گندم و کلزا پرداخت شده است، افزود: خرید تضمینی گندم و کلزا در پنج مرکز میامی،ری آباد، فرومد،نردین و کالپوش انجام شد.

حق پرست افزود: پارسال حدود ۱۹هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

مسئول اداره تعاون روستایی میامی ادامه داد: برداشت گندم در این شهرستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان است و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های شهرستان میامی سه هزار و ۵۸۲ هکتار است و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

۸۰ درصد از جمعیت ۴۰ هزار نفری شهرستان میامی در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.