همزمان با هفته دولت؛

۹ طرح آبخیزداری در میامی به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بند خاکی روستای قدس بخش مرکزی در گفت و گو با خبرنگار میامی نیوز ، افزود: سه .بند خاکی در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال و ۶ طرح سنگ ملات در بخش کالپوش منطقه دشت دانیال و روستای باغچه

کد خبر : 3024
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 17:31

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بند خاکی روستای قدس بخش مرکزی در گفت و گو با خبرنگار میامی نیوز ، افزود: سه .بند خاکی در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال و ۶ طرح سنگ ملات در بخش کالپوش منطقه دشت دانیال و روستای باغچه احداث شده است.

وی گفت: بند خاکی روستای ابراهیم آباد میامی نیز در راستای کنترل سیلاب ها و نفوذ آب عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح بند خاکی و سرریز سنگ و ملات حوزه قدس در راستای پیشگیری از سیلاب های شدید ضرورت داشت، افزود: حجم عملیات خاکی این بند ۲۳هزار و ۵۷۰ مترمکعب می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد و ۹۷۹میلیون ریال از صندوق توسعه ملی احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته با حجم آبگیری مخزن ۴۵هزار متر مکعب با ارتفاع هفت متر آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با اشاره به اینکه حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابانزایی و سیلاب از هدف های اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری یکی از موثرترین روش ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری در سطح شهرستان با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: تغذیه سفره های آب زیر زمینی و تقویت پوشش گیاهی از دیگر هدف های این طرح ها است.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است. 

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.