طنین نوای «لبیک یا حسین(ع)» جاماندگان اربعین در میامی

به گزارش خبرنگار میامی نیوز،مردم عزادار شهرستان میامی در شهرها و روستاها با حضور در پیاده‌روی نمادین اربعین، عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) ابراز داشتند. شرکت‌کنندگان در میامی هم نوا با زائران امام حسین (ع) در طول مسیر میدان عاشورا تا گلزار شهدا با نوای “لبیک یا حسین،

کد خبر : 3078
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 21:58

به گزارش خبرنگار میامی نیوز،مردم عزادار شهرستان میامی در شهرها و روستاها با حضور در پیاده‌روی نمادین اربعین، عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) ابراز داشتند.

شرکت‌کنندگان در میامی هم نوا با زائران امام حسین (ع) در طول مسیر میدان عاشورا تا گلزار شهدا با نوای “لبیک یا حسین، لبیک یا زینب”، بار دیگر بر تداوم راه شهیدان و تمسک به اهل بیت(ع) تاکید کردند.

عباس صائمی از عزاداران حسینی با اشاره به اینکه امسال از قافله زائران کربلا جامانده ایم در گفت وگو با میامی نیوز ، تصریح کرد: این ایام فرصت خوبی برای بیان آموزه‌های دینی، تبیین پیام عاشورا و ترویج قرهنگ قرآنی است.

وی گفت: امیدواریم سال آینده شرایط برای حضور میلیون ها زائر اربعین حسینی در کشور عراق فراهم شود.

اربعین به فرهنگی جهانی تبدیل شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم نورآبادی امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) میامی نیز با بیان اینکه اربعین حسینی به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است، اظهار داشت: پیاده روی نمادین در شهر و روستاها و برپایی موکب توسط مردم و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) نشاندهنده آن است که راه و فرهنگ حسینی عالم‌گیر شده است.

مختار خالق وردی مسئول موکب قمر بنی هاشم نیز در این مراسم با اشاره به برپایی موکب پذیرایی از زائران در بزرگراه تهران- مشهد تقاطع بلوار سفیر میامی، تصریح کرد: موکب عزاداری و پذیرایی از زائران امام رضا (ع) از امروز تا پایان ماه صفر برپا است و خدمات آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین حسینی برای امت اسلامی افتخار بزرگ و بی نظیر محسوب می‌شود.

خالق وردی گفت: اربعین یک حرکت ضداستکباری و بصیرت‌آفرین است و باید فرهنگ اربعین را انعکاس دهیم.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور خیل عظیم عاشقان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با قرائت زیارت روز اربعین و مرثیه سرایی برگزار شد.

توزیع حدود ۲هزار پرس غذای گرم بین عزاداران و نیازمندان میامی توسط هیات جوانان و مکتب النبی میامی از دیگر برنامه های امروز بود.

جاذبه ها

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.