کارگاه نقد فرقه های انحرافی در میامی برگزار شد

میامی نیوز_کارگاه نقد فرقه های انحرافی در میامی برگزار شد

کد خبر : 4343
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 23:43

به گزارش میامی نیوز،کارگاه نقد فرقه های انحرافی و نحله های نوظهور ویژه مبلغان و معلمان میامی صبح شنبه با حضور حجت الاسلام کمیجانی، مدرس تاریخ اسلام و حوزه علمیه قم و به همت اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش میامی به میزبانی سالن اجتماعات معلم این شهرستان برگزار شد.

استکبار مادر همه تفرقه افکنی ها است

کارشناس تاریخ و مدرس حوزه علمیه در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه نظام شیعی در ایران به اشکال مختلف مورد تهاجم استعمار و مکاتب اعتقادی بوده است، گفت: این موارد ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد و به خصوص از زمان صفویه ظهور و بروز ویژه ای پیدا می کند که در همان بدو ورود خوشبختانه با موجی از مقابله از سوی روحانیت مواجه می شود اما در هر حال باید گفت اشاعه این مکاتب استعماری در ایران همیشه در زمره اقدامات غرب بوده است.

حجت الاسلام داود کمیجانی با بیان اینکه سابقه ترویج فرق ضاله در ایران به حضور استعمار باز می گردد، گفت: متاسفانه تشکیل بسیاری از فرقه ها مانند کمونیسم، فعالیت صهیونیست ها در ایران، فرقه ضاله بهائیت، لژفرماسیون، حزب توده، حزب خلق، طرفداران غرب و لائیک ها و … سوغات آن دوران شوم است.

وی با بیان اینکه استکبار مادر همه تفرقه افکنی ها است، افزود: با سیری درتاریخ می توانیم دریابیم که استکبار همیشه در راه ترویج افکار موهوم با هدف ضربه زدن به عقاید مسلمانان از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و این نفوذ نامیمون و شوم تا به امروز ادامه دارد همانطور که پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ نیز جنگ نرم ایدئولوگ علیه ایران اسلامی نه تنها کاهش نیافت بلکه بیشتر نیز شد.

جوانان در خطر نفوذ هستند

کارشناس ادیان و فرق همچنین گفت: امروز گروه های معاند فکری به شیوه های مختلف درباب نفوذ فعالیت می کنند که باید راه های نفوذ آنها را دریافت و شناسایی کرد این ها امروز به خصوص در باره نسل جوان برنامه ای مدون پدید آورده اند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان فرمودند، مبلغان و معلمان باید افسران این جنگ نرم باشند.

کمیجانی بیان داشت: پدیده ای که این روزها جوانان ایران اسلامی و مسلمانان را در خطر قرار داده، ترویج بی دینی و تفکرات لائیک است که در ایران اسلامی وجود خارجی ندارد اما در غرب به رستمیت شناخته می شود و استکبار قصد دارد با ترویج سبک زندگی غربی این بی دینی را رواج می دهند.

وی افزود: امروز بی دینی بین جوانان و مخصوصاً دانشجویان به‌سرعت در حال نفوذ و گسترش است و فضای مجازی به خصوص، به این مورد دامن می زنند که باید در باره این موضوع هوشیار بود.

استحاله دینی هدف دشمنان است

رئیس تبلیغات اسلامی میامی نیز در این گفتمان دینی با بیان اینکه معلمان و اساتید حوزه دین باید آگاه باشند، گفت: فقر علمی و فرهنگی باعث رشد فرقه های ضاله در جامعه می‌شود و باید در برابر استحاله های دینی که خواست و حرکت دشمنان اسلام است، هوشیارانه ایستادگی کرد.

حجت الاسلام مجید بهشی درباره ضرورت هوشیاری درباره این فرق، گفت: نخبگان دینی باید برای روشن سازی اهداف این جریان که هدف آن از بین بردن وحدت دین و محبت بین مسلمانان و فرق اسلامی است، تحقیق و تدبیر کنند.

وی با اشاره به نفوذ فرقه های ضاله بین اقشار جامع به‌ویژه جوانان، اظهار داشت: اگر در مقابله با انحرافات و فرقه های ضاله، هوشیارانه و به موقع عمل نشود جامعه گرفتار می‌شود و برای جلوگیری از انحرافات باید اطلاعات جوانان غنی سازی شود.

۱۰۰ملعم و مبلغ در این گفتمان حضور داشتند

کارشناس تبلیغات اسلامی میامی در خلال این دوره آموزشی، به خبرنگار مهر، گفت: کارگاه نقد فرق ونحله های انحرافی با حضور۱۰۰نفر از فرهنگیان و روحانیان میامی به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی و با هدف آشنایی بیشتر روحانیان، مدیران آموزشگاه ها، معلمان و با فِرق ونحله‌های انحرافی وعرفان‌های نوظهور برگزار شد.

عسگر خدایی در خصوص سرفصل آموزشی این کارگاه، توضیح داد: مسلک های اعتقادی فعال درایران، آشنایی با تاریخچه و مبانی فکری و اعتقادی فرق و نحله ها، ادیان فعال در ایران، نحله های عرفانی فعال در ایران ونحله های فکری فعال در ایران ازمهمترین سرفصل های این دوره آموزشی بود.

وی در ادامه با بیان انکه این کارگاه برای اولین بار در شهرستان میامی برگزار شده است، افزود: این کارگاه آموزشی هشت ساعت لحاظ شده که برای شرکت‌کنندگان از سوی آموزش و پرورش گواهی آموزش ضمن خدمت و برای سایرگروه‌های هدف از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گواهی اتمام دوره صادرمی‌شود

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.