روایتی از غربت ۱۷ ساله یادمان شهدای گمنام در میامی

به گزارش میامی نیوز، در سال ۱۳۸۳ پس از تبادل نظر درباره زمان خاکسپاری شهدای خوشنام در شهر میامی ، مسئولان به این نتیجه رسیدند مجموعه تفریحی سه چنار در دامنه کوه قبله بهترین مکان برای خاک‌سپاری شهدا است. در ابتدای خاک‌سپاری پنج شهید گمنام تدبیرهایی برای ساخت نماد و حسینیه شهدا برنامه ریزی شد و مدتی

کد خبر : 3131
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 10:30

به گزارش میامی نیوز، در سال ۱۳۸۳ پس از تبادل نظر درباره زمان خاکسپاری شهدای خوشنام در شهر میامی ، مسئولان به این نتیجه رسیدند مجموعه تفریحی سه چنار در دامنه کوه قبله بهترین مکان برای خاک‌سپاری شهدا است. در ابتدای خاک‌سپاری پنج شهید گمنام تدبیرهایی برای ساخت نماد و حسینیه شهدا برنامه ریزی شد و مدتی بعد نمادی بدون کارشناسی لازم ساخته و نصب شد.
پنج سال پیش نیز جهت تغییرات اساسی، هیات امنای گلزار با برخی دستگاه های متولی به این نتیجه رسیدند که این نماد نصب شده مناسب نیست و باید نمادی جدید در کنار احداث حسینیه ساخته شود.
با توجه به اینکه پس از سالها هنوز برای ساخت حسینیه و نصب نماد مناسب اقدامی نشده ، برخی اهالی این شهر بر این باورند اگر شهدای گمنام شهر شناسایی شدند، چه جوابی به خانواده های آنها باید داد.

این امر برای بسیاری از مردم این خطه  باورکردنی نیست ، چرا  بعد از گذشت سالها، هنوز  هیچ اقدام اثربخشی در راستای ساخت یادمان شهدای گمنام در میامی انجام نشده و این کار فقط در حد حرف و قول، رها شده است؟

شهدای گمنامی که گمنام‌تر شدند
محمد حسن اصغری یکی از اهالی شهر میامی در این باره در گفت‌ و گو با میامی نیوز، افزود: شرمنده شهدای گمنامی هستیم که با خاکسپاری در این منطقه گمنام‌تر شدند.
وی ادامه داد: انتظار داشتیم از مسئولان در همان ابتدا به جای هزینه های بی مورد در برخی بخش ها به این مجموعه کمک می کردند.
مرتضی نوروزی یکی از جوانان میامی با اشاره به اینکه تکمیل حرم شهدای گمنام نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان دارد، افزود: این مجموعه فرهنگی در بهترین مکان قرار دارد و برای جذب جوانان و نوجوانان باید بسترهای لازم در این مکان فراهم شود.

علی رضایی یکی از فعالان فرهنگی میامی نیز با تاکید بر اینکه یادمان شهدا می‌تواند شناسنامه‌ای برای شهر محسوب شود،اظهار داشت : با وجود اینکه حدود ۱۷ سال از خاکسپاری شهدای گمنام گذشته  ، اما اهداف و برنامه‌های مسئولان برای ساخت این یادمان هنوز  به طور کامل مشخص نیست.
وی گفت : علاوه بر یادمان شهدای گمنام، هنوز قسمتی از ورودی گلزار شهدای شهر میامی نیز تکمیل نشده است.

روایتی از غربت ۱۷ ساله یادمان شهدای گمنام در میامی

تکمیل حسینیه شهدای گمنام نیازمند ۱.۵ یک میلیارد ریال اعتبار 

عضو هیات امنای حرم شهدای گمنام میامی با اشاره به کمک های خیرین و برخی نهادها، اظهارداشت: از ابتدای خاکسپاری شهدای گمنام یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در این مکان هزینه شد.
عباسعلی اصغری ادامه داد: در راستای تکمیل حسینیه شهدای گمنام حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.
اصغری با اشاره به اینکه در ابتدای ساخت حسینیه المان شهدای گمنام ساخته شده بود،تصریح کرد: طرح المان جدید توسط بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ساخته می شود.


یادمان‌ شهدای گمنام میامی وضعیت مناسبی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر میامی نیز دراین باره در گفت وگو با میامی نیوز، افزود: فضای فرهنگی این یادمان در شأن شهدا نیست و متأسفانه  مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته‌است.
عباس صائمی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های این مکان به صورت اصولی ایجاد نشد، افزود: با توجه به پیشینه شهر میامی در دوران جنگ تحمیلی، یادمان شهدای گمنام می‌تواند به عنوان نماد فداکاری و ارزش‌های انقلابی، تاثیر بسزائی در بین جوانان و نوجوانان امروز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان امروز دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌است، افزود: یادمان های شهدا می‌تواند فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت را به آنها منتقل کند.

روایتی از غربت ۱۷ ساله یادمان شهدای گمنام در میامی

حمایت مالی تکمیل یادمان شهدای گمنام در دستور کار قرار دارد

فرماندار میامی نیز با اشاره به سفر معاون توسعه مناطق روستایی معاون اول رئیس جمهور به میامی در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰  در گفت وگو با میامی نیوز، افزود: با توجه به بازدید انجام شده از یادمان شهدای گمنام، قول مساعدت لازم داده شد و پیگیری های لازم در دستور کار قرار دارد.

احمد ملایری گفت: تمام تلاش خود را برای ساماندهی به یادمان شهدای گمنام خوبه کار می بندیم.

فرماندار میامی ادامه داد: کمک های خیران برای تکمیل و تجهیز مجموعه شهدای گمنام ضرورت دارد.


تکمیل یادمان شهدای گمنام میامی در اولویت قرار دارد 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز با اشاره به اینکه ۱۳ یادمان شهدای گمنام استان ساماندهی می شود، تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام میامی با توجه به اینکه این شهرستان کم‌برخوردار محسوب می شود در اولویت قرار دارد.
سرهنگ محمدحسن سلامی گفت: یادمان های شهدای گمنام ازطریق خیران و کمک های مردمی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی ساخته می شود.
سلامی ادامه داد: طرح یادمان های شهدای گمنام با تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته می شود.
میامی در دوران دفاع مقدس ۱۴۳ شهید تقدیم انقلاب کرد و شهید سیدکاظم موسوی از شهدای حادثه هفتم تیر شهید شاخص این شهرستان است.

شهرستان میامی ۲۵۴ جانباز و ۶ آزاده دارد و با ۲ بخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان واقع است.  

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.