فرماندار میامی:

واگذاری کاروانسرای میامی به بخش خصوصی فرصتی برای رونق اقتصادی

احمد ملایری روز دوشنبه با اشاره به اینکه نشست های متعدد برای واگذاری کاروانسرای شهر میامی برگزار شد، در گفت و گو با میامی نیوز، افزود: یکی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان وجود کاروانسراها است که نیازمند واگذاری به بخش خصوصی در راستای اشتغال جوانان و توسعه گردشگری است. شهرستان میامی به دلیل وجود ۱۰

کد خبر : 3136
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 12:45

احمد ملایری روز دوشنبه با اشاره به اینکه نشست های متعدد برای واگذاری کاروانسرای شهر میامی برگزار شد، در گفت و گو با میامی نیوز، افزود: یکی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان وجود کاروانسراها است که نیازمند واگذاری به بخش خصوصی در راستای اشتغال جوانان و توسعه گردشگری است.

شهرستان میامی به دلیل وجود ۱۰ کاروانسرای با ارزش تاریخی به سرزمین کاروانسراها معروف است و این کاروانسراها با برخورداری از شرایط لازم، در پرونده ثبت مجموعه کاروانسراهای ایران در فهرست جهانی قرار گرفتند و به همین منظور ارزیابان سازمان یونسکو از آنها بازدید کردند.

بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران به تعداد ١٠ کاروانسرا در این شهرستان استان سمنان قرار دارد. 

فرماندار میامی با بیان اینکه کمک به سرمایه گذاران فقط پرداخت تسهیلات و موارد مادی و اقتصادی نیست، بلکه باید در جهت رفع مشکلات تولید و زمینه سازی جهت رونق تولید نیز تلاش شود، تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ موجب استحکام خانواده ها می شود، باید با ایجاد اشتغال در راستای تحقق این مهم گام برداشت.

به گفته ملایری، با واگذاری این کاروانسرا به بخش خصوصی تمامی موانع در راستای رونق تولید در این مجموعه برطرف می شود.
فرماندار میامی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کاروانسرای شاه عباسی به کار گیرند.
ملایری ادامه داد: نشست های مختلفی با برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد و در صورت ارائه طرح مناسب و تصویب، کاروانسرای این شهر واگذار می شود.
کاروانسرای شاه عباسی میامی به شماره ۱۷۱۸ در سال ۱۳۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسراهای میاندشت، صدر آباد، الحاک، عباس آباد و سپنج دیگر بناهای تاریخی میامی هستند.

بازسازی این کاروانسراها در چند سال گذشته آغاز شد، اما بنا به گفته کارشناسان تا زمانی که همه مردم به نگهداری این بناها نیندیشند، امکان تخریب آن ها وجود دارد.

در میامی، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای شهری بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی این شهر به عنوان یک عنصر تاریخی حائز اهمیت است.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای گردشگری است و عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله روستاهای هدف گردشگری است.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهرستان میامی، مسجد جامع فرومد، آرامگاه شیخ حسن جوری و شاعر نام‌آور ایران ابن یمین فریومدی است.

وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران- مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.