آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان میامی

به گزارش میامی نیوز،در این آئین حجت الاسلام والمسلمین عین الکمالی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان سمنان ، از قریب به یک دهه خدمات قضایی و مدیریتی آقای رحیم عامری قدردانی و آقای فرشید صفدری به عنوان دادستان عمومی وانقلاب میامی معارفه گردید . حجت الاسلام و المسلمین عین الکمالی ضمن قدردانی از یک

کد خبر : 3827
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 8:52

به گزارش میامی نیوز،در این آئین حجت الاسلام والمسلمین عین الکمالی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان سمنان ، از قریب به یک دهه خدمات قضایی و مدیریتی آقای رحیم عامری قدردانی و آقای فرشید صفدری به عنوان دادستان عمومی وانقلاب میامی معارفه گردید .

حجت الاسلام و المسلمین عین الکمالی ضمن قدردانی از یک دهه خدمات قضایی آقای رحیم عامری ادامه حرکت رو به جلوی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان میامی را با مدیریت آقای صفدری در راستای سیاست های کلان دستگاه قضایی در استان را خواستار شدند .
سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در آغازین روزهای سال به اهمیت بهره برداری از فضائل این ماه مبارک اشاره داشت .

وی در تبیین دو راهبرد کلان دستگاه قضایی افزود : اجرای عدالت و ایجاد امنیت پایدار در جامعه ، دو راهبرد کلان قوه قضائیه است .

حجت الاسلام و المسلمین عین الکمالی در ادامه نقش دادسرا و دادستانی را در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق راهبردهای مذکور حائز اهمیت دانسته ، بیان داشت : دادستان چشم تیز بین و همیشه بیدار جامعه است تا مجرم را به دست عدالت سپارد .

ایشان در ادامه با اشاره به ضرورت برخورد با مجرم افزود : جرم یک پدیده اجتماعی است و مجرم با ارتکاب جرم هنجار جامعه را می شکند ، پس این حق جامعه است که با مجرم برخورد نماید ولیکن این واکنش را به نمایندگان قانونی خویش که همانا قضات شریف دادسرا هستند می سپارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه تشریح کرد : پس به محض وقوع جرم قاضی دادسرا با الهام از مقررات قانونی با حضور بموقع ، جرم را کشف ، مجرم را شناسایی و دستگیر و دلایل را جمع آوری و حفظ و کیفرخواهی نموده و در ادامه از کیفرخواست دفاع می کند و در پایان قاطعانه حکم صادره را اجرا و محکوم را به کیفر قانونی می رساند .

وی با اشاره به وظایف سنگین و خطیر دادستانی افزود : این مسئولیت سنگین در کنار مسئولیت هایی که از استرداد مجرمین ، مبادله محبوسین و همچنین امور حسبیه ، محجورین ، برخی ازامور حقوقی و خیلی موارد دیگر که در قانون پیش بینی شده است را شامل می شود .

حجت الاسلام والمسلمین عین الکمالی به آمادگی کامل دادگستری استان در جهت تحقق بخشیدن عینی به فرمان مقام معظم رهبری در سال جاری از طریق حمایت قانونی و قضایی از تولید ، دانش بنیان و اشتغال زایی اشاره و به همراهی دادگستری شهرستان میامی با دستگاه های اجرایی جهت پیاده سازی شعار سال و رفع قانونی موانع تولید تاکید داشت .

ایشان به اهمیت راهبردهای ۱۵ گانه آغازین سال ۱۴۰۱ از سوی ریاست محترم قوه قضائیه اشاره و افزود : تاکید رئیس کل دادگستری استان سمنان در سال جاری اولویت دادن به راهبردهای : ۱- صیانت از حقوق عامه ۲- دسترسی آسان و کم هزینه به خدمات قضایی برای شهروندان ۳- کاهش اطاله دادرسی ۴- تسریع در فرآیند رسیدگی ۵- کاهش ورودی ۶- اتقان آراء قضایی می باشد .

سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان در پایان از حضور نمایندگان اجرایی شهرستان به ویژه حضور امام جمعه و حمایت از صحت عمل دادگستری و قضات آن حوزه قضایی قدردانی نمود .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفایی پور و سرپرست فرمانداری شهرستان میامی و رئیس دادگستری آن شهرستان به ایراد سخنانی پرداخته و آقای عامری ضمن قدردانی از حمایت کلیه نهادها و سازمان ها در اجرای سیاست های دستگاه قضایی در شهرستان اهم اقدامات ده ساله خویش را گزارش دادند.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین عین الکمالی- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان سمنان در این سفر حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی را به آقای فرشید صفدری اهداء و در حاشیه از شعب آن حوزه قضایی بازدید بعمل آوردند .

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.