استاندار سمنان ۱۲ طرح میامی را به مناسبت هفته جهادکشاورزی بهره‌برداری کرد

سید محمد حسینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار میامی نیوز ، افزود: این طرح‌ها شامل طرح‌های آبیاری نوین در بخش‌های مرکزی و کالپوش، لایروبی قنات‌ها و انتقال آب است که بخشی از هزینه‌های آن به صورت تسهیلات بانکی در

کد خبر : 3335
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 14:29

سید محمد حسینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار میامی نیوز ، افزود: این طرح‌ها شامل طرح‌های آبیاری نوین در بخش‌های مرکزی و کالپوش، لایروبی قنات‌ها و انتقال آب است که بخشی از هزینه‌های آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار صاحبان طرح قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۴۴هکتار اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین مجهز شد، ابراز داشت: ۹۰ هکتار اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری تحت فشار و ۳۵۶ هکتار به سامانه کم‌فشار مجهز شد که این طرح‌ها با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.
حسینی ادامه داد: کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد با استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه با برنامه‌ریزی های صورت گرفته از اقدام‌های مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.
 مدیر جهاد کشاورزی میامی افزود: طرح سامانه های آبیاری نوین، احیا و مرمت قنات‌ها، استخر ذخیره آب، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، بهسازی راه‌های بین مزارع، یکپارچه سازی، تجهیز ، نوسازی و زهکشی اراضی سنتی، طرح کارخانه خوراک دام و طیور شرکت پروتئین سازان دام و طیور میامی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان به بهره برداری رسید.
۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

کل تولید سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود. جهاد کشاورزی میامی سه مرکز جهاد کشاورزی حومه، فرومد و کالپوش، دارد و در تولیدات کشاورزی استان شاخص است. 

  شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.