مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی :

مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی میامی آغاز شد

به ‌گزارش میامی نیوز، سید محمدصادق رضویان روز شنبه به رسانه‌ها افزود: در این مرحله از مرمت کار اجرای ناکش ضلع شمالی با هدف دفع رطوبت، بندکشی بام، مرمت آجرهای فرسوده بام، سم‌پاشی و از بین بردن علف‌های هرز انجام می‌شود. وی با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده است، ابراز

کد خبر : 3316
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 11:18

به ‌گزارش میامی نیوز، سید محمدصادق رضویان روز شنبه به رسانه‌ها افزود: در این مرحله از مرمت کار اجرای ناکش ضلع شمالی با هدف دفع رطوبت، بندکشی بام، مرمت آجرهای فرسوده بام، سم‌پاشی و از بین بردن علف‌های هرز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده است، ابراز داشت: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی با آجر ساخته شده است.

رضویان با اشاره به اینکه در سردر ورودی این کاروانسرا کتیبه‌های سنگی با درج تاریخ و بانی ساخت نصب شده است، اظهار داشت: این کاروانسرا زیبای عهد صفوی تا حدود زیادی سالم برجای مانده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی ادامه داد: کاروانسرای میامی با زیربنای پنج هزار و ۲۵۰ متر مربع به شماره ۱۷۱۸ در سال ۱۳۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کاروانسرای میامی در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع است.

به گزارش میامی نیوز، میامی شرقی‌ترین شهرستان استان به دلیل وجود ۱۰ کاروانسرای با ارزش تاریخی به سرزمین کاروانسراها معروف است و این کاروانسراها در پرونده ثبت مجموعه کاروانسراهای ایران در فهرست جهانی قرار گرفته اند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.