سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی:

۲۰۰ هکتار تاغ‌زارهای شهرستان میامی آفت‌زدایی شد

ابراهیم صادقی روز یکشنبه درگفتگو با خبرنگار میامی نیوز بیان کرد: طرح مبارزه با آفت‌ها و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای کلاته‌های شرقی روستای پویه اجرایی شد. وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از این تاغزارها به بیماری سفیدک آلوده بودند، ابراز داشت: ۲ درصد از تاغ‌زارهای منطقه کلاته‌های شرقی شهرستان میامی به

کد خبر : 3319
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 خرداد 1401 - 11:22

ابراهیم صادقی روز یکشنبه درگفتگو با خبرنگار میامی نیوز بیان کرد: طرح مبارزه با آفت‌ها و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای کلاته‌های شرقی روستای پویه اجرایی شد.


وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از این تاغزارها به بیماری سفیدک آلوده بودند، ابراز داشت: ۲ درصد از تاغ‌زارهای منطقه کلاته‌های شرقی شهرستان میامی به آفت شپشک و سفیدک تاغ آلوده شده است.


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی اظهار داشت: جلوگیری از گسترش این امراض به بقیه تاغ‌ها با اجرای قطع و برش تاغ‌های آلوده و جمع آوری ضایعات بعد از قطع و سوزاندن آنها انجام شد.


صادقی ادامه داد: آفت‌زدایی از تاغ‌ها موجب رشد و نمو آنها شده و امیدواریم که نهال‌های تاغ بهتر از قبل رشد کنند.
درختچه‌ها با ارزش تاغ از گونه‌های مقاوم به خشکی است که در مناطق کویری برای مقابله با پیش روی بیابان در این مناطق کاشته می‌شود.


شهرستان میامی به خاطر موقعیت جغرافیایی، دارای آب و هوای متنوع جنگلی، بیابانی و نیمه بیابانی است و مناطق فرومد و کلاته‌های شرقی بخش مرکزی میامی کانون بحران ریزگردها هستند.
میامی در شرق استان سمنان با استان‌های گلستان و خراسان شمالی همسایه است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.