گفتگوی اختصاصی میامی نیوز با جوان مخترع

اینجا شهرستان میامی است مهد قهرمانان و نخبگانی که با دستان خالی و با کمترین امکانات و حمایت مسئولان شگفتی خلق می کنند و به مقام های برتر کشوری دست می یابند.اینجا دیار«ابن یمین» بزرگترین قصیده سراست.اینجا دیار کشتی گیران به نام دنیاست«نبی زاده وهادی سلیمی»اینجا از دل سرزمینش جوانانی برمی خیزد همچون «نبی زاده

کد خبر : 3361
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 18:51

اینجا شهرستان میامی است مهد قهرمانان و نخبگانی که با دستان خالی و با کمترین امکانات و حمایت مسئولان شگفتی خلق می کنند و به مقام های برتر کشوری دست می یابند.
اینجا دیار«ابن یمین» بزرگترین قصیده سراست.اینجا دیار کشتی گیران به نام دنیاست«نبی زاده وهادی سلیمی»
اینجا از دل سرزمینش جوانانی برمی خیزد همچون «نبی زاده وهادی سلیمی» که افتخار کشور در مسابقات کشتی جهان می شود.
فارغ از ورزشکاران اما این شهرستان زیبا نخبگانی نیز پرورش داده است که با دانش خود توانسته اند وسایل مورد نیاز جامعه را اختراع و به ثبت برسانند؛ اگر چه روزگار با آنها یار نبوده و موفقیت هایشان دیده نشد.
سرزمین پهناور میامی که تا امروز جوانان با استعدادی را به جامعه معرفی کرده است، امروز نیازمند به یاری و حمایت برخی از مسئولین دارد.
رضا ثاقب از آن دسته جوانهایی است که بدون هیچ گونه کمک ،فقط با ذوق وهنر شخصی اش آثاری را ایجاد کرده که اگر کمی حمایت شود،می شود هادی سلیمی دیگر اما در حوزه دیگر.
وقتی گشت وگذاری به فضای مجازی میزدیم هنر واستعداد رضا را مشاهده کردیم وبرآن شدیم تا مصاحبه ای کوتاه از این جوان با استعداد بگیریم.
لطفا خودتون رو معرفی کنید:
به نام خدا
رضا ثاقب هستم متولد۱۳۶۰روستای نام نیک شهرستان میامی
بفرماییدکه چه کاری وچه اختراعی دارید؟
نزدیک به چهارالی پنج سال که مشغول اختراع موتور چهار چرخ و سه چرخ و ویلچر موتوری بودم که به اندازه توان خودم خدمتی به افراد معلول کنم وبا این هدف قدم برداشتم که فقط به جامعه خدمتی ماندگار کرده باشم.
چه اختراعاتی داشته اید؟
یک دستگاه سه چرخه موتوری اختراع کردم که از طراحی وساختش ایده خودم بوده ام این طرح نیازمند حمایت مسئولین است که امیدوارم از سوی مسئولین حمایت شود تا خدمتی به جامعه ایرانی شود.
هم چنین ویلچربرقی را طراحی کرده ام که تمام امکانات برای معلولین درآن دیده شده است که اگر حمایت شوم با کمترین هزینه معلولان از رفاه خوبی برخوردار خواهند بود وبه آنها وخانواده آنها کمک زیاد یمیشود.
آیا حمایت هم شدین؟
تا الان هیچ شخص یا ارگانی از بنده حمایت نکرده است ولی به نگاه بلند این دولت وحمایت از جوانان بسیار خوش بین هستم.
الان مشغول چه کاری هستید؟
یک سالی است که مشغول ساخت ماکت فلزی موتور سیکلت و جیپ با وسایل دور ریختنی هستم که متاسفانه هنوز اسپانسری حمایت نکرده ام با این حال که کارم روبا هدفی بزرگ ادامه خواهم داد.
چه آرزو وهدفی برای آینده خود دارید؟
تنها آرزوی من این است که این اختراعات به ثبت برسد وحمایت شوم تا با انگیزه بیشتر برای ایران وکشورم خدمتی را انجام داده باشم.
خیلی دوست داشتم که یک تولیدی موتور سه چرخ یا ویلچر موتوری بزنم ولی نشد.یعنی تا الان نشده ولی ناامید نمیشوم وبه راه خودم ادامه خواهم داد.
اما درحوزه هنر وساخت ماکت برنامه من برای ساخت ماکت که یه هنر بسیار مهم و سختی هم هست اینست که ادامه بدهم و اگه امکانش فراهم شد این کار رو به علاقه مندان دیگر هم آموزش بدهم.
چه درخواستی از مسئولین دارید؟
از مسئولین مربوطه میخواهم برای خرید لوازم اولیه و خصوصا برای فروش وثبت این آثار کمکم کنند.بالاخره یک کار هنری با ابزار دور ریختنی شروع کردم.بدون هیچ گونه پشتوانه مالی ولی هدفم خدمت است ودیگر هیچ.
بهترین مشوق شما چه کسی بوده است؟
همسرم خیلی به من کمک کرده ومشوق بسیار خوبی برای من بوده است.
چه زمانی فهمیدید که میتوانید این کار را شروع کنید؟
درشهرستان میامی استعداد های بسیار خوبی نهفته است واگر کمی به آنها توجه شود وحمایتی از آنها صورت بگیرد مطمئنا کاری نو خوبی را درکشور مشاهده خواهید کرد.من هم مثل بقیه جوانها وقتی دیدم این استعداد درمن دیده شد شروع به این کار هنری زدم.
چه کارهای هنری واختراعاتی داشته اید؟
آیا تا به حال نمایشگاهی در سطح کشور شرکت کرده اید؟
نه متاسفانه به دلیل عدم حمایت نتوانسته ام در هیچ نمایشگاهی شرکت کنم.
درپایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
سپاسگزارم از شما که تلاش میکنید جوانان این مرز وبوم دیده شوند واز مسئولین میخواهم این ایده ها وطرح های من را مشاهده ودر صورت امکان حمایت کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.