نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

افزایش اعتبارات استان سمنان

نماینده شاهرود و میامی در مجلس:سال گذشته ۶۷۴ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ برنامه اشتغال استان سمنان بود که نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده بود

کد خبر : 3490
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 8:00

به گزارش میامی نیوز،علی اصغر خانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی دفتر خود در شاهرود با بیان اینکه شاهرود دارای مشکل کم آبی به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است، بیان کرد: با تمهیدات لازم در سال جاری قطعی آب را شاهد نبودیم اما این موارد مقطعی و موقتی است و باید فکری برای تأمین منابع آبی جدید برای شهرستان کرد.

وی افزود: موضوع چشمه‌ساران قطری متأسفانه علی رغم اینکه ۱۳ سال قبل نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان هزینه برده، نیمه‌کاره رها و لوله‌های آن سال‌ها زیر خاک قرار دارد و هیچ بهره‌ای از آن برده نمی‌شود لذا اگر قرار باشد همان طرح را دوباره تکمیل کنیم نیاز به میلیاردها تومان اعتبار است.

پیگیری انتقال آب کالپوش

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه راهکارهایی برای کاهش کم آبی شاهرود در دست اجرا و بررسی است و نشست‌هایی با وزیر نیرو برگزار کرده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم مشکل آب شرب شاهرود را برای چند سال آتی حل کنیم، در این منظر اما انتقال آب سد کالپوش نیز در برنامه قرار دارد اما مشکلات آن باید حل شود.

خانی ادامه داد: برخی روستاهای این منطقه همین حالا نیز مشکل آب شرب دارند که در این ارتباط رایزنی‌هایی صورت گرفته تا ابتدا مشکلات آب این روستاها که روزانه تا شش ساعت آب ندارند، حل شود و سپس تصمیمات دیگر گرفته شود.

وی درباره اجاره و مشکل مسکن نیز با تاکید بر اینکه به شدت از وزارت مسکن و شهرسازی گلایه‌مند هستیم، گفت: مصوبه مجلس می‌گوید در سال باید یک میلیون واحد مسکن ساخته شود لذا اعتقاد داریم که اگر دولت مصوبه مجلس را اجرایی کند، قطعاً وضعیت مسکن در کل کشور خوب می‌شود زیرا نیاز مسکن در کشور ۸۵۰ هزار واحد است و مصوبه مجلس دولت را مکلف به ساخت یک میلیون مسکن می‌کند.

دکتر علی اصغر خانی

قول مساعد دولت برای ساخت مسکن

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه دولت برای چهار سال باید چهار میلیون مسکن بسازد، بیان کرد: بخش خصوصی نیز می‌بایست وارد گود شود تا هر میزانی که می‌تواند، مسکن بسازد، رئیس جمهور در آخرین نشست با نمایندگان قول داد که این کار صورت گیرد و در آن نشست هم تاکید شد که تا سال ۱۴۰۲ دو میلیون مسکن باید ساخته شود.

خانی با بیان اینکه مشکل اساسی مسکن با افزایش عرضه حل خواهد شد، گفت: مشکل ما این است که امروز عرضه کمتر از تقاضا است و اگر بخواهیم قیمت مسکن را کاهش دهیم، باید عرضه را بیشتر از تقاضا کنیم تا خود به خود بازار مسکن رو به ارزان‌تر شدن بگذارد.

وی درباره ورزشگاه ۱۵ هزار نفری افزود: این ورزشگاه ۱۳ سال است که نیمه‌کاره رها شده و ما توانستیم سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار بگیریم. خوشبختانه تا پایان سال این ورزشگاه در فاز سه هزار نفری افتتاح و سال آینده به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.

افزایش اعتبارات استان سمنان

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته افزایش اعتبارات است، گفت: سال گذشته ۶۷۴ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ برنامه اشتغال استان سمنان بود که نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده بود از این میزان اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و مابقی آن مانده است در سال جاری در کمیسیون تلفیق مصوب شد که تبصره ۱۸ در کل کشور باید مساوی باشد که این امر با مخالفت شهرهای بزرگ روبرو شد اما خوشبختانه این طرح در صحن نیز مصوب شد در نتیجه اعتبارات تبصره ۱۸ استان سمنان در سال آینده دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

خانی درباره کارخانه سیمان بیارجمند نیز گفت: این کارخانه متأسفانه هیچ توجیه اقتصادی نداشت چرا که در شاهرود و سبزوار سیمان خاکستری تولید می‌شد و لذا از اصل این کار نباید با این توجیه پیش می‌رفت، اما ما ابتدا این کارخانه را به تولید سیمان سفید تغییر دادیم سپس در نشستی با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و مدیرعامل‌های بانک‌ها و … مصوب کردیم که شستا به این موضوع ورود کند.

وی افزود: شستا هم اکنون سه نفر از هیئت مدیره کارخانه سیمان را انتخاب کرده و امیدواریم سال آینده کاملاً این شرکت را در دست بگیرد تا بتوانیم در دو نیم سال آتی شاهد آغاز به کار تولید سیمان سفید در این کارخانه باشیم.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.