مدیر جهاد کشاورزی میامی:

طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار از مزارع کالپوش میامی اجرا می‌شود

محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار میامی نیوز، افزود: این طرح به منظور افزایش تولید محصولات دیم با پشتیبانی از دیم‌کاران در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد. وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در راستای کاشت غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای در دستور

کد خبر : 3415
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 12:25

محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار میامی نیوز، افزود: این طرح به منظور افزایش تولید محصولات دیم با پشتیبانی از دیم‌کاران در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در راستای کاشت غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای در دستور کار است، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، خشکسالی‌های چند سال گذشته و محدودیت منابع آبی، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین به منظور حفظ، بهره‌وری و مصرف بهینه منابع آبی ضرورت دارد.
مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای، ترویج و توسعه کشت نشایی محصولات بهاره شامل چغندر قند، پیاز و صیفی‌جات با هدف بهره‌وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح و  تکمیل طرح کارخانه خوراک دام برای سال آینده برنامه‌ریزی شد.
حسینی ابراز داشت: سامانه آبیاری تحت فشار تیپ به مساحت ۷۵ هکتار، کشت نشایی پیاز به مساحت ۲ هکتار، توسعه باغ‌های پسته به مساحت ۲۲هکتار، مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۵ هکتار و کارخانه خوراک دام نهاده با ظرفیت ۱۴ هزار تُن برنامه‌ریزی و برای آن مجوز صادر شد.
وی افزود: به منظور انتقال دانش فنی و نظارت بر اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این شهرستان کارشناسان پهنه مدیریت جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند. 
تولید سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود. جهاد کشاورزی میامی سه مرکز جهاد کشاورزی حومه، فرومد و کالپوش دارد.
۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندر قند در این شهرستان انجام می‌شود.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.