مدیر جهادکشاورزی میامی:

افزون بر ۴۱ هزار تُن گندم از کشاورزان میامی خریداری شد

محمدحسینی در گفتگو با خبرنگار میامی نیوز با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۶۱۶ تُن گندم تحویل مراکز خرید دولتی شد، افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میامی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.وی با اشاره به اینکه تعداد هفت مرکز خرید در منطقه کالپوش،

کد خبر : 3606
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 14:12

محمدحسینی در گفتگو با خبرنگار میامی نیوز با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۶۱۶ تُن گندم تحویل مراکز خرید دولتی شد، افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میامی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه تعداد هفت مرکز خرید در منطقه کالپوش، میامی و حومه این شهرستان مستقر هستند، ابراز داشت: در سال زراعی جاری ۶هزار و ١٠٠ هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: گندم تحویل شده معادل ۵۰ درصد کل گندم تحویل شده استان به مراکز خرید است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نبود سیلوی گندم و کارخانه آرد با توجه به بیشترین تولید گندم و جو استان سمنان در این شهرستان ضرورت دارد که بارها مردم از مسئولان درخواست داشتند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
نبود صنایع تبدیلی کشاورزی نیز در این شهرستان موجب شده محصولات زراعی و باغی این شهرستان بصورت فله به دیگر نقاط کشور منتقل شود.
بیش از ۸۰ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.
تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در میامی است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.