امام جمعه میامی :

تکیه بر الگوهای فرهنگی شیعی راز ماندگاری نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، حجت‌الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: این سخنرانی نکات بسیار مهمی داشت که یکی از مهمترین آنان تاکید ایشان درباره واقعیت‌های نظام است که باید آن

کد خبر : 3740
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 10:06

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، حجت‌الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: این سخنرانی نکات بسیار مهمی داشت که یکی از مهمترین آنان تاکید ایشان درباره واقعیت‌های نظام است که باید آن را پاس داشت.

وی افزود: همانطور که معظم له نیز تاکید دارند، نظام اسلامی ایران یک واقعیتی محسوب می‌شود که روی زمین به وجود آمده و مهم‌تر از پدید آمدن آن، تاب‌آوری ایران اسلامی است. همچنین باید گفت نقش امام مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی دیگر عامل پیروزی مردم ایران اسلامی است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دست مردم انقلاب را شروع کرد و کار دشواری را هم داشت اما سخت‌تر از آن، ماندگاری و تاب‌آوری در برابر دشمنان خواهد بود، گفت: امروز ایران اسلامی در برابر دنیا قد علم کرده و با وجود تمام مشکلات، این کارِ بسیار دشواری است زیرا تمام کارشناسان دنیا می‌گویند که اگر یک پنجم از مشکلات و تحریم‌هایی که بر ایران وارد شده، بر هر کشوری ایراد می‌آمد، تاب نمی‌آورد و این اعجاز محسوب می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه ما در برابر تمام تحریم‌ها تاب آوردیم و نکته اساسی این تاب‌آوری نیز تکیه بر الگوهای فرهنگی شیعی است، گفت: فرهنگ اسلام ناب محمدی نخستین الگویی است که در این ارتباط از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است.

وی با بیان اینکه چهار الگوی دیگر ما در این تاب‌آوری در برابر دشمنان، سیره علوی، سبک زندگی فاطمی، فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدوی است، گفت: با تکیه کردن بر این الگوها کشورمان توانسته سرپا بایستد.

امام جمعه میامی مردم را دیگر عامل سرپا ایستادن نظام اسلامی در برابر دشمنان دانست و گفت: کسانی که مسئولیتی دارند، می‌بایست خادم مردم باشند چرا که ما بهترین مردم را داریم مردمی که پای نظام هستند لذا باید در حد توان، از کارهایشان گره باز کرد.

عزیزی در ادامه و با اشاره به بیست و یکم شهریورماه روز ملی سینما، تاکید کرد: تلویزیون و سینما، مربی هستند و آموزش می‌دهند لذا اهمیت بسیاری دارد امروز دنیا به یک دهکده بدل شده و لذا کسانی که در رسانه‌ها فعالیت دارند، می‌توانند بهترین مربی در این عرصه باشند

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که هر جا نام فرهنگ است، منظور فرهنگ اسلامی و انقلابی است لذا کسانی که در رسانه‌ها، تلویزیون، سینما و هنر و … هستند می‌توانند به بهترین وجه در فضای هنر کار کنند و این رسالت بزرگی است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.