بستری‌‎های کرونایی در میامی وشاهرود کاهش یافت

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی، ابراز کرد: آمار بستری‌ها و مراجعان با علائم مشکوک به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی ۱۰ روز اخیر سیر کاهشی را داشته است. وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد بستری‌های ما آنچنان هم زیاد نیست، افزود: امروز تعداد بستری‌های

کد خبر : 3629
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 9:33

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی، ابراز کرد: آمار بستری‌ها و مراجعان با علائم مشکوک به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی ۱۰ روز اخیر سیر کاهشی را داشته است.

وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد بستری‌های ما آنچنان هم زیاد نیست، افزود: امروز تعداد بستری‌های کرونایی ما در میامی وشاهرود به زیر ۲۰ نفر رسیده اما واقعیت این است که بر حسب تجربیاتی که از ابتدای کرونا تاکنون داشتیم، معمولاً وقتی سیر کاهنده در شیوع ویروس کرونا دیده می‌شود، ممکن است مردم عادی انگاری کرده و شرایطی که باید رعایت کنند را کنار بگذارند.

دکتر شیبانی

حساسیت در قبال دانش آموزان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه عادی انگاری و دوری از واکسیناسیون، استفاده ماسک و … به خصوص در ایام خاصی مانند نزدیکی به اول مهر و سال تحصیلی جدید که با تجمع همراه خواهد شد، بسیار مضر است، تاکید کرد: روش‌های بهداشت فردی مانند شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک در کنار پروتکل‌های بهداشتی همواره مؤثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

شیبانی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که روند واکسیناسیون خود را نیز تکمیل کنند و به خصوص دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی این موضوع را باید جدی تر بگیرند، ابراز داشت: برخی افراد دو نوبت واکسن را بیشتر نزده‌اند متأسفانه باید گفت تزریق این دو نوبت اصلاً فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان زیر ۱۸ سال دو نوبت واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، گفت: افراد بالای ۱۸ سال مانند بالغ‌ها می‌بایست سه نوبت واکسن کرونا را تزریق و بعد از شش ماه از تزریق دوز سوم، دوز یادآور چهارم را هم دریافت کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.