۱۹شهریورماه،سالروز شهرستان شدن میامی

۱۱سال از مصوبه شهرستان شدن میامی میگذردوباید دید آیا این شهرستان به جایگاه واقعی خود رسیده است؟

کد خبر : 3728
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 7:48

به گزارش میامی نیوز،در تاریخ۱۹شهریور۱۳۹۰بخش میامی با تلاش های بسیار زیاد به شهرستان تبدیل شد.

با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، شهرستان میامی به مرکزیت شهر میامی از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر میامی شامل دهستان های کلاته های شرقی، ‌میامی و فرومد و بخش کالپوش در تابعیت استان سمنان ایجاد می شود

دولت با توجه به امکانات و شرایط خاص جغرافیایی منطقه، با ایجاد شهرستان میامی در استان سمنان موافقت کرد.
با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳)قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری  -مصوب ۱۳۶۲- شهرستان میامی به مرکزیت شهر میامی از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر میامی شامل دهستان های کلاته های شرقی، ‌میامی و فرومد و بخش کالپوش در تابعیت استان سمنان ایجاد می شود.
بر این اساس، بخش کالپوش به مرکزیت روستای رضوان شامل دهستان‌های رضوان و نردین در تابعیت شهرستان شاهرود استان سمنان ایجاد می شود.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بیش از ۱۱سال از شهرستان شدن میامی میگذرد واگر مروری بر این ۱۱سال داشته باشیم باید قبول کنیم که میامی نتوانست پابه پای شهرستانهای دیگر از جمله مهدیشهر،سرخه و…حرکت کند.

مهدیشهر درکنار مرکز استان توانست به خوبی مبلمان شهری را تغییر دهد ورنگ بوی شهرستانی به خود بگیرد که حمایت مرکز استان وشهرستانهای همجوار از دلایلی است که باعث رشد این شهرستان شد.

هرچند هیچ کدام از این شهرستانها به پای تلاش مردم شهرستان میامی نرسیدند ولی بعد از شهرستان شدن تلاش آنها چند برابر شد وتلاش میامی کم تر.

نگاه کمک خواهانه مردم میامی به مرکز استان باعث شد این شهرستان حرکت روبه جلوی خوبی نداشته باشد واگر از همان ابتدا با تیکه به داشته های خود حرکت میکرد امروز شاهد رخدادهای خوبی بودیم.

اتحاد وهمدلی مردم وهمراهی مردم شهرستان از ویژگی هایی بود که این شهرستانها داشتند وباید شهرستان میامی به اتحاد ،همدلی وهمراهی مناطق دیگر شهرستان بیشتر توجه میکرد.

حضور امام جمعه دلسوز در مرکزشهرستان کمک بسیار زیادی به رشد شهرستان داشت که متاسفانه با ارتقاء شهرستان میامی ،درمدت بسیار کوتاهی این شهرستان دلسوز ترین وپیگیر ترین عنصر خود یعنی حضرت حجت الاسلام سید مرتضی موسوی(ره) را ازدست داد وبا روزهای نه چندان خوبی روبرو شد.

حضور مسئولین غیر بومی در راس امور شهرستان که با شهرستان شدن میامی به شدت مخالف بودند یکی از دلایلی بود که شهرستان میامی نتوانست گامهای خوبی برای رشد وتوسعه خود بردارد وبه عناوین مختلف مسئولین غیر بومی وقت در عقب نگه داشتن این شهرستان سهم بسزایی داشتند.

کسری بودجه ای که بعد از شهرستان شدن با آن مواجهه بودیم از دیگردلایلی بود که رشد شهرستان میامی را با کندی روبرو کرد.

عدم پیگیری موثرین شهرستان وبه خیال اینکه این شهرستان باید خود به جایگاه واقعی برسد از دلایلی بود که شهرستان را تضعیف کرد.

حال بعد از چندین سال وارتقاء چند روستا به شهر وحضور مسئولین دلسوز وبومی بارقه ای از امید را دردل مردم کاشته وامیدواریم با اتحاد وهمدلی وپیگیری مستمر شاهد شکوفایی دیار خوشه های طلایی باشیم.

این چند سطر فقط به این دلیل نوشته شد که از تلاش ودلسوزی همه دست اندرکاران قدردانی کرده وای کاش این روز در شهرستان بهانه ای میشد تا مسئولین دور هم جمع شوند وببینند دراین چند سال چه خدمات بیشتری انجام داده وچه اموری هنوز بر روی زمین مانده است.

رضا مهدیان

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.