اعتراضات باعث افزایش قیمت دلار شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از منیبان،محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین گفت: در جایی مطرح نشده که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند به عبارت دیگر تاکنون چنین موضوعی در دولت و در مجلس مطرح نشده و

کد خبر : 4268
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 14:26

به گزارش میامی نیوز به نقل از منیبان،محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین گفت: در جایی مطرح نشده که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند به عبارت دیگر تاکنون چنین موضوعی در دولت و در مجلس مطرح نشده و بنده نشنیدم. اما واقعیت این است که دولت حتی بر روی آن قسمتی از قیمت بنزین که تحت عنوان بنزین آزاد و با قیمت ۳ هزار تومان فروخته می‌شود یارانه می‌دهد.او افزود: بنابراین دولت بر روی بنزین آزاد هم یارانه می‌دهد و آزاد نیست منتها یارانه‌ای که به بنزین آزاد تعلق می‌گیرد کمتر از یارانه ۱۵۰۰ تومانی است. با این وجود تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است. 

خدابخشی با اشاره به دلیل افزایش قیمت دلار تصریح کرد: در هر صورت اعتراضات بر روی قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب که یکی از عواملی که منجر به افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی می‌شود اعتراضات است چراکه در نتیجه اعتراضات ناامنی صورت می‌گیرد و این ناامنی بر روی سرمایه‌گذاری تاثیر می‌گذارد و در نهایت مردم متضرر می‌شوند.این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: دولت باید گزارشی از بودجه شرکت‌های دولتی را در آبان ماه به مجلس بدهد و نهایت تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه کل کشور را به مجلس ارسال کند منتها تاکنون دولت گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس نداده است. طبق قانون بعد از اینکه دولت گزارش مذکور را داد دیوان محاسبات ۲۰ روز مهلت دارد که نتیجه این گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه بدهد.

//دکتر فرشته صائمی

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.