مرمت حریم مسجد جامع فرومد شهرستان میامی پایان یافت

به‌گزارش میامی نیوز، سیدمحمدصادق رضویان روز شنبه  به رسانه‌ها اعلام کرد: مرمت مسجد جامع تاریخی فرومد با اجرای سامان‌دهی حریم درجه یک این بنا شامل اجرای کف فرش سنگی، آب راه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان‌ها انجام شد. وی با بیان اینکه این بنا از آثار ارزشمند دوره خوارزمشاهیان است، ابراز

کد خبر : 3928
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 9:32

به‌گزارش میامی نیوز، سیدمحمدصادق رضویان روز شنبه  به رسانه‌ها اعلام کرد: مرمت مسجد جامع تاریخی فرومد با اجرای سامان‌دهی حریم درجه یک این بنا شامل اجرای کف فرش سنگی، آب راه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه این بنا از آثار ارزشمند دوره خوارزمشاهیان است، ابراز داشت: جداره‌سازی داخلی مسجد، اجرای کاه‌گل، بندکشی، اجرای رخ‌بام آجری، سامان‌دهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله‌ها و آوارها و تسطیح محوطه، شب‌بندی و هدایت آب‌های سطحی در مراحل قبلی انجام شده است.

رضویان با اشاره به اینکه این مسجد حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی در مراحل مختلف به انجام رسیده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی ادامه داد: این بنا در مساحتی حدود ۸۲۰ مترمربع به‌صورت ۲ ایوان شمالی و جنوبی ساخته شده است.

به گفته وی، مسجد جامع فرومد با شماره ۳۴۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

به گزارش میامی نیوز، مسجد جامع فرومد از مسجدهای تاریخی کشور است که با گچبری‌ها، نقش‌ها و کاشی کاری‌های زیبا مربوط به قرن‌های چهارم تا هفتم هجری و به دلیل هنرنمایی‌ها و قدمت تاریخی، از جمله آثار تاریخی مهم و بی نظیر کشور محسوب می‌شود.

میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش، جنگل‌های زیبای دشت شاد و نام نیک، مسجد و حمام آقایان، کاروانسرای شاه‌عباسی، آب‌انبارهای قدیمی، برج‌های زیبا و یخچال قدیمی از آثار طبیعی و تاریخی میامی محسوب می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.