معاون متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان:

«نیاز» دلیل جابجایی معلمان در کالپوش/ وضعیت تثبیت شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر ،حسین رشیدی ضمن اشاره به معضل جابجایی مکرر معلمان در برخی نقاط استان سمنان به خصوص بخش کالپوش از توابع شهرستان میامی که به بروز برخی نارضایتی‌ها بین اولیای دانش آموزان و همچنین برخی معلمان انجامیده است، تاکید کرد: این کار بر اساس نیاز صورت گرفته است.

کد خبر : 3934
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 10:25

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر ،حسین رشیدی ضمن اشاره به معضل جابجایی مکرر معلمان در برخی نقاط استان سمنان به خصوص بخش کالپوش از توابع شهرستان میامی که به بروز برخی نارضایتی‌ها بین اولیای دانش آموزان و همچنین برخی معلمان انجامیده است، تاکید کرد: این کار بر اساس نیاز صورت گرفته است.

وی افزود: بنا به درخواست مردم میامی و تصمیمی که اداره آموزش و پرورش میامی و اداره کل داشتند، بنا بر این شد که برای دسترسی دانش آموزان به کلاس درس، مدارسی را ایجاد کنیم در واقع مدارسی که تا سال گذشته وجود نداشت و برای دریافت کد و مجوز آن پروسه طولانی را باید طی کرد که خوشبختانه این امر در هفته نخست مهرماه محقق و مدارس کد تأسیس دریافت کردند لذا به صورت موردی معلمان جابجایی‌هایی را داشتند تا معلمان این مدارس، تکمیل شود.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حالا وضعیت به تثبیت درآمده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد، ابراز کرد: از آنجا که دانش آموزان و اولیا آنها دغدغه‌هایی را داشتند برنامه ویژه ای برای دانش آموزان مناطق محروم مانند کالپوش داریم که از جمله آنها می‌توان به توانمند سازی و رصد شایستگی حرفه‌ای معلمان می‌توان نام برد که بتوانیم ارتقای کیفیت آموزش را در مناطق محروم به دنبال داشته باشیم همچنین کتاب‌های کمک آموزشی نیز برای این قشر در نظر گرفته شده است.

رشیدی با بیان اینکه جابجایی عمدتاً در هفته اول و دوم مهرماه بوده و اکنون شرایط تثبیت شده است و معلمان دیگر جابجا نخواهند شد، ابراز کرد: در سال‌های گذشته نیز این اتفاق رخ نداده و امسال نیز شاهد جابجایی معلمان تا پایان سال نخواهیم بود.

وی درباره جابجایی معلمان بین مقاطع نیز، گفت: فلسفه استفاده از نیروهای یک دوره در دوره دیگر بر اساس نیاز است ما ممکن است از معلمان دوره ابتدایی که فعلاً در سال جاری به آنها نیاز نداریم، بنا به مدرک تحصیلی و مطابقت با رشته و نیاز، به مقطع بالاتر منتقل شوند و مطمئناً بر اساس نیاز است و امکان ندارد که معلمی از دوره‌ای به دوره دیگر منتقل شود و معلم تخصصی آن دوره مازاد باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اگر مورد خاصی است که همکاران ما شاهد آن هستند، می‌توانند مراتب را اطلاع رسانی کرده تا پیگیری شود، گفت: تا زمانی معلم تخصصی یک دوره وجود داشته باشد، کسی منتقل نخواهد شد چرا که معلم تخصصی در این صورت مازاد می‌شود که این اصلاً خواسته اداره کل نیست.

به گزارش مهر، در هفته‌های اخیر، جابجایی معلمان نارضایتی‌هایی را برای مردم و معلمان در کالپوش میامی ایجاد کرده بود گفته می‌شود در برخی مقاطع در یک ماه سه معلم در یک کلاس حضور داشته است. مردم نگران افت کیفی آموزش در این مدارس هستند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.