دستاوردهای علمی ایران سرعت گرفته است

میامی نیوز_امام جمعه میامی گفت:دستاوردهای علمی ایران سرعت ویژه ای گرفته است

کد خبر : 4306
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 8:20

به گزارش میامی نیوز،

حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن اشاره به روز پژوهش بیان کرد: استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است، ابراز کرد: نزدیک به دو دهه است که دستاوردهای علمی در کشورهای ما سرعت ویژه‌ای گرفته تا جایی که همه ناظران غربی شگفت زده و غافلگیر شده‌اند.

وی ضمن اشاره به کتاب صعود ۴۰ ساله انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای ایران اسلامی، افزود: همانطور که در این کتاب نیز مطرح شده تحقیق و پژوهش در کشورمان ۱۱ برابر در این دو دهه شتاب گرفته و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی این اتفاق صحه گذاشته‌اند.

آمارها گواه پیشرفت هستند

امام جمعه میامی با بیان اینکه شتاب علمی در مقوله مقالات علمی و کاربردی و … از جمله دستاوردهای ایران اسلامی است، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که ایران اسلامی از لحاظ مقالات و تولیدات علمی در بین ۲۰۰ کشور دنیا رتبه شانزدهم را کسب کرده که نشان از همت جوانان و عظمت ایران اسلامی دارد.

عزیزی با بیان اینکه رشد و توسعه علمی ایران اسلامی مایه افتخار ما و شگفتی غربی‌ها است، بیان کرد: ناظران اروپایی در حال رصد و مشاهده ما هستند و به خوبی می‌دانند کشوری که بیش از ۶۰ کشور دنیا آن را تحریم کرده اما از لحاظ علمی ۱۱ برابر نسبت به سابق رشد می‌کند، شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که به آن معترف هستند.

وی با بیان اینکه جوانان ما در ایران اسلامی از لحاظ مقالات علمی و پژوهشی و کاربردی در درجه اعلایی قرار دارند، افزود: ما علیرغم شنا در مسیر مخالف آنچه غربی‌ها می‌خواهند توانسته‌ایم به پیشرفت‌های بسیاری دست یابیم و لذا باید قدردان این ملت و جوانان باشیم.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.