قلعه میامی/عکس

به گزارش میامی نیوز،در جنوبی‌ترین قسمت شهر میامی استان سمنان، قلعه‌ی میامی وجود دارد. این قلعه که در اثر حمله‌ی مغول به آن ویران گشته و امروز دیگر جز خرابه‌ای متروکه چیزی از آن باقی نمانده است. متاسفانه امروزه تمامی راه‌های دسترسی به این قلعه و کوه بسته شده‌اند و امکان هیچ‌گونه دسترسی وجود ندارد.

کد خبر : 4036
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 8:11

به گزارش میامی نیوز،در جنوبی‌ترین قسمت شهر میامی استان سمنان، قلعه‌ی میامی وجود دارد. این قلعه که در اثر حمله‌ی مغول به آن ویران گشته و امروز دیگر جز خرابه‌ای متروکه چیزی از آن باقی نمانده است. متاسفانه امروزه تمامی راه‌های دسترسی به این قلعه و کوه بسته شده‌اند و امکان هیچ‌گونه دسترسی وجود ندارد. اما این موضوع نباید سبب سفر نکردن شما به این شهرستان تاریخی شود. چرا که میامی از جاذبه‌ها و آثار دیدنی بسیار زیاد دیگری هم برخوردار می‌باشد که قطعا برای شما جالب خواهند بود. همچنین حیف است برای یک‌بار هم که شده، طعم و مزه‌ی انگور شیرین و دلپذیر این شهرستان را تجربه نکنید و برای یک عمر زندگی از آن غافل باشید.

سیر تاریخی و فرهنگی قلعه میامی
بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها از اهالی و بومیان این شهرستان، خرابه‌ای که امروزه مشاهده می‌شود، در دوران قدیم مرکز قصب میامی بوده و در آخر با فتنه‌ی مغول این بلا بر سرش نازل گردیده است.

معماری قلعه میامی
بر روی بخش قصبه‌ی میامی، قلعه‌ی اراکی چهار برجی که دروازه‌ای از آجر هم دارد، ساخته شده است. همچنین یک آب انبار بزرگ نیز در این میان دیده می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عباس شریفی ازتنکابن پنجشنبه , ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

ممنون ازپست خوبتون خیلی زیبابودتابحال ندیده بودم حتی نشنیده بودم میامی قلعه تاریخی داشته باشه