جاده میامی_جیلان رونق اقتصادی به دنبال دارد/پیگیر واگذاری کمربندی میامی به شهرداری هستیم

به گزارش اختصاصی میامی نیوز_مهندس عمیدی مدیرکل را و شهرسازی شرق استان در پاسخ به خبرنگار میامی نیوز درخصوص جاده میامی به جیلان تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از مسیر روکش آسفالت تکمیل شده است. پل راه آهن چون از مسیر میامی به سمت جیلان از مسیر ریل راه آهن عبور می کند در هفته دولت

کد خبر : 4481
تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 1:18

به گزارش اختصاصی میامی نیوز_مهندس عمیدی مدیرکل را و شهرسازی شرق استان در پاسخ به خبرنگار میامی نیوز درخصوص جاده میامی به جیلان تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از مسیر روکش آسفالت تکمیل شده است.

پل راه آهن چون از مسیر میامی به سمت جیلان از مسیر ریل راه آهن عبور می کند در هفته دولت کلنگ زنی و با قرارداد ۲۷ میلیارد تومانی آغاز شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی شرق استان افزود: ادامه مسیر به طول۱۴کیلومتر،از پل راه آهن تا جیلان،قراردادی به مبلغ ۴۱ میلیارد تومان منعقد شده است که با اتصال و تکمیل این پروژه در رونق اقتصادی شهر های همجوار گام های مثبتی برداریم.

وی در خصوص آسفالت جاده شریف آباد به سمت پل ابریشم بیان کرد:سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۱ میلیارد تومان اعتبار از محل محرومیت‌زدایی مصوب و ابلاغ گردید.

مدیرکل راه وشهرسازی شرق استان گفت: در سفر استاندار محور شریف آباد، محمدآباد پل ابریشم ۳ کیلومتر آسفالت به بهره برداری رسیدکه حدود ۶ و نیم کیلومتر از مسیر باقی مانده است.

عمیدی بیان کرد: قرارداد۶و نیم کیلومتر با پیمانکار بومی منعقدو پل های مورد نیاز تامین و ساخته شده است.

عمیدی تصریح کرد:پروژه آغاز شده و امیدواریم با تخصیص اعتبار این پروژه تکمیل گردد.

وی در پاسخ به خبرنگار میامی نیوز در خصوص تعیین تکلیف کمربندی میامی بیان کرد:موضوع کمربندی میامی بارها در جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان مطرح شده است و تحویل کمربندی مورد درخواست شورای شهر میامی می باشد.
مدیرکل راه وشهرسازی شرق استان افزود: کاهش حریم کمربندی که موضوع حریم قانونی راه ها و مصوبه هیئت وزیران می باشد و برابر مصوبه تنها هیات وزیران می تواند در خصوص کاهش حریم نظر دهد و طی درخواستی که در سفر استاندار و نماینده مکاتبه‌ای با راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شد و این موضوع ابلاغ گردید که کاهش حریم تنها با دستور هیئت وزیران امکان پذیر است که احتمال تصویب آن بسیار کم است.

وی در خصوص تحویل کمربندی میامی به شهرداری عنوان کرد: اگر بخواهیم محور را تحویل شهرداری دهیم باید تبدیل به شهری شود یعنی یک کمربندی برون شهری داشته باشیم و این موضوع از طریق اداره کل در حال پیگیری میباشد و در مرحله طراحی است.
وی بیان کرد: با اطلاع رسانی دقیق به مسافران باید از ظرفیت حجم تردد در مسیر استفاده کرد تا مسافران را به داخل شهر سوق داد و اعضای شورای شهر و شهردار میامی می توانند با پروژه هایی که در داخل شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و بوم گردی میامی در نظر می گیرند از ظرفیت جاده تهران مشهد به بهترین نحو استفاده کنند.
وی گفت: در حوزه بازآفرینی به عمارت میامی کمک‌های خوبی ارائه داده ایم و از لحاظ منظر بافت قدیم میامی مکان خوبی برای جذب گردشگر می باشد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.