کشت گندم در بیش از ۱۶هزار هکتار در شهرستان میامی

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی افزود: برداشت ۱۸ تن و ۴۵۰ کیلوگرم گندم آبی و ۱۲ تن و ۹۶۰ کیلوگرم گندم دیم از ۱۶.۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی میامی برآورد می‌شود. وی با بیان اینکه کشت جو و چغندرقند نیز در شهرستان میامی انجام شد، ابراز داشت: سه هزار و ۲۰ هکتار جو آبی و

کد خبر : 4535
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 19:23

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی افزود: برداشت ۱۸ تن و ۴۵۰ کیلوگرم گندم آبی و ۱۲ تن و ۹۶۰ کیلوگرم گندم دیم از ۱۶.۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی میامی برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت جو و چغندرقند نیز در شهرستان میامی انجام شد، ابراز داشت: سه هزار و ۲۰ هکتار جو آبی و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم در مزارع میامی کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: برداشت ۱۰ هزار و ۵۷۰ تن جو آبی و پنج هزار و ۵۱۲ تن جو دیم در پایان سال زراعی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

حسینی از کشت یکهزار و ۹۰۵ هکتار چغندر قند خبر داد و گفت: تولید هشت هزار و ۵۷۲ تن چغندر قند از مزارع کشاورزی شهرستان میامی برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند، افزود: بیشترین درصد اشتغال مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

به گفته وی، تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.