افزایش ماندگاری مسافران رونق اقتصادی روستاهای میامی را به همراه دارد

میامی نیوز_فرماندار میامی با بیان اینکه ۳۸ روستای این شهرستان از ظرفیت گردشگری برخوردارند، گفت: بهره‌گیری از روستاها برای ارتقای ماندگاری مسافران و زائران رضوی در راستای ایجاد رونق اقتصادی در دستور کار است. به گزارش میامی نیوز،علیرضا آشوری روز دوشنبه در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به ۱۵۰ کیلومتر محورهای

کد خبر : 5133
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 7:01

میامی نیوز_فرماندار میامی با بیان اینکه ۳۸ روستای این شهرستان از ظرفیت گردشگری برخوردارند، گفت: بهره‌گیری از روستاها برای ارتقای ماندگاری مسافران و زائران رضوی در راستای ایجاد رونق اقتصادی در دستور کار است.

به گزارش میامی نیوز،علیرضا آشوری روز دوشنبه در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به ۱۵۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی شهرستان میامی اشاره کرد و افزود: افزایش ماندگاری مسافران با توجه به تردد میلیون‌ها زائر رضوی طی سال از محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت روستاها می‌تواند یکی از مهمترین موضوعات در توسعه گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران باشد، ابراز کرد: ارایه محصولات روستایی شهرستان و ایجاد زیرساخت‌هایی برای افزایش ماندگاری مسافران در دستور کار قرار دارد.

فرماندار میامی از احصای اطلاعات ۳۸ روستای شهرستان که دارای ظرفیت فراوان گردشگری و صنایع دستی خبر داد و اظهار داشت: هر روستا باید با یک نام تجاری (برند) شناخته شود تا بتوان افزایش ماندگاری مسافران را رقم زد.

آشوری با بیان اینکه توقف مسافران و ماندگاری در میامی یکی از مهمترین موضوعات در کاهش تصادفات جاده‌ای است، گفت: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه شهرستان میامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روستاهای در حاشیه جاده شهرستان میامی یک ظرفیت غنی گردشگری و اقتصادی هستند، ابراز کرد: این روستاها با بهره‌گیری از اقامتگاه‌های بومگردی می‌توانند در توسعه گردشگری و اقتصادی شهرستان کمک‌حال باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هم در این نشست گفت: کاهش و کنترل سرعت در مسیر جاده اصلی ترانزیت میامی از بروز بسیاری حوادث جلوگیری می‌کند.

امیر عمیدی افزود: کمبود دوربین کنترل سرعت در شرق استان سمنان یکی از دغدغه‌هایی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

شهرستان میامی با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.