رئیس جمهور ایران وارد سمنان شد

به گزارش میامی نیوز_حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی صبح پنجشنبه در رأس هیأتی، وارد فرودگاه مرکز استان سمنان شد تا رسماً دومین سفر استانی کابینه سیزدهم به سمنان، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، مهد معلمان دین و اخلاق و مردم با صفا، سرزمین دارالمرحمه با مردم باصفا و دل‌های باصفا آغاز شود.

دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم لحظاتی قبل با حضور حجت الاسلام رئیسی در فرودگاه سمنان و در حالی آغاز شد که اعضای کابینه، وزرا و هیأت همراه نیز در این سفر حضور دارند.

در بدو ورود رئیس جمهور به استان سمنان، حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به استقبال حجت الاسلام رئیسی و هیأت همراه رفتند.

قرار است حجت الاسلام رئیسی چند کلامی را در بدو ورود به فرودگاه سمنان برای مردم این استان بیان کرده و سپس برای افتتاح طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان فرودگاه مرکز استان را ترک کند وی همچنین در جمع مردم سمنان در مسجد امام خمینی (ره) سخنرانی خواهد کرد.

جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد و بازگشت آنها به تولید، جشن تحویل زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ویژه قانون جوانی و حمایت از خانواده، بازدید از چند طرح اقتصادی و شورای اداری، دیدار مردمی و… در زمره برنامه‌های رئیس جمهور در استان سمنان است.

وزرای معین سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز عازم شهرستان‌های مختلف استان سمنان خواهند شد تا شورای اداری مشترکی در تمام هشت شهرستان استان برگزار شود.

بعد از ظهر قرار است رئیس جمهور فرودگاه سمنان را ترک و در فرودگاه شاهرود ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان را داشته باشد. وی قرار است بعد از ظهر امروز در استادیوم تختی شاهرود سخنرانی کند.

این دومین سفر استانی رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران اسلامی به استان سمنان است. سفر اول وی آبان ماه ۱۴۰۰ رقم خورد.

سفروزیرارتباطات به میامی/مطالبات گردآوری شد

به گزارش میامی نیوز،علیرضا آشوری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری میامی به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با موضوع سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان ضمن بیان اینکه وزیر ارتباطات با عنوان وزیر معین نماینده دولت به میامی سفر خواهند داشت، ابراز داشت: خواسته‌ها و مطالبات شهرستان میامی طی روزهای گذشته برنامه‌ریزی و لیست شده است.

وی از آب به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهرستان یاد کرد و افزود: امیدواریم این سفر منشأ خیر و برکت برای شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان باشد.

فرماندار میامی ضمن بیان اینکه تبدیل ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی از دیگر نیازهای شهرستان است، ابراز داشت: اجرای این امر به مصوبه هیئت دولت نیاز دارد.

آشوری ضمن بیان اینکه صنعتی شدن میامی توانمند شدن شرکت‌های مستقر را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: به دنبال آن جذب سرمایه گذاران نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن بیان اینکه پیگیری شهرک صنعتی کالپوش دیگر موارد مورد نیاز برای این شهرستان است، افزود: با توجه به آماده بودن برخی تأسیسات آن راه اندازی آن نیازمند نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

فرماندار میامی بابیان اینکه مشکل رانش زمین در بخش کالپوش همچنان پا بر جا است، ابراز داشت: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رضوان و احداث کانال در این شهر نیز از درخواست‌ها است.

آشوری در ادامه تصریح کرد: ایجاد مجتمع دامپروری در مرکز شهرستان، استقرار کامل ادارات، آنتن دهی نقاط فاقد آنتن، تخصصی‌تر شدن بیمارستان میامی از نیازهای این شهرستان است.

وی افزود: به سازی جاده میامی به کالپوش، کمربندی سرحدات، دهستان فرومد، مجتمع فرهنگی شهرستان، مجتمع ورزشی شهرستان، الحاق کمربندی به محدوده شهر، پل روگذر میامی از دیگر مواردی که به وزیر ارتباطات انعکاس داده خواهد شد.

میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان برپا می‌شود

به گزارش میامی نیوز،امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان سمنان و با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگیگردشگری و صنایع‌دستی به درخواست‌های مردمی در این حوزه رسیدگی می‌شود.وی افزود: میثم آسوپا، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر به مدت سه روز در محل این اداره کل واقع در سمنان، شهرک غرب، بلوار فجر، بلوار نصر مستقر شده و پاسخگوی درخواست‌های مردم است.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: شهروندان می‌توانند در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت هشت صبح تا ۱۸ برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و شکایات خود در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این محل مراجعه کنند.

نامه سلاجقه به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوزپلنگ

به گزارش میامی نیوز،لی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه‌ای از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی خواست تا اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی فنس کشی پروژه ایمن سازی مسیر ترانزیتی جاده میامی-سبزوار را به منظور پیشگیری از انقراض گونه یوزپلنگ آسیایی را تعیین تکلیف کند.

همچنین در این نامه اشاره شده است که با توجه به نظر سازمان راهداری مبنی بر انتقال این اعتبار به سازمان محیط زیست یا استانداری سمنان جهت انجام این پروژه همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در پایان این نامه آمده است؛ به دلیل رسانه‌ای شدن این موضوع و مطالبات مردمی و سمن‌ها به عنوان یکی از وعده‌های تحقق نشده آن وزارتخانه و این سازمان، لازم است این مساله در مدت زمان کوتاه تعیین تکلیف شود.

۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیرکشت غلات قرار گرفت

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی ضمن بیان اینکه مزارع غلات شهرستان میامی روزانه مورد پایش آفت سن غلات و سایر عوامل خسارت زا قرار می‌گیرند، تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی و تهیه و تدارک سموم توسط فروشندگی‌های سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی میامی

وی افزود: بازدید از مزارع غلات شهرستان به منظور کنترل و مبارزه با آفت سن غلات به صورت روزانه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان میامی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اراضی زیر کشت غلات در این شهرستان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت غلات در این شهرستان در بخش کالپوش به میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و دیم است.

حسینی افزود: باتوجه به شروع ریزش سن مادری در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته، پایش مزارع از اوایل فروردین ماه آغاز و مبارزه با این آفت (سن مادری) از ۱۹ فروردین ماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در پنج هزار هکتار از مزارع گندم و ۴۷۲ هکتار از مزارع جو صورت گرفته است افزود: سطح مبارزه با شته در غلات این شهرستان در سطح یک هزار و ۳۴۰ هکتار انجام شده است.

کشف قاچاق یک بهله پرنده شکاری در میامی

به گزارش میامی نیوز به نقل ازفارس،یک بهله #پرنده_شکاری_قاچاق در شهرستان میامی کشف شد.در پی شناسایی و تعقیب یک دستگاه خودروی باری توسط گشت سیار یگان حفاظت #محیط_زیست شهرستان میامی، خودروی حامل یک بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین در جایگاه CNG شهر میامی حین سوخت‌گیری متوقف شد.همچنین پس از کشف این پرنده شکاری از خودرو، متخلف به مرجع قضائی معرفی شده است.

فینال مسابقات فوتسال جام رمضان میامی برگزار شد

به گزارش میامی نیوز،این دوره از مسابقات با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمه گرامیداشت شهدای ورزشکار در سالن ۹ دی میامی برگزار شد که تیم های آهن آلان شرق ، رستوران جورواجور، ابراهیم اباد و عمارت میامی به مرحله نیمه نهایی رسیدند که تیم های عمارت و رستوران جورواجور به مرحله فینال رسیدند و تیم عمارت توانست با نتیجه ۵ بر ۱ حریف خودرا شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود.


زنندگان گل های تیم های عمارت:امیر حسین ناصری،محمد فقانی،محمد نعیمی فر،محمد امینی بودند.
اقایان هادی آقایی ،مجتبی ولی پور،حسین آهنگری،محمدعلی اقایی،محمد جواد زمانیان و علی اسماعیلیان داوران این بازی بودند.

انتقال بیش از ۲۸۸ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در تعطیلات نوروز امسال

به گزارش میامی نیوز به نقل ازروابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمال‌شرق؛ حسین ابراهیمی افزود: بیش از ۸۹ میلیون لیتر این فرآورده‌ها مربوط به فرآورده بنزین است.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید نیز انتقال یافته؛ اضافه کرد: سهم نفت گاز (گازوئیل) پاک(یورو۴) از این رقم ۱۰۰میلیون لیتر و نفت گاز معمولی حدود ۸۵ میلیون لیتر است.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به اهمیت سوخت رسانی به نیروگاه‌های موجود در حوزه استحفاظی این منطقه؛ خاطر نشان کرد: بیشترین میزان فرآورده رسید شده در این بازه زمانی در تاسیسات مشهد مقدس با حدود ۸۸ میلیون لیتر و کمترین آن در تاسیسات دامغان با حدود ۱۰ میلیون لیتر است.

شایان ذکر است: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله وظیفه سوخت رسانی به پنج استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان و سمنان و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خیام نیشابور، شهید بسطامی شاهرود و شهید باکری سمنان را عهده‌دار است.

کشف محموله کود شیمیایی قاچاق در میامی

به گزارش میامی نیوز،حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت:  مقدار کود شیمیایی از نوع کود اوره و بر اساس گزارش مردمی و همکاری نیرو‌های انتظامی کشف شده است.

وی با بیان اینکه با گزارش مردمی تیم جهاد کشاورزی و پلیس به محل حمل و بارگیری کود‌ها اعزام شدند افزود: در همین راستا سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه خودروی نیسان به صورت خالی و دو دستگاه کامیون به همراه ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق توقیف شد.

به گفته وی ، در این زمینه سه نفر بازداشت شدند و این پرونده به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارسال شد.

زمین لرزه در میامی

به گزارش میامی نیوز،بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه عمق ۱۰ کیلومتری زمین در میامی را لرزانده است.


بررسی تیم‌های ارزیاب نشان می‌دهد این زمین لرزه خسارتی نداشته است

میامی،رکوردار حوادث جاده ای ایام نوروز۱۴۰۳

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طی ۱۸ روز گذشته ۱۳ نفر سر صحنه تصادفات در استان جان باختند، که بیشترین سهم حوادث متعلق به شهرستان میامی و آرادان بوده است.

حسین درخشان در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان اینکه از ۲۴ اسفند سال گذشته لغایت ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۹۰ حادثه مختلف در استان سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت؛ سوانح ترافیکی با ۷۹ درصد بیشترین میزان حوادث را طی بازه مذکور به خود اختصاص داده است.

وی ضمن بیان اینکه طی بازه مذکور میامی با ۳۸ درصد و آرادان با ۳۶ درصد رکورددار حوادث در استان بودند، افزود: سمنان با ۳۵ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۳ نفر سر صحنه تصادف جان باختند، ابراز داشت: ۶۳ مصدوم نیز سرپایی درمان و ۶۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درخشان ضمن بیان اینکه برای ۱۰ نفر زنده در صحنه تصادفات عملیات رهاسازی انجام و تحویل عوامل اورژانس شده است، تصریح کرد: به صورت کلی طی بازه مذکور ۵۹۲ نفر در استان سمنان حادثه دیدند.

وی ضمن بیان اینکه ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار هلال احمر در ایام نوروز فعال بوده است، افزود: ۱۱۵ نیروی عملیاتی و ۱۹ آمبولانس طی بازه مشخص در حوادث مختلف امداد رسانی داشتند.

کشف۲ تن چوب تاغ درمیامی/کامیون متخلف توقیف شد

سرهنگ حسین عجم فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی حوزه این شهرستان از تیر رس نگاه مأموران مخفی نخواهد ماند، ابراز داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس و هنگام گشت در منطقه یک کامیون در بیابان‌های حوزه استحفاظی تحت نظر قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه مأموران با شناسایی و توقف خودرو از آن بازرسی کردند، افزود: از این خودرو دو تن چوب تاغ قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه با توجه به سابقه راننده گشت زنی در منطقه به انجام رسید، ابراز داشت: دپوی چوب‌های تاغ در منطقه مورد شناسایی واقع شد.

عجم ضمن بیان اینکه با قاچاقچیان حوزه منابع طبیعی به طور جد برخورد می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل پرونده کامیون توقیف و راننده متخلف به دادسرا ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه محموله کشف شده به اداره منابع طبیعی میامی انتقال یافت، افزود: پایش و رصد منطقه با همکاری منابع طبیعی در دست اجرا قرار دارد.

شماره ۹ نشریه خبرشاهوار منتشر شد

به گزارش میامی نیوز،به نقل از خبرشاهوار،نهمین شماره خبر شاهوار به مدیر مسئولی رضامهدیان منتشر شد.

دراین شماره میخوانید:

میامی ،قلمرو یوز پلنگ ها

دامغان وروایت ۱۰۰ دروازه

تجلیل امام جمعه شاهرود از تلاش راهداران شرق استان

رییس کل دادگستری استان سمنان:۱۲ نفر از قصاص نفس در استان سمنان نجات یافتند

شهید بنی عامری،مُبلغ ۱۷ ساله جنگ تحمیلی

آش تُرش کُما، از غذاهای محلی شرق استان

آب معضل جدی استان سمنان

سیل دراولین روز سال جدید، ۲۳ میلیارد ریال به  مزارع میامی آسیب زد

آغاز طرح هفته اکرام ایتام دراستان سمنان

ساخت مسکن با راهبرد مردمی سازی،یکی از کوتاه‌ترین راه‌های جهش تولید است

بار سنگین تحقق شعار سال در استان سمنان/کاهش تورم تداوم یابد

و….

فرمانده سپاه استان از طرح های سازندگی میامی بازدید کرد/تجلیل از شهرستان میامی

به گزارش میامی نیوز، پیش از ظهر امروز،سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با حضور در شهرستان میامی از عرصه‌های سازندگی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدیدها که از عرصه‌های سازندگی در روستا‌های کردآباد، بکران و کوهان انجام شد،  از روند ساخت مسکن برای خانواده‌های کم‌برخوردار بازدید و از جهادگران تشکر کرد. فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حاشیه بازدید ازطرح‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان میامی بازدید و از جهادگران این عرصه قدردانی شد.همچنین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و هیأت همراه از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به همت دهیاری روستای کلاته اسد و قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میامی در محوراصلی میامی_مشهد برپا شده بود، بازدید و از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه که ارائه‌دهنده سوغات و محصولات محلی این شهرستان به مسافران هستند، تقدیر کرد.

در ابتدای این بازدید،سرهنگ اسماعیلی،فرمانده سپاه ناحیه میامی نیز به گزارشی از فعالیت های این شهرستان اشاره کرد.

کشف سوخت قاچاق از یک اتوبوس در میامی

به گزارش میامی نیوزبه نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین عجم در تکمیل این خبر اظهار داشت ماموران یگان امداد شهرستان در راستای طرح استقبال از بهار حین ایست و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسیر گرگان سیستان و بلوچستان مظنون و آن را متوقف کردند.

وی به بازرسی خودرو و کشف ۱۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق اشاره و افزود: مالک خودرو در داخل باک دست ساز گازوئیل را جاساز کرده بود که توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی تصریح کرد خودرو اتوبوس به پارکینگ دلالت و سوخت مکشوفه به شرکت نفت تحویل و مالک آن جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

امداد رسانی به ۲۸ حادثه دراستان سمنان/میامی رکورددار حوادث شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،حسین درخشان،ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته این جمعیت به ۲۸ حادثه امداد رسانی کرده است، ابراز داشت: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی و در راه مانده مسافران این امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۸ نفر در حوادث استان سمنان مصدوم شدند، افزود: از این تعداد ۱۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این حوادث یک فوتی نیز بر جای گذاشت، ابراز داشت: این مربوط به واژگونی خودرو پژو پارس در محور شاهرود_دامغان بود که نفر از اتباع عراقی در این حادثه جان باخت.

درخشان ضمن بیان اینکه رکورددار حوادث مربوط به شهرستان میامی با ۹ حادثه بوده است، تصریح کرد: بیشترین حجم امداد رسانی را سوانح جاده‌ای شامل می‌شود و امیدواریم تا عادی شدن شرایط جوی مردم از حضور در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون نجاتگران هلال احمر به ۳۲ نفر متأثر از سیل در منطقه شهمیرزاد به چاشم امداد رسانی کردند، افزود: آب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه تمام نیروها برای امداد رسانی سیل و سیلاب در آمادگی به سر می‌برند، اضافه کرد: هموطنان می‌توانند در صورت نیاز با ۱۱۲ تماس بگیرند.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بازرس کل استان سمنان

به گزارش میامی نیوز،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشیدزاده بازرس کل استان سمنان ۵ فروردین ماه با اشاره به شعار سال؛ “جهش تولید با مشارکت مردمی”، اظهار کرد: طی سالیان اخیر بحث تولید از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و اهتمام سازمان بازرسی بر آن است در کنار صنایع باشد و موانع تولید با برنامه‌های خاص سازمان و در چارچوب ضوابط قانونی برداشته شود.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته دستاوردهای مهمی در حوزه تولید کسب کرد، گفت: اقدامات و تلاش‌های اقتصادی باید در سفره مردم نمود پیدا کند و مشارکت مردم در جهش تولید با ورود در حوزه صنایع دستی، مشاغل خانگی و صنایع کوچک محقق شدنی است.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان برای اشتعال جوانان تحصیل‌کرده و دانشگاهی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: دولتمردان و دستگاه‌های متولی با همکاری و هماهنگی مشکلات ناشی از تورم را در جامعه کاهش و احساس امنیت اقتصادی در بین مردم افزایش دهند.

بازرس کل استان سمنان یادآور شد: سال گذشته، اقدامات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان مطلوب بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: همکاری و مساعدت بانک‌های عامل استان برای تحقق شعار سال در بخش صنعت ضروری است.

محمدرضا باقری افزود: واحدهای صنعتی که از سیستم بانکی استان سمنان تسهیلات دریافت کرده‌اند، حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند.

باقری با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در حال اجراست، تاکید کرد: تامین مالی و پرداخت تسهیلات برای این طرح‌های صنعتی هدفمند باشد. 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه انتقال بخشی از پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان، بیان کرد: ایجاد خط انتقال هشت کیلومتری، احداث منبع ۱۰ هزار مترمکعبی از جمله اقدامات عمرانی در راستای اجرای این پروژه است.