کشف قاچاق یک بهله پرنده شکاری در میامی

به گزارش میامی نیوز به نقل ازفارس،یک بهله #پرنده_شکاری_قاچاق در شهرستان میامی کشف شد.در پی شناسایی و تعقیب یک دستگاه خودروی باری توسط گشت سیار یگان حفاظت #محیط_زیست شهرستان میامی، خودروی حامل یک بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین در جایگاه CNG شهر میامی حین سوخت‌گیری متوقف شد.همچنین پس از کشف این پرنده شکاری از خودرو، متخلف به مرجع قضائی معرفی شده است.

فینال مسابقات فوتسال جام رمضان میامی برگزار شد

به گزارش میامی نیوز،این دوره از مسابقات با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمه گرامیداشت شهدای ورزشکار در سالن ۹ دی میامی برگزار شد که تیم های آهن آلان شرق ، رستوران جورواجور، ابراهیم اباد و عمارت میامی به مرحله نیمه نهایی رسیدند که تیم های عمارت و رستوران جورواجور به مرحله فینال رسیدند و تیم عمارت توانست با نتیجه ۵ بر ۱ حریف خودرا شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود.


زنندگان گل های تیم های عمارت:امیر حسین ناصری،محمد فقانی،محمد نعیمی فر،محمد امینی بودند.
اقایان هادی آقایی ،مجتبی ولی پور،حسین آهنگری،محمدعلی اقایی،محمد جواد زمانیان و علی اسماعیلیان داوران این بازی بودند.

انتقال بیش از ۲۸۸ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در تعطیلات نوروز امسال

به گزارش میامی نیوز به نقل ازروابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمال‌شرق؛ حسین ابراهیمی افزود: بیش از ۸۹ میلیون لیتر این فرآورده‌ها مربوط به فرآورده بنزین است.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید نیز انتقال یافته؛ اضافه کرد: سهم نفت گاز (گازوئیل) پاک(یورو۴) از این رقم ۱۰۰میلیون لیتر و نفت گاز معمولی حدود ۸۵ میلیون لیتر است.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به اهمیت سوخت رسانی به نیروگاه‌های موجود در حوزه استحفاظی این منطقه؛ خاطر نشان کرد: بیشترین میزان فرآورده رسید شده در این بازه زمانی در تاسیسات مشهد مقدس با حدود ۸۸ میلیون لیتر و کمترین آن در تاسیسات دامغان با حدود ۱۰ میلیون لیتر است.

شایان ذکر است: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله وظیفه سوخت رسانی به پنج استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان و سمنان و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خیام نیشابور، شهید بسطامی شاهرود و شهید باکری سمنان را عهده‌دار است.

کشف محموله کود شیمیایی قاچاق در میامی

به گزارش میامی نیوز،حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت:  مقدار کود شیمیایی از نوع کود اوره و بر اساس گزارش مردمی و همکاری نیرو‌های انتظامی کشف شده است.

وی با بیان اینکه با گزارش مردمی تیم جهاد کشاورزی و پلیس به محل حمل و بارگیری کود‌ها اعزام شدند افزود: در همین راستا سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه خودروی نیسان به صورت خالی و دو دستگاه کامیون به همراه ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق توقیف شد.

به گفته وی ، در این زمینه سه نفر بازداشت شدند و این پرونده به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارسال شد.

زمین لرزه در میامی

به گزارش میامی نیوز،بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه عمق ۱۰ کیلومتری زمین در میامی را لرزانده است.


بررسی تیم‌های ارزیاب نشان می‌دهد این زمین لرزه خسارتی نداشته است

میامی،رکوردار حوادث جاده ای ایام نوروز۱۴۰۳

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طی ۱۸ روز گذشته ۱۳ نفر سر صحنه تصادفات در استان جان باختند، که بیشترین سهم حوادث متعلق به شهرستان میامی و آرادان بوده است.

حسین درخشان در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان اینکه از ۲۴ اسفند سال گذشته لغایت ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۹۰ حادثه مختلف در استان سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت؛ سوانح ترافیکی با ۷۹ درصد بیشترین میزان حوادث را طی بازه مذکور به خود اختصاص داده است.

وی ضمن بیان اینکه طی بازه مذکور میامی با ۳۸ درصد و آرادان با ۳۶ درصد رکورددار حوادث در استان بودند، افزود: سمنان با ۳۵ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۳ نفر سر صحنه تصادف جان باختند، ابراز داشت: ۶۳ مصدوم نیز سرپایی درمان و ۶۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درخشان ضمن بیان اینکه برای ۱۰ نفر زنده در صحنه تصادفات عملیات رهاسازی انجام و تحویل عوامل اورژانس شده است، تصریح کرد: به صورت کلی طی بازه مذکور ۵۹۲ نفر در استان سمنان حادثه دیدند.

وی ضمن بیان اینکه ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار هلال احمر در ایام نوروز فعال بوده است، افزود: ۱۱۵ نیروی عملیاتی و ۱۹ آمبولانس طی بازه مشخص در حوادث مختلف امداد رسانی داشتند.

کشف۲ تن چوب تاغ درمیامی/کامیون متخلف توقیف شد

سرهنگ حسین عجم فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی حوزه این شهرستان از تیر رس نگاه مأموران مخفی نخواهد ماند، ابراز داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس و هنگام گشت در منطقه یک کامیون در بیابان‌های حوزه استحفاظی تحت نظر قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه مأموران با شناسایی و توقف خودرو از آن بازرسی کردند، افزود: از این خودرو دو تن چوب تاغ قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی میامی ضمن بیان اینکه با توجه به سابقه راننده گشت زنی در منطقه به انجام رسید، ابراز داشت: دپوی چوب‌های تاغ در منطقه مورد شناسایی واقع شد.

عجم ضمن بیان اینکه با قاچاقچیان حوزه منابع طبیعی به طور جد برخورد می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل پرونده کامیون توقیف و راننده متخلف به دادسرا ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه محموله کشف شده به اداره منابع طبیعی میامی انتقال یافت، افزود: پایش و رصد منطقه با همکاری منابع طبیعی در دست اجرا قرار دارد.

شماره ۹ نشریه خبرشاهوار منتشر شد

به گزارش میامی نیوز،به نقل از خبرشاهوار،نهمین شماره خبر شاهوار به مدیر مسئولی رضامهدیان منتشر شد.

دراین شماره میخوانید:

میامی ،قلمرو یوز پلنگ ها

دامغان وروایت ۱۰۰ دروازه

تجلیل امام جمعه شاهرود از تلاش راهداران شرق استان

رییس کل دادگستری استان سمنان:۱۲ نفر از قصاص نفس در استان سمنان نجات یافتند

شهید بنی عامری،مُبلغ ۱۷ ساله جنگ تحمیلی

آش تُرش کُما، از غذاهای محلی شرق استان

آب معضل جدی استان سمنان

سیل دراولین روز سال جدید، ۲۳ میلیارد ریال به  مزارع میامی آسیب زد

آغاز طرح هفته اکرام ایتام دراستان سمنان

ساخت مسکن با راهبرد مردمی سازی،یکی از کوتاه‌ترین راه‌های جهش تولید است

بار سنگین تحقق شعار سال در استان سمنان/کاهش تورم تداوم یابد

و….

فرمانده سپاه استان از طرح های سازندگی میامی بازدید کرد/تجلیل از شهرستان میامی

به گزارش میامی نیوز، پیش از ظهر امروز،سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با حضور در شهرستان میامی از عرصه‌های سازندگی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدیدها که از عرصه‌های سازندگی در روستا‌های کردآباد، بکران و کوهان انجام شد،  از روند ساخت مسکن برای خانواده‌های کم‌برخوردار بازدید و از جهادگران تشکر کرد. فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حاشیه بازدید ازطرح‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان میامی بازدید و از جهادگران این عرصه قدردانی شد.همچنین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و هیأت همراه از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به همت دهیاری روستای کلاته اسد و قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میامی در محوراصلی میامی_مشهد برپا شده بود، بازدید و از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه که ارائه‌دهنده سوغات و محصولات محلی این شهرستان به مسافران هستند، تقدیر کرد.

در ابتدای این بازدید،سرهنگ اسماعیلی،فرمانده سپاه ناحیه میامی نیز به گزارشی از فعالیت های این شهرستان اشاره کرد.

کشف سوخت قاچاق از یک اتوبوس در میامی

به گزارش میامی نیوزبه نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین عجم در تکمیل این خبر اظهار داشت ماموران یگان امداد شهرستان در راستای طرح استقبال از بهار حین ایست و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسیر گرگان سیستان و بلوچستان مظنون و آن را متوقف کردند.

وی به بازرسی خودرو و کشف ۱۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق اشاره و افزود: مالک خودرو در داخل باک دست ساز گازوئیل را جاساز کرده بود که توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی تصریح کرد خودرو اتوبوس به پارکینگ دلالت و سوخت مکشوفه به شرکت نفت تحویل و مالک آن جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

امداد رسانی به ۲۸ حادثه دراستان سمنان/میامی رکورددار حوادث شد

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،حسین درخشان،ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته این جمعیت به ۲۸ حادثه امداد رسانی کرده است، ابراز داشت: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی و در راه مانده مسافران این امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۸ نفر در حوادث استان سمنان مصدوم شدند، افزود: از این تعداد ۱۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این حوادث یک فوتی نیز بر جای گذاشت، ابراز داشت: این مربوط به واژگونی خودرو پژو پارس در محور شاهرود_دامغان بود که نفر از اتباع عراقی در این حادثه جان باخت.

درخشان ضمن بیان اینکه رکورددار حوادث مربوط به شهرستان میامی با ۹ حادثه بوده است، تصریح کرد: بیشترین حجم امداد رسانی را سوانح جاده‌ای شامل می‌شود و امیدواریم تا عادی شدن شرایط جوی مردم از حضور در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون نجاتگران هلال احمر به ۳۲ نفر متأثر از سیل در منطقه شهمیرزاد به چاشم امداد رسانی کردند، افزود: آب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه تمام نیروها برای امداد رسانی سیل و سیلاب در آمادگی به سر می‌برند، اضافه کرد: هموطنان می‌توانند در صورت نیاز با ۱۱۲ تماس بگیرند.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بازرس کل استان سمنان

به گزارش میامی نیوز،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشیدزاده بازرس کل استان سمنان ۵ فروردین ماه با اشاره به شعار سال؛ “جهش تولید با مشارکت مردمی”، اظهار کرد: طی سالیان اخیر بحث تولید از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و اهتمام سازمان بازرسی بر آن است در کنار صنایع باشد و موانع تولید با برنامه‌های خاص سازمان و در چارچوب ضوابط قانونی برداشته شود.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته دستاوردهای مهمی در حوزه تولید کسب کرد، گفت: اقدامات و تلاش‌های اقتصادی باید در سفره مردم نمود پیدا کند و مشارکت مردم در جهش تولید با ورود در حوزه صنایع دستی، مشاغل خانگی و صنایع کوچک محقق شدنی است.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان برای اشتعال جوانان تحصیل‌کرده و دانشگاهی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: دولتمردان و دستگاه‌های متولی با همکاری و هماهنگی مشکلات ناشی از تورم را در جامعه کاهش و احساس امنیت اقتصادی در بین مردم افزایش دهند.

بازرس کل استان سمنان یادآور شد: سال گذشته، اقدامات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان مطلوب بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: همکاری و مساعدت بانک‌های عامل استان برای تحقق شعار سال در بخش صنعت ضروری است.

محمدرضا باقری افزود: واحدهای صنعتی که از سیستم بانکی استان سمنان تسهیلات دریافت کرده‌اند، حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند.

باقری با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در حال اجراست، تاکید کرد: تامین مالی و پرداخت تسهیلات برای این طرح‌های صنعتی هدفمند باشد. 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه انتقال بخشی از پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان، بیان کرد: ایجاد خط انتقال هشت کیلومتری، احداث منبع ۱۰ هزار مترمکعبی از جمله اقدامات عمرانی در راستای اجرای این پروژه است.

آغاز طرح هفته اکرام ایتام دراستان سمنان

به گزارش میامی نیوزمحمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در گفتگو با مدیر مسئول پایگاه خبری میامی نیوز، با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان زیادی در پهنه‌ی ایران زیبای ما زندگی می‌کنند که دست تقدیر، شرایط سختی را برایشان رقم‌زده است، خاطرنشان کرد: کودکان در طرح ایتام سرپرست خود را ازدست‌داده‌اند که نیازمند حمایت هستند اما در طرح محسنین به دلیل ازکارافتادگی، زندانی بودن و یا بد سرپرست بودن نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی خیرین هستند که حمایت از این عزیزان می‌تواند آینده‌ای روشن را فرا روی آن‌ها قرار دهد.وی افزود:هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی (ع) هفته اکرام ایتام پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.

ذوالفقاری با اذعان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ باهدف حمایت از کودکان و تأمین نیازمندی‌های ضروری آنان درزمینهٔ های معیشتی، تحصیلی، درمان و… در کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد، خاطرنشان کرد: در هفته اکرام پایگاه‌های جذب حامی در تمامی دفاتر ۱۱گانه کمیته امداد سراسر استان سمنان و بیش از ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان آماده ثبت‌نام همشهریان در طرح اکرام ایتام است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: قریب به پنج هزار کودک نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این مجموع ۹۸۰ کودک فاقد حامی هستند.
وی ادامه داد: ازاین‌رو در این هفته فرصت مناسبی است تا هر یک از نیکوکاران استان سمنان با انتخاب یک یا چند کودک نیازمند حمایت مادی و معنوی خود را از کودکان معنوی خود بر عهده گیرند.
ذوالفقاری تصریح کرد: مراجعه به سایت ekram.emdad.ir، ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳، مراجعه به مراکز نیکوکاری از راه‌های ثبت‌نام در این طرح است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت طرح اکرام ایتام این است که حامیان طرح اکرام مبالغ موردنظر خود را مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

تشکیل گروه های سرود یک ظرفیت عالی در کانون های مساجد است

به گزارش خبرنگار میامی نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین« مرتضی مطیعی» در نشست با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تبریک سال جدید به اهالی مساجد بیان کرد: در سال جدید چند کار اصلی و راهبردی برای کانون ها در سطح استان برنامه ریزی شود تا شاهد برنامه های منسجم تری در سطح مساجد استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان فعالیت گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد را یک ظرفیت عالی دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد استفاده کنند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه سرکشی و بازدید از کانون ها در اجرای بهتر برنامه کانون ها تاثیرگذار است، گفت: با توجه به وضعیت اعتباری موجود علاوه بر حمایت از کانون ها در زمینه سرکشی و بازدید از کانون ها نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید صرفا مبتنی بر بودجه دولتی باشد و کانون ها با شمارکت مردم و ارکان مسجد فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری را در مساجد اجرا نمایند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت ستاد استان سعی بر چشاندن شیرینی خدمت به مدیران کانون های مساجد داریم افزود:  اگر مدیران کانون های مساجد با هدف خدمت به مسجد و اهالی محله در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت داشته باشند قطعا شیرینی خدمت به مردم را خواهند چشید.

«محمد امین حقیقت» با اشاره به برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال جدید بیان کرد: سرکشی و بازدید از کانون های فرهنگی هنری از مساجد در دستور کار است تا بیش از پیش با حضور در کانون ها از فعالیت ها بازدید شود .

وی با بیان اینکه توانمند سازی مخاطبین یکی از برنامه های این ستاد است ، افزود: تقویت شبکه موجود کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ، بهره مندی از ظرفیت سایر تشکل ها و ارکان مسجد و در نهایت رسیدن به آرمان مسجد محوری در دستور کار این ستاد است.

آش ترش کُما

به گزارش میامی نیوز،غذاها در حوزه میراث ناملموس کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و همواره مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. تنوع اقوام در ایران موجب پیدایش تنوع غذایی شده است و به نوعی یکی از جذابیت‌های زندگی قومی است. همچنین غذاهای یک کشور جزو جاذبه گردشگری آن نیز محسوب می‌شود و گردشگران در حین سفر به شهرها و کشورها مختلف، همیشه دنبال امتحان کردن غذاهای سنتی آنجا هستند.  

برخی از شیوه‌های پخت غذاهای سنتی مانند آداب و رسوم و آیین‌های ما به مرور زمان و در جریان زندگی دچار تغییر شده است، یکی از اقداماتی که برای حفظ شیوه پخت غذاهای سنتی انجام شده، ثبت آن‌ها در فهرست میراث ناملموس کشور است.  

یکی از غذاهای ایرانی که در بهمن ماه سال گذشته در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است، مهارت سنتی پخت «آش ترش قورمه کُما» روستای کلاته اسد در شهرستان میامی استان سمنان است. پخت «آش ترش قورمه کما» قدمتی طولانی دارد که شیوه پخت آن تغییری نکرده است و امروز هم با همین شیوه قدیمی طبخ می‌شود.  

«کُما» یکی از عناصر اصلی این آش محلی، بوته گیاهی سرسبز است که در بیابان‌های منطقه میاندشت، فرومد، کلاته اسد، و پل ابریشم شهرستان میامی رویشی خودرو دارد و دارای خواصی دارویی از جمله ضد تشنج، ضد عفونی‌کنندگی و رفع بیماری‌های دستگاه گوارش است. این گیاه که ساقه و برگ آن سبز و چرب است، خوراک زمستانی دام است و استفاده دارویی فراوانی هم دارد. کُما بوی خاصی دارد که برخی از افراد آن را خوشبو و برخی دیگر بوی آن را دوست ندارند. وقتی بز یا گوسفند از این گیاه بخورد شیر تولیدی، عطر آن را می‌دهد. در برخی از غذاهای دیگر این استان مانند بورانی کُما، جوشفره، آش ماش، ترکمانی، کُما پلو استفاده می‌شود.  

در پخت این آش علاوه بر کُما از مواد دیگری مانند سبزی‌های کوهی (سُلمه، بَلقَس، شوید)، پیاز، رب گوجه، کمپوت گوجه، قره‌قروت، آبغوره، قورمه گوسفندی، نخود، لوبیا چیتی، عدس، رشته آش، فلفل، زردچوبه، روغن حیوانی، نمک و مقداری آب استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در پخت این غذا این است که ۱۰۰ درصد مواد لازم در داخل خود روستا تولید و استفاده می‌شود.

«قورمه کُما»؛ آشی برای شب یلدا

یکی از مواد مقوی دیگر این آش، قورمه گوسفندی است که طی فرآیند خاصی تولید می‌شود. همین ترکیبات ارزش غذایی این آش محلی را دوچندان کرده است و امروز بیشتر در مراسم‌ها و آیین‌های خاص مانند شب یلدا و اعیاد پخته می‌شود، همچنین در مجتمع‌های بوم‌گردی برای گردشگران تهیه می‌شود.   

هانی رستگاران ـ مسئول ثبت آثار و حرائم میراث ملی استان سمنان ـ با ارائه این توضیحات درباره آش کُما، درباره اقدامات حفاظتی برای حفظ این خوراک محلی گفت: مهم‌ترین اقدام پاسداری، ترویج و تشویق مردم به حفظ این غذاست و ارائه آن به گردشگران در فضاهای بوم‌گردی است. همچنین این غذا در آیین‌ها و مراسم پخته می‌شود و همین موضوع باعث شده در کنار آیین‌های مختلف نام این غذا هم ثبت شود.  

۳۰ مصدوم تصادفات رانندگی در استان سمنان امداد رسانی شدند

به گزارش میامی نیوز،حسین درخشان با بیان اینکه در روز چهارم فروردین ماه جمعیت هلال احمر استان به ۳۰ مصدوم تصادفات رانندگی در استان امداد رسانی کردند، تاکید کرد: مجموعاً هلال احمر در این روز به چهار تصادف اعزام شد.

وی با بیان اینکه پنج مصدوم تصادفات رانندگی توسط هلال احمر به بیمارستان‌های استان سمنان منتقل شدند، تاکید کرد: در محور شاهرود به گرگان برخورد یک دستگاه پژو و تندر ۹۰ روز گذشته هفت مصدوم داشت که یک نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

سرپرست هلال احمر استان سمنان گفت: تصادف سمند با پژو در محور سمنان به دامغان نیز ۹ مصدوم داشت که دو نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند همچنین روز گذشته هلال احمر به حادثه واژگونی یک دستگاه پراید در محور شهمیرزاد به چاشم نیز اعزام شد.

درخشان بیان کرد: حادثه بعدی برخورد خودروی رسپکت با پژو بود که در محور میامی به شاهرود به وقوع پیوست و دو مصدوم از ۱۰ مصدوم این حادثه توسط هلال احمر امداد رسانی شد.

سیل ۲۳ میلیارد ریال به مزارع میامی آسیب زد

به گزارش میامی نیوزبه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد حسینی با بیان اینکه سیلاب روز نخست سال نو خسارت ۲۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریالی به مزارع گندم، جو، یونجه و چغندرقند در بخش فرومد وارد کرد بیان کرد: این میزان خسارت با حضور میدانی کارشناسان در محل وقوع سیل برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه سیل در منطقه پل ابریشم، روستای چاه فرش در روز گذشته به وقوع پیوست، ابراز کرد: حدود ۲۰ درصد از مزارع گندم، جو، یونجه، چغندرقند و همچنین جاده‌های بین مزارع در این سیل از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه سیلاب به ۱۰۹ هکتار از مزارع این روستا خسارت زد، اظهار کرد: ۲ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع بر اثر سیل از بین رفت.

حسینی با بیان اینکه کشاورزانی که مزارع و محصولات خود را بیمه کرده‌اند برای دریافت خسارت به دفاتر بیمه مراجعه کنند تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی میامی حمایت از خسارت دیدگان را در دستور کار دارد.