مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی:

برگزاری اولین نکوداشت شهید سید کاظم موسوی درمیامی

به گزارش میامی نیوز،عباس صائمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اولین نکوداشت شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی در میامی گفت: از آنجا که شهدا ذخیره‌ای فرهنگی برای تقویت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی هستند، برگزاری یادواره ایشان می تواند برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و گسترش فرهنگ ایثار

کد خبر : 4618
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1391 - 6:07

به گزارش میامی نیوز،عباس صائمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اولین نکوداشت شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی در میامی گفت: از آنجا که شهدا ذخیره‌ای فرهنگی برای تقویت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی هستند، برگزاری یادواره ایشان می تواند برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مراسم گرامی داشت این شهید بزرگوار همه ساله در سطح شهرستان میامی برگزار می شد، اظهار داشت:  برای سال جدید بر آن شدیم تا مراسمی در خور شان و منزلت این شهید بزرگوار در سطح استان برگزار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی یادآور شد: اجرای مقاله، شعر، سخنرانی، بیان خاطرات خانواده این شهید و بسیاری دیگر از برنامه های متنوع را در این روز آماده کرده ایم.

صائمی، پرده برداری از کتاب این شهید بزرگوار را برای اولین بار در میامی یکی از مهم ترین برنامه های این مراسم ذکر کرد.

وی اظهار داشت: توزیع یک سری از خاطرات و عکس های منتشر نشده از شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی برای اولین بار در بین علاقه مندان از دیگر برنامه های این آئین خواهد بود.

این مراسم با همت اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان در هفتم تیر ماه همزمان با سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان در محل سالن انقلاب میامی برگزار می شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی یکم بهمن ماه ۱۳۱۴ در میامی چشم به جهان گشود.

وی در محضر اساتیدی چون آیت الله میلانی و میرزا جواد تهرانی به کسب علم پرداخت.

شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی در سال ۱۳۵۰ در رشته ادبیات عرب از دانشگاه تهران در فوق لیسانس فارغ التحصیل شد و تدریس در دبیرستان علوی تهران، نماینده حضرت امام(ره) در آموزش و پرورش، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در کابینه شهید رجایی از عناوین شغلی آن شهید بود.

وی در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ به همراه دکتر بهشتی به شهادت رسید.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.