یادواره شهید سیدکاظم موسوی در میامی برگزار شد

به گزارش میامی نیوز، همزمان با سالروز حادثه۷تیر،یادواره شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی از شهدای ۷ تیر با حضور صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرماندهی کل سپاه و خانواده شهید موسوی از شهدای حادثه هفتم تیر، در شهرستان میامی برگزار شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، محمد

کد خبر : 4615
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1391 - 6:02

به گزارش میامی نیوز،

همزمان با سالروز حادثه۷تیر،یادواره شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی از شهدای ۷ تیر با حضور صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرماندهی کل سپاه و خانواده شهید موسوی از شهدای حادثه هفتم تیر، در شهرستان میامی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت روز گذشته در یادواره شهید حجت الاسلام سید کاظم موسوی در میامی با اشاره به اینکه سالها شاگرد شهید موسوی بوده است،گفت: بیشتر افراد در خود متوقف شده و تمام می شوند ولی افرادی چون موسوی خود را تکرار می کنند.

این شاگرد شهید حجت الاسلام سیدکاظم موسوی افزود: بهره ای که می توان از شهید موسوی گرفت فراتر از آموختن و چیزی فراتر از تربیت شدن بود.

وی گفت: نگاه به زندگی این شخصیت ها، انسان را متذکر به آیات الهی می کند، یعنی در کلاس این استاد سبک معرفت را می توانستیم پیدا کرده و مدل روز را تجربه کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید موسوی مصداق کامل یک انسان منضبط بود که می توان با آن به نقطه اعلا رسید.

وی تاکید کرد: شهید موسوی عالم ادبیات بود و با مرحوم روزبه کتاب ماندگار “عربی آسان” را به رشته تحریر در آوردند و به گونه ای، سختی این درس را گرفتند.

صفارهرندی یادآورشد: موسوی بسیار متواضع بود و این تواضع در برابر دانش آموزان و اساتید نمود بیشتری داشت.

وی تصریح کرد: درآن دوره که اوج فتنه انگیزی های فکری و سیاسی از سوی برخی عناصر منحرف بود و تفکراتی از نوع مارکسیستی و تفکر التقاطی جامعه را محاصره کرده بود، انسانهای شریفی چون شهید سید کاظم موسوی ما را به مسیر حق راهنمایی می کردند.

همچنین محمد بنائیان سفید، اظهار کرد: شهید سیدکاظم موسوی در علم و بصیرت مقام بسیار بالایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)اعتماد زیادی به ایشان داشتند به خدمات این شهید در وزارت آموزش پرورش پرداخت و گفت: تحولات عظیمی در زمان تصدی وی در آموزش و پرورش رخ داد که از جمله در دبیرستان علوی که مشغول به تدریس بودند برای اولین بار جلساتی را با خانم ها تشکیل داده بودند که حاصل این جلسات تاسیس مدرسه دانشگر ویژه خواهران بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: امین بودن این شهید در نزد امام راحل(ره) از ویژگی های بارز در نزد ایشان است که علاوه بر امین بودن صلاحیت های علمی، فکری، ایمانی و اخلاقی در این شهید به وضوح دیده می شود.

بنائیان سفید با بیان اینکه شهید سیدکاظم موسوی مباحث حوزوی را تا درجه اجتهاد طی کرده است و بعد در دانشگاه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات عرب دریافت می کند افزود: این شهید حلقه پیوند میان حوزه و دانشگاه بودند.

وی همچنین ادامه داد: مهم ترین و حساس ترین قسمتی که در نظام تعلیم و تربیت ما وجود دارد بخش پژوهش و برنامه ریزی و تالیف کتب است که این شهید در آن زمان که توقعات جامعه برای اسلامی شدن مدارس و تحقق بخشیدن به آرمان های امام راحل(ره) بسیار بالا بود این مسئولیت را بر عهده داشتند.

گفتنی است:حجت الاسلام سید کاظم موسوی اول بهمن ماه ۱۳۱۴ در میامی استان سمنان متولد و در محضر اساتیدی چون آیت الله میلانی و میرزا جواد تهرانی به کسب علم پرداخت.وی در حادثه خونین۷تیر به شهادت رسید.

نماینده حضرت امام(ره) در آموزش و پرورش، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در کابینه شهید رجایی از جمله خدمات این شهید در سالهای آغازین انقلاب است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.